Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #920 Gepost op: 22 september 2011, 21:47:22 »
Falafel van geweekte, gemalen kikkererwten, met erdoorheen gemalen verse kastanjes in plakjes, verkummelde tofu, restje geraspte kaas en verse kervel die meneer Courgette net bracht, gedroogde basilicum en dille. Die kruiden bij gebrek aan koriander. Slaatje van biospinazie en radijs.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline chinoiseries

• 247
  • Geslacht: Vrouw
    • Always cooking up something
Wat eten we vandaag?
« Reactie #921 Gepost op: 22 september 2011, 22:18:53 »
Happy Herbi (Daphne) stond in de New Fork keuken:

Bloemkoolkokossoep met rucola en en panini me romige olijvenspread

(Niet zo heel erg) crunchy seitan, een salade met geroosterde pompoen en balsamico (of ahornsiroop?) dressing en een gepofte aardappel met mosterddressing en komijnzaad. En pittige veganaise.

Suikervrije bananentaart (meer cake, maar erg lekker) met sinaasappelkokostopping.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #922 Gepost op: 23 september 2011, 01:28:21 »
Een lasagne, gevuld met fijngesneden en aangebraden courgette, venkel en wortel in tomatensaus. Mozzarella on top. Een fijne, stevige hap.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #923 Gepost op: 23 september 2011, 10:45:19 »
@Bast: receptje voor die linzensalade? :)

Nou, het was nog niet helemaal je-van-het, dus voorlopig kun je beter deze nemen: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11496-salade-van-belugalinzen.

Geef ik het stokje door aan Poek met zijn gewokte naan ;)

Vanavond iets met tomaten, aubergine en kikkererwten, maar ben er nog niet uit wat precies...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #924 Gepost op: 23 september 2011, 11:07:04 »
Ik moet vanavond gewokte naan met linzen eten?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #925 Gepost op: 23 september 2011, 11:17:54 »
Als je het recept maar deelt ;)

Ben benieuwd naar details van je gewokte naan en al helemaal of je er linzen bij gooit natuurlijk ;D

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #926 Gepost op: 23 september 2011, 11:27:51 »
O, is niet zo moeilijk. Groenten naar keuze (bij voorkeur aubergine/courgette), eventueel nepvlees, verkruimelde naan en Patak's kruidenpasta.

En dat smaakt dan vooral naar Patak's kruidenpasta (vooral met de hoeveelheden die ik gebruik). Linzen erbij kan dus best, proef je niets van.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #927 Gepost op: 23 september 2011, 12:09:09 »
Linzen erbij kan dus best, proef je niets van.

:schater2:

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #928 Gepost op: 23 september 2011, 13:05:22 »
Onze vijgenboomzit bomastisch vol onrijpe vijgen. Af en toe een rijpe. Vijg is gemakkelijk te stekken. Een vijgenstek gaven we aan vrienden. Die is nu een boom in Frankrijk boordenvol rijpe vijg. Kregen nu een potje vijgenjam. Vandaag is jongste dochter jarig. Toen, 33 jaar geleden, kwamen zij en mijn vrouw vroeg in de ochtend uit het ziekenhuis. De bevalling werd uitgevoerd door een gynaecoloog die het neefje was van mijn  (befaamde) wiskundeleraar uit Hilversum. Ik had een appeltaartje gebakken. Nu, 33 jaar later, heeft mijn vrouw een snelgebak gemaakt: bladerdeeg, appelschijfjes, banaan, en de vijgenjam. Lekker. We hebben nog twee gebakjes over: vanavond met een bolletje ijs. Heb ook snel wat vlierbessap gemaakt. Trosje zwarte bes, twijgjes eraf, gewassen, gekookt met een glas water en wat suiker, gemixt, gezeefd, en gembersaus erbij. Prima. Zo kun je ook vlierbesazijn maken, want de bes is vrij zuur. Dan heel klein beetje suiker en wat zout. Eenmalig azijntje. Je pruts wat af op een dag.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2011, 16:29:00 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #929 Gepost op: 23 september 2011, 13:12:16 »
Gewokte naan: O, is niet zo moeilijk. Groenten naar keuze (bij voorkeur aubergine/courgette), eventueel nepvlees, verkruimelde naan en Patak's kruidenpasta. Aldus mevrouw Poek.[/color]
Naan-Eintopf? Jawohl.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2011, 16:29:53 door niewied »

