Citaat van: bambi op 24 februari 2014, 19:56:36Citaat van: Selly op 24 februari 2014, 19:33:19Dragon-aardappelpuree, Tivall nuggets, witlof. Dadelijk de 1e Lambada-aardbeien, die zijn er al omdat het zo zacht is. Raar.Nu al aardbeien??Idioot he. Waren erg zoet.
Citaat van: Selly op 24 februari 2014, 19:33:19Dragon-aardappelpuree, Tivall nuggets, witlof. Dadelijk de 1e Lambada-aardbeien, die zijn er al omdat het zo zacht is. Raar.Nu al aardbeien??
Dragon-aardappelpuree, Tivall nuggets, witlof. Dadelijk de 1e Lambada-aardbeien, die zijn er al omdat het zo zacht is. Raar.
Mijn lieve vriendin Iris is overleden in januari. Zij maakte altijd met haar man iets in het kader van 'Eiertuesday' (geen 'eggtuesday of 'eierdinsdag', nee 'eiertuesday'). Nu proberen we (ik en weer een andere vriendin) daar een traditie van te maken.Ik heb dus al eens een ei gebroken op de diepvriespizza (en die van mijn gasten. Ik ga me niet eens excuseren daarvoor ) en vorige week at ik aardappeltortillla. Vandaag werd het laksa, met als enige ei-ingredient eiermie. Dit wordt een lastige traditie.
Citaat van: LL de Ling op 25 februari 2014, 19:49:25Mijn lieve vriendin Iris is overleden in januari. Zij maakte altijd met haar man iets in het kader van 'Eiertuesday' (geen 'eggtuesday of 'eierdinsdag', nee 'eiertuesday'). Nu proberen we (ik en weer een andere vriendin) daar een traditie van te maken.Ik heb dus al eens een ei gebroken op de diepvriespizza (en die van mijn gasten. Ik ga me niet eens excuseren daarvoor ) en vorige week at ik aardappeltortillla. Vandaag werd het laksa, met als enige ei-ingredient eiermie. Dit wordt een lastige traditie.Ah, nu snap ik de foto's op fb. Wel een mooie traditie hoor Een gebakken of gekookt ei kan natuurlijk altijd wel ergens bij. Anders quiche, of pannenkoeken ofzo. En af en toe trakteer je jezelf op een lekkere cake
Auflauf is toch niet per definitie op zn kop? De keren dat ik auflauf at, was het een gerecht dat ik met ovenschotel zou vertalen (of casserole als het naar het Engels moest). Eelco?
Citaat van: Selly op 25 februari 2014, 17:51:44Auflauf is toch niet per definitie op zn kop? De keren dat ik auflauf at, was het een gerecht dat ik met ovenschotel zou vertalen (of casserole als het naar het Engels moest). Eelco?Hier ben ik ook benieuwd naar, want ik dacht ook dat het om ovenschotels ging...
Een biryani (of eigenlijk een pilao)
Citaat van: Eelco op 26 februari 2014, 20:28:52Een biryani (of eigenlijk een pilao)
Een pilao is een eenpansgerecht van rijst met groente en specerijen. [...] Omdat deze pilao rijk gevuld is, zou ik het eigenlijk een biryani willen noemen. Echter, volgens Wikipedia is het verschil dat voor een biryani de rijst apart van de overige ingrediënten wordt gekookt. Voor een pilao kook je alle ingrediënten tezamen.