Heer Karl: we hebben altijd van allerlei soorten wijn in huis en gaan er slordig mee om. Maar gister serveerden we een huistuinkeuken witte biowijn van AH. Daar had ik ook mee gekookt en er stonden een paar flessen koel. Ik vind dat een zeer aangename wijn. Rode was er ook: een Argentijn, La Vuelta, Malbec druif, 2010, die we hier bij een goede wijngroothandel in Eindhoven kopen. Geen idee waar die elders te koop is. Malbec, dat vinden we een prettige druif.
Vandaag komt een buurtgenoot eten, (een elektrotechnicus uit de Delftse school, je moet wat heer Christiaan). Die krijgt weer basmatitomatenrijst, want we hadden gister dubbel bereid, voorts met ui en knoflook gebakken spitskool met courgette en Suri-kerry/masala (monsieur Courgette bracht weer twee ferme courgettes), jagungkoekjes (maïskoekjes) die mijn vrouw fabriceert en ook op de een of andere wijze gebakken tofu van haar hand. O ja, een ferme groentensoep vooraf als steeds met de staafmixer verpulpt. Eigenlijk vind ik soep toe prettiger: Chinastijl.
@ heer Christiaan: Overigens snap ik niet dat die olie door dat spatscherm gaat. Dat lijkt erg op het verhaal van de uncatchable fish.