Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8540 Gepost op: 15 juli 2014, 16:24:01 »
Ja, dat klinkt erg lekker! Ik ga misschien ook voor de risotto, met doperwtjes en wat andere "vergeten groenten" uit de krochten van mijn diepvriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8541 Gepost op: 15 juli 2014, 19:10:46 »
Vandaag heel veel gekookt om op de foto te zetten voor het Vegatopiakookboek. En opgegeten natuurlijk.  :wortel: :roodmannetje: :wortel:

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #8542 Gepost op: 15 juli 2014, 19:47:34 »
Gnochhi met kerstomatensaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8543 Gepost op: 15 juli 2014, 21:02:37 »
Vandaag heel veel gekookt om op de foto te zetten voor het Vegatopiakookboek. En opgegeten natuurlijk.  :wortel: :roodmannetje: :wortel:

Jaaaaa ik ook.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8544 Gepost op: 15 juli 2014, 22:39:15 »
Ik begin al erg trek te krijgen van al die posts over het kookboek!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8545 Gepost op: 15 juli 2014, 22:47:53 »

Jaaaaa ik ook.

En hier nog één, platvoeten van het staan maar tjonge wat was het leuk om te doen!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8546 Gepost op: 15 juli 2014, 22:49:15 »
Na een kort optreden van Kristof met de Comedian Harmonists voor het Stadttheater Hildesheim, hebben we daar een Bretzel met Obazda gegeten, erbij uiteraard een glas Hefeweizen. Nu thuis nog een bakje kerstomaten, want zonder groente mag je niet naar bed.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8547 Gepost op: 15 juli 2014, 22:54:52 »
Leuk en lekker, kan niet wachten op het eindresultaat :D

In de tussentijd ontdekte ik bij thuiskomst dat meneer Bast ontzettend lief in de keuken stond te zwoegen op de meest uitgebreide, zelfstandig gekookte maaltijd die hij ooit voor me heeft gekookt :heart:
De timing alleen :schater2:
Gehacktbal sloeg ik af, toen bleef er een voorgerechtje over van aardappel-tomaat uit een aliminiumfoliepakketje met ui, olijfolie, knoflook en peterselie. Gevolgd door een beetje aardappel-bleekselderij-rode ui-ovenschotel met port salut. Toe was er een chocoladepastel van Casa Bocage (Amsterdam).

Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8548 Gepost op: 16 juli 2014, 17:02:30 »
Als je de draad ‘Wat eten we vandaag’ op het Vegatopia Forum wat ordent, kun je een mooie verhandeling krijgen over wat veggies in het eerste anderhalve decennium van de 21e eeuw plegen te eten. Tijdsbeeld. Appendix voor het kookboek?
Wij gisteren: teriyakitori (nou ja, kip-teriyaki dus van de AH die de kip van de veggie slager betrekt), gekookte worteltjes met wat boter, gekookte Opperdoes met olijfolie en zout, met knoflook en zout bedane gepaneerde en daarna gebakken buffelmozzarella, eikenbladsla met tuinkruiden, pruimenchutney. 

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8549 Gepost op: 16 juli 2014, 18:26:57 »
Frietjes van zoete aardappel. En een salade van verse tuinbonen, capucijners en sperziebonen die ik bij een stalletje langs de weg kocht.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8550 Gepost op: 16 juli 2014, 20:47:06 »
Als je de draad ‘Wat eten we vandaag’ op het Vegatopia Forum wat ordent, kun je een mooie verhandeling krijgen over wat veggies in het eerste anderhalve decennium van de 21e eeuw plegen te eten. Tijdsbeeld. Appendix voor het kookboek?
Ik heb al eens wat daarmee gespeeld.

Wij aten vanavond ordinaire maar o zo lekkere gebakken aardappeltjes. Erbij een salade van gekiemde fenegriek, ijsbergla, koolrabi en wortel met een mosterddressing.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8551 Gepost op: 17 juli 2014, 10:52:53 »
Moet vandaag weer tot laat werken, dus  maak zo een pastasalade met courgette, champies, tomaat, komkommer, sla, feta en pesto. Dan zo met de lunch een bord en dan een bord als ik thuiskom. Mijn vriend kan dan zelf kijken hoelaat ie eet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8552 Gepost op: 17 juli 2014, 13:30:34 »
Gisteren BBQ bij een vriend. Hij maakte tomatenbrood, bier, vlierbloesemwijn, een rabarbertaart en frambozenijs. Wij namen nog tempeh- ribbetjes (een variant op die van de voorkant) en een couscoussalade met vergeten groente uit de koelkast ;)

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8553 Gepost op: 17 juli 2014, 15:49:34 »
gisteren voornamelijk salade met avocado en oude kaas. Voornamelijk omdat ik ook nog een ietsiepietsie pasta met tomatensaus en parmezaan at en een halve papaya. Vandaag worden het hapjes op een terras, dit is al de tweede dag dat ik binnen zit terwijl de wereld er buiten zo mooi uitziet, het wordt tijd om het nuttige met het aangename te combineren: eten en buiten zijn.  ;D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8554 Gepost op: 17 juli 2014, 16:08:25 »
Gisteravond een frisse stamppot hollandse rauwe andijvie, vanavond het restje andijvie met verse spinazie, avocado en tomaat als salade. Misschien nog een plak gebakken haloumi erop.
* Sam moet gewoon geen haloumi in huis halen want het brandt in de koelkast, het moet opgegeten worden, het past overal bij maar niet bij mijn eetschema om maar twee keer in de week iets met kaas te eten

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8555 Gepost op: 17 juli 2014, 16:20:08 »
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8556 Gepost op: 17 juli 2014, 18:23:48 »
Tortelloni met tomatensaus, bestrooid met verse majoraan en Parmezaanse kaas.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8557 Gepost op: 17 juli 2014, 19:05:23 »
Pasta met courgette, munt en amandelen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8559 Gepost op: 17 juli 2014, 20:51:50 »
Tortilla's met zwarte bonen, vegagehakt, groenten etc. En toe Ben & Jerry's ijs (had de gast meegenomen). Na de vakantie ga ik rustiger aandoen met eten. :-X