Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9740 Gepost op: 19 februari 2015, 20:27:39 »
Hoog bezoek uit Nijmegen. Omdat het bezoek allergisch is voor heel voedingsmiddelen kwamen we weer bij ons compromis uit: friet, van Bram Ladage. Voor mij met een kaassoufflé.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9741 Gepost op: 20 februari 2015, 15:02:18 »
veel fruit en veel soep, wat een dag weer... ::)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9742 Gepost op: 20 februari 2015, 15:56:15 »
Weer lange dagen op het werk Jol?

Ik at gisteravond erwtensoep, mijn diepvriesvoorraad is nu weer op. Ik denk nog 1 keer een pan te maken deze winter (of wat dan door moet gaan voor winter...). Vanavond weet ik het nog niet, voor morgen staat er een tapas maaltijd gepland met allemaal lekkere kleine hapjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #9743 Gepost op: 20 februari 2015, 17:39:29 »
Gisteren hutspot, vandaag curry.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9744 Gepost op: 20 februari 2015, 19:30:27 »
Pittige spitskoolstamppot met champignons, ui,knoflook en rode peper gesudderd in sojasaus en shaoxing.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9745 Gepost op: 20 februari 2015, 19:44:43 »
Gevulde pasta met tomaten-bloemkool-en-andere-groentensaus, lievedevol bereid door m'n vriend  :-*

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9746 Gepost op: 20 februari 2015, 21:12:30 »
Spinazielasagne, van zo ongeveer een hele zak (ca. 400 g) spinazie voor één persoon.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #9747 Gepost op: 21 februari 2015, 09:17:44 »
Gisteren gingen we uiteten voor de verjaardag van de jongste dochter, in een nieuw Thaïs wokrestaurantje Let's Wok. We aten de Pad Thai, die ze voor ons in een veggie-versie maakten. Lekker! En veel te veel!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9748 Gepost op: 21 februari 2015, 10:07:31 »
Gefeliciteerd met je dochter Joske!

Hier een frituurfeestje: Uienringen, mozzerellasticks, chilicheesenuggets (alledrie Lidl), bolinho's de queijo, mini groentekroketjes, AH samosa's en wat sausjes. En ingelegde bietjes en rettich.
Geen toetje :P
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9749 Gepost op: 21 februari 2015, 21:34:05 »
Twee kommen groentesoep (bouillon van groenterestjes, vorige week gemaakt en ingevroren, nu met 'verse groenterestjes' en groene linzen erdoor - 'gratis' dus en erg lekker). En twee broodjes met kaas en tomaat.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #9750 Gepost op: 22 februari 2015, 09:23:58 »
Vegaworstjes moesten op. Een bourgondische stoofpot van wortelen, champignons, ui, knoflook, aardappelbokjes, tomatenblokjes, rode paprikablokjes in rode wijn en wat groentebouillon. Op het einde een drietal minuten de worstjes erbij.
Vrijdag op BBC 2 was Locatelli met zijn vriend weer op reis in Italië. Mooi hoe hij in Umbrië een zeer eenvoudig maar zo eerlijk, landelijk gerecht maakte, ook met worstjes, dan wel niet vega, ui en passata, en geweldige linzen van de vlakte waar ze kookten en aten. Ik begin meer en meer te voelen voor vereenvoudiging. Die voorliefde voor een landelijke, eenvoudige, eerlijke keuken bij Locatelli maakt hem sympathiek. Ook hun enthousiasme bij het zien van kunstwerken en landschappen werkt aanstekelijk, zij het dat het er soms dat tikje over is waardoor je een goede parodie op het jongensachtige duo wel mogelijk acht.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9751 Gepost op: 22 februari 2015, 11:11:55 »
Gisteren zelf gemaakte saucijzenbroodjes en spinazie met ras-el-hanout, roomkaas en couscous.
Voor vandaag zal het wel iets met bonen worden, en sla natuurlijk, want verder is er niet veel meer in huis en ik heb zo helemaal geen zin in boodschappen doen!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9752 Gepost op: 22 februari 2015, 14:57:30 »
Groentenburger met aadappels uit de oven en "hollandse" sla, met augurkjes, hardgekookt eitje, tomaat, paprika en komkommer.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9753 Gepost op: 22 februari 2015, 17:16:36 »
Vrijdag op BBC 2 was Locatelli met zijn vriend weer op reis in Italië.

Bedankt voor de tip Karl  :D

Gister kreeg ik diepvriespizza voorgezet, zelf maar opgeleukt met paprika's en een pepertje.

Vanavond ga ik mezelf op Indiaas trakteren en toe ligt er een taro-eggroll op me te wachten. Ben benieuwd...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9754 Gepost op: 22 februari 2015, 17:27:36 »
Koolsalade met daarbij broodjes Mc2 Burger van de Vegetarische Slager, ik ben benieuwd!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #9755 Gepost op: 22 februari 2015, 18:43:08 »
Andijviestamp met kaasburgers uit de Aldi, erbij tomaatjes, veldsla en radijs.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9756 Gepost op: 22 februari 2015, 19:49:48 »
Een simpele bietenrisotto, lekker fris met venkelzaad en een scheutje citroensap (verder knoflook, pepertje, wittewijnazijn, laurierblad, Parmezaanse kaas, boter).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9757 Gepost op: 22 februari 2015, 20:17:33 »
inderdaad, bonen en sla: vegagehakt in tomatensaus met ui, wortel, doperwten uit de diepvries en boterbonen uit blik. eea op smaak gemaakt met overblijfsels van de boemboes voor de rijsttafel die ik aan het voorbereiden ben plus pikant gerookt paprikapoeder. Simpele sla met tomaat, paprika, witte kaas en een lekkere basilicumolijfolie.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9758 Gepost op: 22 februari 2015, 20:19:54 »
Koolsalade met daarbij broodjes Mc2 Burger van de Vegetarische Slager, ik ben benieuwd!

Oh die is lekker! (Vind ik).

Hier vanwege de aanwezige voorraad enigszins eclectisch maar wel erg lekker: rucola, postelein en verse shiitake gebakken met gember, knoflook, sojasaus en Chinese azijn. Van die grote gekleurde parelcouscous erbij met verse orgegano en Sherry-azijn. Engelse pie (van prince pier) met spinazie en feta.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9759 Gepost op: 23 februari 2015, 09:58:27 »
Oh die is lekker! (Vind ik).
Ik vond hem ook best lekker, voor zo een keer per jaar als ik trek heb ik een broodje hamburger, ik vond hem wel wat droog. Op een broodje lekkerder dan de AH vegetarische hamburgers.