Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8360 Gepost op: 14 juni 2014, 01:10:33 »
Vandaag was ik weer de afsluiter op mijn werk, dus gisteren al een bakje eten gemaakt om mee te nemen. Gekookte boekweit met flespompoen lente-ui, wortel en kleine tomaatjes. Met rozemarijn, tijm, salie en baslicum, olie en wittewijnazijn.

Dan bij thuiskomst een kopje soep, waarin de rest van de flespompoen in zat, samen met een uitje, knoflook en ethiopische kruiden. En een klein klontje boter voor de smeuigheid.

Gisteren, behalve eten voor vandaag, ook nog gewoon avondeten gemaakt. Indonesisch; eitjes in tomatensaus, sajour lodeh met spitskool, sperzieboontjes, wortel, taugé en aardappel. Beetje tomaat met taugé in het zuur erbij.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #8361 Gepost op: 14 juni 2014, 17:48:55 »
Zo naar het bostheater met een vriendin die een abces in haar keel heeft en pas vandaag weer een beetje vast voedsel mag hebben en ik zit niet zo ruim in het geld, dus wilde gebruiken wat ik al in huis had. Het wordt wortelsoep, bietenhummus (met brood voor mij en de andere vriendin zonder abces), couscous en taart van filodeeg met hazelnoten en rozensiroop.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8362 Gepost op: 14 juni 2014, 18:45:43 »
Klinkt goed, Fem. Lekker eten hoeft inderdaad geen fortuin te kosten.

Wij aten vanavond al vroeg: tortellini (uit het versschap) met saus van gepasseerde verse tomaten. Meteen wat extra saus gemaakt, want morgen moet er pizza worden gegeten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8363 Gepost op: 14 juni 2014, 19:28:20 »
Bietencurry, gekookte eieren in pittige saus en fruit toe.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8364 Gepost op: 14 juni 2014, 20:48:19 »
Gisteren vietnamese springrolls, voor het eerst en zeker voor herhaling vatbaar. Zelfs de jongste dochter die beweert komkommer en gember (in de sojasaus) te haaaaaten, smulde ervan.
Vandaag pasta pesto met rucola, cherrytomaatjes en mozzarella. En de lasagna voor morgen, met spinazie, staat af te koelen.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #8365 Gepost op: 15 juni 2014, 08:23:32 »
Ik maakte gisteren Chermoula, Marokkaanse stoofpot uit World Food café. Helemaal mijn favoriete kookwijze en ingrediënten: aardappelblokjes, erwten, tuinbonen, courgette, rode ui en knoflook in tomatenbouillon met cayenne, pikante paprika en komijn.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8366 Gepost op: 15 juni 2014, 19:39:50 »
Vandaag hartige pannenkoeken met ui, courgette en kaas. Eergisteren met vriendin besteld, bezorg-Suri/Indiaas. Zij roti, ik korma. Allebei lekker, hoewel de korma erg zoet was.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8367 Gepost op: 15 juni 2014, 20:30:53 »
Witte asperges, gebakken aardappels met mayo, halve Goodbite grillburger, tuinbonen, tomatensalade met bieslook en sojasaus. Aardbeien toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8368 Gepost op: 15 juni 2014, 21:22:16 »
Zelf custard-pudding gemaakt, met rode-bessensaus van de tuin, waar ook wat aardbei en framboos in zit (en suiker, man wat zijn die bessen zuur!).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8369 Gepost op: 15 juni 2014, 21:42:03 »
Hartige pannenkoeken waren ook hier hip gisteravond. Boekweitgalettes (k&k) met prei, ui, knoflook en kaas.

Vandaag mie, paprika's, taugé, ui, verse geelwortel, knoflook, gember, zwarte peper, venkelzaad, sechuanpeper, 5-kruidenpoeder en in sojasaus gebakken ananas met cashewnoten, groene peper en een beetje citroen.
Toe is er choco-vanillecheesecake van Gü.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Marthe

• 274
« Reactie #8370 Gepost op: 16 juni 2014, 09:35:36 »
Ik at gistermiddag een restje van een quinoa-salade (quinoa, paddestoelen, sugar snaps, taugé en notensaus) en 's avonds diepvriesgroente (erwtjes, sperziebonen, snijbonen) met noten in een sinaasappeldressing.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8371 Gepost op: 16 juni 2014, 20:01:47 »
Een simpele chili van tomaten, ui, courgette en kidneybonen (knoflook, pepertje, komijn-, koriander- en venkelzaad, kaneelstaafje). Erbij rijst.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8372 Gepost op: 16 juni 2014, 23:07:51 »
Gisteren een goed gevulde salade met sperciebonen, erbij vegetarische balletjes van ah en knoflookmosterd van de maandelijkse biomarkt op het Noordplein.
Vanavond alweer een goed gevulde salade, ditmaal met avocado. Daarnaast dürüm met humus, baba ganoush en muhamara van Maza, erbij gruyèreblokjes met marmelade.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8373 Gepost op: 16 juni 2014, 23:16:29 »
En alweer pannenkoeken...

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8374 Gepost op: 17 juni 2014, 15:46:35 »
Baby romaine sla met ei, avocado, parmezaan, tomaat, sperzieboontjes en knoflookdressing.

Offline Marthe

• 274
« Reactie #8375 Gepost op: 17 juni 2014, 19:38:04 »
Grote salade van spinazie, wortel, venkel, noten en rozijnen en dressing. De eieren die ik erbij wilde eten, at ik vanmiddag al als lunch.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8376 Gepost op: 17 juni 2014, 21:29:21 »
In de schil gekookte nieuwe aardappelen. Salade van ijsbergsla, rucola, koolrabi en paprika met mosterd-honingdressing. Pitabroodjes. Speltburgertjes. Salade van zelfgekiemde mungbonen, komkommer en appel. Peper, zout, boter, ajvar en yoghurt op tafel.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8377 Gepost op: 17 juni 2014, 22:08:41 »
Gisteren quesedilla's met jong belegen, Turkse feta, cheddar, zwarte bonen, witte ui, paprika en verse tomatensalsa met citroen.

Vanavond Little gemsalade met tomaat, komkommer en vinaigrette. Maiskoekje en M&S Indiase snackselectie met een huisgemaakte raïta.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8378 Gepost op: 17 juni 2014, 22:49:14 »
Dr Oetker pizza ristorante funghi want de voetbal begon al om 18u  :wortelek:

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8379 Gepost op: 18 juni 2014, 13:45:39 »
Gisteren zachtjes gebakken paprika's en pasta met tomatensaus met olijven. Vandaag tomatengroentensoep, avocado, venkelsalade.