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #930 Gepost op: 23 september 2011, 20:44:26 »
Groentesoep, afbakbrood, sla, druiven toe.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #931 Gepost op: 23 september 2011, 20:52:46 »
Chinesige aubergine/broccoli/vega kip en rijst. De komkommeratjar was ik vergeten te serveren maar heb ik net nog weggesnackt. En dan is er ook nog een stukje sachertaart.
,,,,فلافل

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #932 Gepost op: 23 september 2011, 21:38:46 »
Helaas heb ik Bast moeten teleurstellen, de linzen waren namelijk uitverkocht bij de AH Wibautstraat (misschien omdat ze in de bonus waren). Die zijn daarom vervangen door kidneybonen, en de naan door krieltjes (ook in de bonus).

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #933 Gepost op: 23 september 2011, 21:48:44 »
Poek, heb je wel eens linzen zonder blik gegeten? Die bliklinzen vind ik ook veel minder lekker. Verse (gedroogde) daarentegen eet ik heel graag. Ik haal ze meestal in Frankrijk, maar de natuurwinkel heeft ook het eea in de schappen liggen. Bij de meeste groenteturken liggen alleen grote grijze/blonde (minder lekker) en rode (koken tot snot). Linzen hoef je niet te weken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #934 Gepost op: 23 september 2011, 22:20:46 »
Poek, heb je wel eens linzen zonder blik gegeten?

Nee, maar ik vind bliklinzen niet vies.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #935 Gepost op: 23 september 2011, 22:42:50 »
Snelle hap: pannenkoeken met o.a. kaas en rode ui.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #936 Gepost op: 23 september 2011, 23:26:05 »
Toe stevige griesmeelpudding met in rum geweekte rozijnen  :yummie:

Ik had een griesmeelpudding met een flinke scheut zelfgemaakte vlierbloesemsiroop erin. Ook erg lekker(der)!

Door jullie had ik nog steeds zin in griesmeel, dus vandaag eindelijk een griesmeelpudding gemaakt als toetje :D Met druivensaus die m'n moeder gemaakt heeft van de druiven uit haar tuin (misschien wel nog erg lekkerder! ;)). 't toetje viel gelukkig ook in de smaak bij de gasten die er waren.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #937 Gepost op: 24 september 2011, 01:24:02 »
Naan-Eintopf? Jawohl.
Dan heb je zo'n lekkere naan en dan verkruimel je het. Zonde toch, dan kun je toch net zo goed oud brood of goedkoop toastbrood gebruiken. Of mis ik iets?

K. heeft te kennen gegeven, de komende tijd wat lichter te willen eten. Nu er zo'n vijf kilo af zijn, heeft hij 'de smaak te pakken'. Vanavond hadden we een decente hoeveelheid spruitjesstamppot, met erbij een speltburger en tomatensaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #938 Gepost op: 24 september 2011, 09:02:07 »
Dan heb je zo'n lekkere naan en dan verkruimel je het. Zonde toch, dan kun je toch net zo goed oud brood of goedkoop toastbrood gebruiken. Of mis ik iets?

Andersom juist. Als je de naan in de oven doet, ga je het uiteindelijk ook in stukjes opeten. Kun je het net zo goed meteen doen.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #939 Gepost op: 24 september 2011, 21:03:04 »
Dan heb je zo'n lekkere naan
Ik denk dat die van Poek gewoon van de afbakafdeling komt, hoor.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.