Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8800 Gepost op: 08 september 2014, 15:43:00 »
Gisteren aten we e superlekkere bloemkooltabouleh uit I Love Groente met zelfgeraspte rostirondjes.Van de salade maak ik altijd extra veel, zodat ik de volgende dag een lekkere lunch heb.

Vanavond groene curry met ofwel het naanbrood dat nog in de vriezer ligt, of rijst of freekeh (ken het nog niet maar hoogste tijd om het eens te maken, het staat al een tijdje in de la).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8801 Gepost op: 08 september 2014, 19:20:52 »
Een curry van wortel, koolrabi, broccoli en kikkererwten in pittige pompoensaus (knoflook, pepertje, gember, komijn-, koriander-, venkelzaad, kardemom, kaneelstokje). Erbij basmatirijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8802 Gepost op: 08 september 2014, 19:39:18 »
Salade van cannelinibonen, tomaat, paprika, olijven, bosui, feta, munt, peterselie, chilivlokken, knoflookolie en balsamico.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8803 Gepost op: 09 september 2014, 11:42:16 »
Vanavond gaan we met een groep van 8 personen uit eten met een Groupon-bon die 88,- kostte. Dus voor 11,-pp! Je kunt kiezen uit voor- hoofdgerecht of hoofd-nagerecht.

Ik ben heel benieuwd of het wat is, ik stel me er niet al te veel bij voor. Ik heb zelf het restaurant uitgezocht (Dudok in Arnhem), heb er ooit eens eerder gegeten en dat was wel goed volgens mij.

Nouja het wordt in ieder geval een gezellige avond en dat voor 11,- pp.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8804 Gepost op: 09 september 2014, 16:05:42 »
Gisteravond conferentiediner in Santiago de Chile. Vooraf empanadas gevuld met (verse) artisjok, bijzonder lekker.

Ha, u moet wel hebben gesmuld. Deden we ook in Chili. Maardat is alweer vier jaar geleden. Die empanadas en humitas sin carne, lekker.
Wij zijn net terug uit Duitsland, Hamburg (er is een heuse veggie Italiaan op de Hallerplatz in de voormalige Joodsewijk Grindel) en daarna Gutshaus Stellshagen, een veggieparadijshotel. Maar na een paar dagen ben je wel beu van al de vele soorten eten in Stellshagen, cornucopia verveelt op den duur. Maar op het landgoed stond een perenboom (en vele andere fruitbomen) met onooglijke peren, maar zo lekker! Niemand plukte ze, ze vielen, dus hebben we maar een zak vol meegenomen. Welk ras? Geen idee. Zoetzuur, stevig, mmm.

En kookboekdames en heer: tevreden??

Gisteren spaghetti met wortel en ui meegekookt,  basilicum,  gebakken tofu met soja-sherry-knoflooksaus, heiligbonen uit de tuin (een forse soort sperziebonen en de boontjes hebben, als ze rijp zijn en gedroogd als zaad voor volgend jaar, een  tekening die op een monstrans lijkt), palmkool uit de tuin.  

Vandaag kruidensoep (ui, rozemarijn, salie, marjolein, iets bloemkool), veggie kip, couscousburger, en ik denk een kleine curry met boontjes en venkel.Mijn laatste peer uit Stellshagen toe.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2014, 16:09:19 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline MyJade

• **
  • 55
« Reactie #8805 Gepost op: 09 september 2014, 16:47:44 »
Tortellinies :D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8806 Gepost op: 09 september 2014, 21:21:21 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van ijsbergsla, radijs, koolrabi, wortel, komkommer en bieslook met honing-mosterddressing.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8807 Gepost op: 09 september 2014, 21:46:46 »
Het was een overdadig weekend dat vrijdag simpel begon met soep met brood en wat warme snacks maar via de taart toe, diverse uitgebreide ontbijtjes, een etentje bij 'Rhodos' in Weert en een rijsttafel die naast de rijst en de onontbeerlijke pindasaus bestond uit 7 verschillende gerechten steeds uitbundiger werd. Gisteren aten we na thuiskomst restjes van de rijsttafel en vandaag doe ik dan maar eens rustig aan met een vegetarisch bouillonnetje en een berg sla met tomaat, olijven en wat lekkere azijn.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8808 Gepost op: 09 september 2014, 21:52:21 »
Gisteren de restjes van zondag. Vandaag een maaltijdsalade, want daarna had ik nog wat te doen voor werk (wel eerst gesport hoor).

Morgen kan ik dan misschien iets koken, ik dacht aan een risotto met erwten en courgette.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8809 Gepost op: 09 september 2014, 23:18:35 »
Morgen een pompoen linzensoepje met allerlei indiaanse kruiden. Deze had ik al van het weekend gemaakt, en staat nu toe ontdooien in de koelkast. Misschien als ik het morgen niet vergeet nog een poppadom erbij.
Dan eten we donderdag nog wat salade voor lunch, en dan boterhammetjes en krentenbollen in de Eurostar naar Londen  :D

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8810 Gepost op: 10 september 2014, 12:12:42 »
Leuk meisbaer, alvast een goede reis en veel plezier toegewenst!

Gister een linzenpie van de Pieman, salade met ijsbergsla, Turkse feta, oranje paprika, tomaat, komkommer, peterselie, munt, olijfolie en appelazijn.

Vanavond rauwe andijviestamp met Zeeuwse gele aardappelen en een gehacktbal in uienjus. Toe vanillesojayoghurt met nectarines.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8811 Gepost op: 10 september 2014, 14:15:13 »
Van de Veganchallenge-site: Auberginestoofpotje met peer

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8812 Gepost op: 10 september 2014, 20:31:27 »
Champignon-uirisotto. Erbij broccoli, beetgaar gestoofd met blokjes fijngesneden tomaat (pepertje, knoflook, citroensap).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8813 Gepost op: 11 september 2014, 18:49:23 »
De conciƫrge op het werk had een grote bak vol perziken cadeau gekregen en wilde ze hoognodig kwijt. Een goede reden om weer eens een oerhollandse pilaf te maken, met basmatirijst. Ook met verse perziken nog steeds een beetje fout, maar wel erg lekker op zijn tijd.

Ik zie trouwens dat ik het recept voor de pilaf op de kop af een jaar geleden in elkaar heb gedraaid. Dat heeft vast iets met het seizoen te maken  8).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8814 Gepost op: 11 september 2014, 19:22:35 »
Gewokte noedels met taotjo, chilisaus, gember, citroengras, chayote (aziatische soort harde peer), paprika, shiitake, pinda's en bosui.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8815 Gepost op: 11 september 2014, 19:43:24 »
Spinazie-risotto met een cordon-bleu-burger

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8816 Gepost op: 12 september 2014, 18:48:26 »
Sperziebonensalade met cherrytomaatjes, feta, bosui, couscous en vinaigrette.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8817 Gepost op: 12 september 2014, 19:35:15 »
Vandaag geitenkaas met wat honing en pijnboompitjes, en spruiten.

Gisteren veel basmatirijst en een bakje Quorn satestukjes. Omdat ik heul stoer was geweest bij de tandarts mocht ik een bak koolhydraten.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8818 Gepost op: 12 september 2014, 19:44:00 »
Tomaten-paprika-ui -rijst/gerst, gebakken seitan, spinazie op z'n India's gemaakt door mijn vrouw, gebakken spitskool.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8819 Gepost op: 12 september 2014, 21:27:33 »
Gisteren vego tjaptjoj en omelet, vandaag gebakken biet en een bakje met peer/appel/geitenkaas. Een zoete sauvignon erbij omdat die bij de geitenkaas past.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken