Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Ona

• 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8340 Gepost op: 10 juni 2014, 22:30:43 »
Nog steeds low carb; Oosterse roerbakschotel gebakken in kokosolie met; courgette, broccoli, tofu roerbakstukjes, ui en knoflook, scheutje sojasaus, scheutje gembersaus, een theelepel sambal brandal en seroendeng er overheen. Geserveerd met noodles van slim pasta.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8341 Gepost op: 11 juni 2014, 11:52:02 »
Gisteren maakte ik een salade vanparelcouscous met fijngesneden wortel, rucola en bladsla, gedroogde abrikozen (dressing van limoen/ olijfolie/ agave) met geroosterde amandel en stukjes geitenbrie. Dat was LEKKER!

Gelukkig had ik veel te veel gemaakt, dus zodadelijk heb ik nog lekker wat voor de lunch.

Vanavond ga ik eten bij een vriend (weet nog niet wat) en morgen hebben we met 2 collega's en onze stagiaire uit Indonesie een kookworkshop. We maken allerlei zoete en hartige Indonesische hapjes en eten die daarna lekker op. Zin in!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8342 Gepost op: 11 juni 2014, 17:20:44 »
Ik ga noedels wokken met champignons, paprika, courgette, vega kip, sambal, knoflook, ketjap, sesamolie, gember en sereh.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8343 Gepost op: 11 juni 2014, 17:51:57 »
Gisteren maakte ik een salade vanparelcouscous met fijngesneden wortel, rucola en bladsla, gedroogde abrikozen (dressing van limoen/ olijfolie/ agave) met geroosterde amandel en stukjes geitenbrie. Dat was LEKKER!

Klinkt goed! Eigen recept?
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8344 Gepost op: 11 juni 2014, 18:51:29 »
Pasta met verwarmde tomaatjes, gegrilde paprika, basilicum en knoflook. Lekker in de tuin met een wijntje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8345 Gepost op: 11 juni 2014, 21:27:16 »
Gisteren soba and zucchini noodles
Vandaag chili con carne soyagehakt met (voor het eerst) zelf gekookte blackbeans. Waarvan ik er nu nog heel veel van over heb, want ik kookte het hele pak. En nu ga ik daar oa refried beans van maken, op vraag van de dochter.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8346 Gepost op: 11 juni 2014, 23:11:50 »
&Samhoud lasagne en mousaka geprobeerd, ondanks dat we geen magnetron hebben. Niet dat ik hoge verwachtingen heb van een magnetronmaaltijd, maar dit viel best een beetje tegen. Gelukkig met 35% korting gekocht en toe een lekkere mango met vanilla sojayoghurt.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8347 Gepost op: 11 juni 2014, 23:42:50 »
Moest weer tot laat werken, dus gisteren pastasalade gemaakt voor op het werk met veelkleurige tomaatjes, feta, paprika, kmkommer en veel kruiden. Dan gisteren zelf k&k gevulde pasta met meer tomaat, lente-ui, courgette en wortel.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8348 Gepost op: 12 juni 2014, 11:47:26 »
Vanavond wordt het pasta met courgette, champignons, kerstomaatjes en spinaziepesto.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #8349 Gepost op: 12 juni 2014, 12:56:24 »
Restjes: lauwe, gestoofde cannelliniboontjes met olijfolie en rode ui, gebakken lupinestukjes met hoisinsaus en knoflooksaus,

HA, de familia;e uitdrukking is Ho-shi-min saus!

Gisteren een Reserve de LA BAUME Cabernet-Syrah 2012 gedronken, 18,7 cl, een flink glas rode wijn. Dat flesje was me toegestuurd door 123inkt.nl, een webshop waar ik altijd mijn printer cartridges (afdrukinkthouders?) on line bestel. Het is een uiterst plezierige webwinkel, die vlot levert, altijd raad weet als je een vraag hebt, scherpe prijzen hanteert en goed materiaal levert. Maar 2e Pinksterdag ging er iets mis. De cartridge deed niet wat hij zou moeten doen. Ik mail, krijg  (op 2e pinksterdag nota bene), een antwoord dat volgens mij van een mens kwam en niet van een machine. Ik deed wat er geadviseerd werd, er was nog iets mis, ik meldde het en kreeg prompt een nieuwe cartridge, met excuses en dat flesje wijn. Geweldige club. Snel, vriendelijk, deskundig, efficiënt. Printer doet weer alles wat ie moet doen. Goed, wijn dus.
Ik kreeg er trek van. En mijn vrouw maakte tofu, besmeerd met miso en gewenteld in boekweitgrutten en dan gebakken, een puree van aardappel, wortelen prei en olijfolie, een bietensalade met kruiden uit de tuin en sinaasappelstukjes, boontjes, mangga (-go, maar dat is Engels, mijn schrijfwijze is de correct oud-koloniale,  uit de gebieden waar we die vruchten leerden eten en benoemen), koffie en koek toe.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2014, 13:08:27 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8350 Gepost op: 12 juni 2014, 14:13:25 »
Selly: Ja, was typisch gevalletje van restverwerking. De parelcouscous at ik eens in een restaurant en zag het kort daarna bij Sligro liggen.
Erg leuk om mee te koken.

