Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #860 Gepost op: 19 september 2011, 13:48:00 »
Dat lusten we wel en ik heb potten gekruide tomatensaus in de kast staan. Alleen geen aubergines in huis en geen zin om de deur uit te gaan.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
Wat eten we vandaag?
« Reactie #861 Gepost op: 19 september 2011, 13:49:17 »
Ik weet het nog niet. Volgens mij komt meneer vanavond eten en ik wil wel vega eten. Hij heeft moeite met tofu, omdat het gelijk zo vegetarisch/geitenwollensok overkomt. Iemand nog een leuk idee? Aangezien hij mee-eet, wel stevige kost en bij voorkeur hoog eiwitgehalte. Chili sin carne (met tofugehakt, heeft hij niet eens door dat het geen vlees is) liever niet, want dan word ik mn bed uitgegast.

Iets (pasta?) met aristjokharten?

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #862 Gepost op: 19 september 2011, 13:56:34 »
Pasta heb ik wel, verschillende soorten. Alleen geen artisjokharten. Wel sperziebonen, komkommer, doperwten. Ik denk dat ik toch maar naar de winkel moet, ik heb niet zoveel in huis.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #863 Gepost op: 19 september 2011, 14:18:06 »
Nee joh, maak een frittata. En dan wat oppiepbrood erbij.

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #864 Gepost op: 19 september 2011, 14:20:58 »
Sperziebonen en doperwten in een risotto met Parmezaanse kaas en amandelen/cashewnoten eroverheen?

Wat frisse lucht en wat vitamine D is best goed voor je ;) Het is heerlijk weer om even naar buiten te hupsen!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #865 Gepost op: 19 september 2011, 14:23:02 »
Kan frittata ook zo dat je én echt groente eet (dus niet een paprika en drie champignons met z'n vieren) én niet zeventien eieren eet? Ik vind drie eieren (voor twee) echt wel voldoende, maar ik heb dus altijd gebakken groenten met eiflinters...
This is between me and the vegetable!

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #866 Gepost op: 19 september 2011, 14:39:21 »
Ik zou het niet weten, gooi er zelf altijd wel een hoop eieren in :s Maar als je daar nou eens wat aardappelblokjes doorheen gooit en een tortilla ervan maakt?

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #867 Gepost op: 19 september 2011, 14:41:06 »
Het idee van een fritatta zie ik wel zitten. Ik denk dat het dan hier wel meer een quiche wordt. Deegje maken (of bodem van bladerdeeg), groente aanbakken/wokken en in de deegbodem, eieren klutsen met room en kruiden en over de groente doen, laagje geraspte kaas en dan afbakken. Erbij komkommersla en eventueel voor meneer een extra gekookt ei.
Jammer dat ik hier niet van die vegaspekjes heb gevonden. Meneer koekje vindt quiche lorraine erg lekker, maar een echte is niet vega wegens de spekjes.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #868 Gepost op: 19 september 2011, 14:47:01 »
Ik keek ook net even snel in mn vriezerlijstje. Er liggen dus ook nog 2 pakjes vegaballetjes.
De kans is groot dat het pasta (spaghettini of linguine) met tomatensaus uit eigen pot en polpetti (gebraden vegaballetjes) wordt, met komkommersalade erbij. In de saus kan ik nog wat gewelde gedroogde porcini doen, is ook extra eiwit.
En als tie gaat mekkeren over het gebrek aan vlees, heeft tie pech en gaat hij zelf maar ergens een gehaktstaaf halen. Dat gezanik altijd, het is niet dat ik niet kan koken ofzo en hij mag heel blij zijn dat ik niet dezelfde kookgenen als mn moeder heb.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #869 Gepost op: 19 september 2011, 15:10:39 »
Zo is dat!
je hebt moeite gedaan om iets te verzinnen, zo meteen ook heb je moeite gedaan om het te maken (en het klinkt in elk geval lekker) en als ie 't dan niet moet, dan legt-ie z'n kop er maar naast! :P

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #870 Gepost op: 19 september 2011, 15:12:16 »
Klinkt prima hoor Koekje, ik zou het opeten :)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #871 Gepost op: 19 september 2011, 15:13:56 »
als ie 't dan niet moet, dan legt-ie z'n kop er maar naast! :P
Dan is ook meteen zijn enige bezwaar weg!
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

• 18.716
Wat eten we vandaag?
« Reactie #872 Gepost op: 19 september 2011, 16:01:05 »
Kan frittata ook zo dat je én echt groente eet (dus niet een paprika en drie champignons met z'n vieren) én niet zeventien eieren eet? Ik vind drie eieren (voor twee) echt wel voldoende, maar ik heb dus altijd gebakken groenten met eiflinters...

Voor een mooie dikke frittata heb je toch wel 4-6 eieren nodig? En nee, geen 400 gram groenten, maar wij eten er meestal een salade naast.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #873 Gepost op: 19 september 2011, 16:10:21 »

Voor een mooie dikke frittata heb je toch wel 4-6 eieren nodig? En nee, geen 400 gram groenten, maar wij eten er meestal een salade naast.

ik doe er 3 of hooguit 4 voor 2 personen. 6 zou ík véél te veel ei vinden. En dan een kleine courgette bv qua groente formaat. Dan wordt het een mooie frittata. Maar ik eer er idd ook nog groenten en iets met koolhydraten bij.

Vanavond eten we andijviestamppot met een klein stukje veggieworst en zelfgemaakte piccalilly. Naar dat laatste ben ik zeer benieuwd.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
Wat eten we vandaag?
« Reactie #874 Gepost op: 19 september 2011, 17:15:50 »
Ik reken met 1 hele grote eter en een peuter erbij. Je zou kunnen zeggen dat ik voor 4 kook.

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #875 Gepost op: 19 september 2011, 18:18:47 »
Pompoensoep à la Annemieke (met passata en wortel) met stokbrood en een komkommer/Little Gem salade.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #876 Gepost op: 19 september 2011, 18:53:31 »
*Kijkt even goed in kookboek en tikt over*
Zhejiang mein ;D

dwz rijstvermicelli en vegagehakt in een saus van bouillon, hoisin, rijstwijn & chilli bean sauce. Heb er wel ook nog paprika en courgette doorgegooid. Met bosui en koriander, geraspte wortel ernaast.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #877 Gepost op: 19 september 2011, 19:44:18 »
Penne funghi met verse tijm door de saus. Erbij gewokte reepjes wortel, paprika en courgette, met verse salie en basilicum, scheutje limoensap en een beetje Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #878 Gepost op: 19 september 2011, 20:20:14 »
In elkaar geflanste Indonesisch geïnspireerde rijsttafel. Met 4 soorten curry's, omeletsnippers, van dat geroosterd kokospoeder (zelfgedaan), wat gebakken uitjes (niet zelf gedaan) en wat gebakken champions afgeblust met superlekkere azijn. Allemaal rond een portie bruine rijst geschikt.

Offline duifje

• **
  • 55
Wat eten we vandaag?
« Reactie #879 Gepost op: 19 september 2011, 20:36:39 »
Waarom maak je niet een frittata van deels eieren (2), deels geprakte tofu (1 pakje)? Heb je niet de vele eieren, wel het volume, de eiwitten en de smaak - plus lekker veel groenten..