Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7480 Gepost op: 21 januari 2014, 13:44:39 »
Gisteren voor de lunch een selderijsoepje en sojayoghurt en 's avonds broccolisoep en een salade van ijsbergsla, kerstomaatjes, een halve rode paprika en een beetje turkse witte kaas. tussendoor fruit, sojamelk, cashewnootjes.
Vandaag min of meer hetzelfde hoewel ik denk dat er een andere salade bij komt.
Morgen voor de lunch broccolisoep en 's avonds uit eten: een salade met een glas water...misschien dat ik vooraf wat soep eet om mezelf makkelijker te kunnen beheersen.  ;D Ach, het gaat toch om het gezelschap!

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7481 Gepost op: 21 januari 2014, 15:05:52 »
3 pakken (2de keus) asperges voor 1 euro op de markt, en een vriendin die onverwacht mee eet straks, dus geroerbakte asperges met veel parmesaankrullen onder pasta met pesto.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7482 Gepost op: 21 januari 2014, 23:08:08 »
Een pizzabodem met tomatensaus, zongedroogde tomaatjes, olijven, ananas en banaan :kwijl: en een extra ananas schijf als bijgerecht :vork:
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7483 Gepost op: 22 januari 2014, 01:00:40 »
Aangezien ik deze maand een alchohol-vrije maand in heb gelast (gaat prima tot nu toe), vraag ik me af of iemand een tip heeft waarmee ik de scheut witte wijn in de risotto kan vervangen.
Misschien wijnazijn? Of gewoon weglaten en alleen bouillon?
De wijn kun je prima weglaten  :)
Ik gebruik eigenlijk altijd wijnazijn, gewoon omdat ik het lekkerder vind.

Gisteren een extreem lekkere pizza in Bonn (de ober vroeg na afloop in het Nederlands 'heeft het gesmaakt' en was vervolgens verbaasd dat ik hem in het Nederlands antwoordde  ::) ). Vanmiddag een prima lasagne met rucola en een salade in de bedrijfskantine van Deutsche Welle. Vanavond slechts wat FinnCrisp met brie, tomaat en paprika.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7484 Gepost op: 22 januari 2014, 01:19:42 »
Ik gebruik wel azijn over gebakken paddestoelen, zeker als ze in de salade gaan, maar voor risotto koop ik eigenlijk altijd wijn. Toch eens gaan proberen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7485 Gepost op: 22 januari 2014, 19:42:11 »
Bloemkool uit de oven met kerrie en chilipoeder, wortelsalade, en een vegaburger met gebakken ui en een drupje ketchup.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7486 Gepost op: 22 januari 2014, 22:11:16 »
Spaghetti met tomatensaus met aubergine, courgette en selderijstengel erdoor en Tivall vegagehaktballen en geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7487 Gepost op: 23 januari 2014, 11:03:59 »
Nasi, net als gisteren. Maar vandaag met een gebakken eitje erbij.

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7488 Gepost op: 23 januari 2014, 12:05:57 »
Azijn over gebakken champignons? Klinkt ook goed, ik doe wel eens een scheutje rode wijn erbij, maar kan natuurlijk ook met wijnazijn.

Uiteindelijk heb ik de risotto niet gemaakt, omdat ik op mijn werk superveel gegeten (gekeurd/ beoordeeld) had. Ik heb de venkel gesmoord in tomatenpuree met een scheut jus d' orange, peper en zout en een beetje komijn.
Man, man, wat lekker.

Gisteren tijdens een verjaardag veel gesnaaid dus 's avonds wat in kokkoman gebakken champignons gebakken (had ik de tip over azijn maar eerder gelezen, hoewel ze in kikkoman ook erg lekker zijn).

Vanavond kookt een vriend (ik ben benieuwd, vorige keer was het diepvriespizza en dit keer gooide hij ook al een balletje op dat hij niet zo goed wist wat te maken, waarop ik hem een stuk op 10 simpele pastarecepten terugmailde).

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7489 Gepost op: 23 januari 2014, 15:02:16 »
Vanavond een Indiase curry met de andere helft van de bloemkool, doperwten en tomatenblokjes. Met basmatirijst en komkommersalade.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7490 Gepost op: 23 januari 2014, 21:09:37 »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7491 Gepost op: 23 januari 2014, 21:52:14 »
Frietjes, bloemkool, kaasrolletjes, falafel. Nu een mandarijn.
,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7492 Gepost op: 23 januari 2014, 22:13:19 »
Pompoensoep met een tosti met citroenboter en roomkaas (of het dan nog een tosti is weet ik niet maar hij was wel lekker).
Zo.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7493 Gepost op: 24 januari 2014, 20:23:41 »
Penne met champignons, zongedroogde tomaatjes en kruidenroomkaas. Ik had vandaag al een hele puntpaprika en een berg radijsjes op, dus qua groente zit dat wel goed.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7494 Gepost op: 25 januari 2014, 11:04:05 »
Gisteravond op een verjaardagsfeestje met winterbbq een half verkoolde veggieburger met groentjes tussen een stuk stokbrood. Voor de vegetariërs was er ook v1s ???, gepaneerd dan nog, voor op de bbq! Gelukkig had ik thuis al wortelvenkelgembersoep gegeten...

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7495 Gepost op: 25 januari 2014, 16:27:26 »
Wat een teleurstelling Joske!

Vanavond rosevalaardappeltjes uit de oven, en kropsla met paprika, komkommer en ei.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7496 Gepost op: 25 januari 2014, 18:05:52 »
Hier wordt pizza gemaakt voor mij, eentje met kerstomaat/mozzarella/rode peper en eentje met witte courgette, geitenkaas en rode ui.
,,,,فلافل

Online karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7497 Gepost op: 26 januari 2014, 09:29:17 »
Maakte aardappelstamppot met ui, gestoofd witloof en Frankfurterworstjes (goed!) van Damhert.
Met mosterd en pickles.
(Overigens kreeg ik van mijn dochter een potje echte Doesburgse mosterd, van het daar te bezoeken mosterdfabriekje. Heel aardig stadje ook.)
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2014, 15:07:15 door karl »

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7498 Gepost op: 26 januari 2014, 12:53:26 »
De-diepvries-moet-leeg-ingredienten: erwten, soepgroenten, bladerdeeg, vegaworst, een pie dus, aangevuld met ui, bleekselderij en aardappel.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7499 Gepost op: 26 januari 2014, 13:31:46 »
Eergisteren een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool, met een mosterdsausje, bestrooid met kaas en nigella.
Gisteren Käsespätzle met erbij flink gekruide, gestoomde bloemkool.
Vanavond in de trein en bus naar Luxemburg (duim voor me dat ik niet al te veel vertraging oploop, ik vind zes uren reizen lang genoeg) zes puntjes Turks brood, bestreken met afwisselend hummus en rucolapesto, belegd met tomaat, puntpaprika, pepertjes en rucola. Verder nog mee: twee mandarijntjes en twee liter water.