Vandaag een kookworkshop met onze Indonesische stagiaire -> LEUK!

En dan lekker weekend dus volop tijd om lekkere dingen te koken.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8351 Gepost op: 12 juni 2014, 16:41:28 »
Bij de Jumbo de shoarma met lupine en de roerbak- stukjes ook met lupine(eiwit)van Vivera gekocht en gebakken.  De stukjes worden mooi krokant. Besprenkelen met dunne sojasaus, erg lekker. Ik vond de shoarma ook prima (ook bakken en besprenkelen), maar mijn vrouw von de stukjes het best.
Prima dingen die lupinebereidsels van Vivera. AH (ook de grote) heeft ze niet, althans niet in ons dorp.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8352 Gepost op: 12 juni 2014, 18:21:55 »
Omelet, mie, kool en een gekruid rood sausje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8353 Gepost op: 12 juni 2014, 21:18:48 »
Viveraschnitzel met gekookte krieltjes en zelf gemaakte tkemali van groene pruimen. Erbij een coeur de boeuftomatensalade met Turkse feta en witte ui en een little gem-komkommersalade.
Toe rode pruimen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8354 Gepost op: 13 juni 2014, 09:35:28 »
Gisteravond broodjes groentekroket van de snackbar, daar kan ik me af en toe echt klem aan eten. Vanavond gezonder: cruditees met zure room, erbij een lichte champignonbouillon met bruschetta ernaast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8355 Gepost op: 13 juni 2014, 10:56:50 »
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens patat gegeten, met kaaskroketje en zonder groenten  :-[
Nou eet ik de meeste dagen een monton aan groenten en fruit :wortel: dus dat is niet heel erg, maar eigenlijk viel het een beetje tegen (lag niet aan de patat, die was van verse aardappelen, maar aan mij) dus ging er flink wat sambal overheen.
Voor de lunch straks de bruine bonensoep van Jennifer, vanavond afspraak met een vriendin en dan wordt het waarschijnlijk een fikse salade met een groentenbijgerecht. En een biertje, het is dan tenslotte weer weekend!

Ik had gisteren tussen de middag een bedrijfslunch: gebonden aspergesoepje met een flink stuk zuurdesembrood met kaas en tomatenchutney. Was lekker maar ik kreeg 's middags een enorme dip én verschrikkelijke honger. Een sinaasappel verhielp beide. Later realiseerde ik me dat dit waarschijnlijk de beroemde koolhydraatreactie was waar volgers van nocarb/lowcarb diëten het vaak over hebben. Ik krijg via fruit best veel koolhydraten binnen maar nooit met zo'n resultaat. Nou eet ik al tijden bijna geen zetmeel gebaseerde koolhydraten meer en ik ben nu geneigd te denken dat het een zetmeel gerelateerde reactie was. Het feit dat het brood niet erg vezelrijk was zal ook bijgedragen hebben.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8356 Gepost op: 13 juni 2014, 16:51:25 »
Vanavond makkelijk: een salade van bladspinazie, zongedroogde tomaatjes, olijven en parmezaan. Met friet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8357 Gepost op: 13 juni 2014, 17:05:03 »
erbij een lichte champignonbouillon

Dat klinkt interessant hoe doe je dat?

Gisteren wraps met ijsbergsla, cannelliniboontjes en kidneybonen, tomaat, yoghurt, chipotle tabasco, rode paprika, mais, gerapste kaas. Toe ramboetan .
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8358 Gepost op: 13 juni 2014, 18:52:23 »
We gaan zo de shoarma van de Vegetarische Slager uitproberen in pitabroodjes met paprika, tomaat, komkommer, ui en yoghurt-knoflooksaus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8359 Gepost op: 13 juni 2014, 21:47:38 »
Hartige pannenkoek. Ik met ui, champignon, courgette, puntpaprika, verse tijm en mozzarella. Kristof met puntpaprika, wortel (kaasschaaffijn gesneden), oregano en mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength