Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7460 Gepost op: 17 januari 2014, 18:02:05 »
Gisteren een fijne ovenschotel met aardappel, tomaat, creme fraiche, ei, kaas, bieslook.
Vanavond gebakken spruitjes met paprika en hoisinsaus, Tivall grillreepjesdinges mock abalone en bruine rijst. Sambal. Mandarijnen toe.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2014, 18:33:46 door Selly »
,,,,فلافل

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7461 Gepost op: 17 januari 2014, 18:41:00 »
Hoi luitjes, hier ben ik weer eens. Ik heb veel ergens anders vertoefd. In verband met mijn andere liefde, taal, heb ik contact gelegd met Zuid-Afrikanen. Via facebook. Zij schrijven Afrikaans en ik Nederlands. En ik ben daar geweest. Prachtig. Van de weeromstuit ben ik ook in het Afrikaans gaan schrijven.
Maar waarom ik hier iets kwijt wil....
Judith heeft een recept met spruitjes op twitter gezet. Heerlijk. Maar zij kookt de spruitjes een half uur in kokend water. Dat is veel te lang en daarbij is een andere mogelijkheid nog beter: met de magnetron. Een half kilo spruitjes afdekken met plastic, zonder gaatjes daarin te prikken. Deze 3 á 4 minuten op de hoogste stand. Daarna onder dekens of anderszins warm wegzetten zodat de spruitjes kunnen nagaren. Je krijgt dan geen zwavelvorming die funest is voor de smaak. Maar wel heerlijke gare en toch knapperige spruitjes.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7462 Gepost op: 17 januari 2014, 18:57:16 »
He Willem, leuk dat je er weer bent!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7463 Gepost op: 17 januari 2014, 22:25:24 »
Spruitjes een half uur koken? :o Arme spruitjes. :'(

Wij aten overigens vreemd. Er moesten allerlei restjes op (bloemkool, selderij, paprika, tomaat), maar het plan was mexicaanse/chili. Dus heb werd standaard ui en knoflook, met gebakken groenten en toen kwam er nog wat sojagehakt, hete tacosaus en kaasloze tortillachips bij. Ik proefde ook nog oregano. Het was heerlijk! Volgende keer twijfel ik niet meer over bloemkool, want eigenlijk smaakt het overal wel lekker bij. En ik leer selderij ook steeds meer te waarderen.
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7464 Gepost op: 18 januari 2014, 14:46:32 »
Vegetarische shoarma, opgebakken met komijn en gele paprika. Erbij pitabroodjes, komkommer, tomaat, ui en yoghurt-knoflook-groene kruidensaus.

Vanavond wordt er tagliatelle met kruidenroomkaassaus, brocolli en gegrilde kerstomaatjes voor me gekookt.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7465 Gepost op: 18 januari 2014, 16:41:12 »
Vanavond noedels met vega kipstuckjes, paprika, taugé, prei, xo mushroom sauce, sojasaus, vega oestersaus, gembersiroop, sesamolie.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7466 Gepost op: 18 januari 2014, 16:54:22 »
De hele week verschillende soepjes en salades, veel fruit, sojayoghurt, een klein beetje gallo pinto, twee keer een klein beetje zuurkoolstamppot. Tja, net als de rest van Nederland bezig met een poging wat teveel aan jol kwijt te raken. Soepjes op basis van zelfgetrokken bouillon zodat ik niet heel veel zout binnen krijg. Verder gaat er weinig vet in maar wel heel veel in eigen vocht gegaarde groenten. Geen alcohol door de weeks en niet snoepen, twee keer in de week een spinles en wat fitness.

En één dag in de week zondigen, voor deze week is dat vandaag. Ik ga een een vegetarisch borrelgarnituur maken: arancini, zelfgemaakte bamihapjes (experiment) en gefrituurde tofu (een beetje als dit maar dan kleiner en met panko). Daarbij een kleine huzarensalade en een grote bak rauwkost. Om te drinken een paar flesjes hefe weisse gehaald  :)   We blijven vanavond lekker thuis

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7467 Gepost op: 18 januari 2014, 18:34:03 »
Pad thai.
Weer mandarijnen toe.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7468 Gepost op: 18 januari 2014, 19:45:00 »
Toen mijn ouders mij een pakje falafel gaven, hadden ze vast niet bedacht dat ik het zou gaan eten met saus met 7 gepofte tenen knoflook, op de dag voordat zij willen gaan klussen in mijn huis.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Online karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7469 Gepost op: 19 januari 2014, 14:07:14 »
Spaghetti met pompoenblokjes en rode bonen in tomatensaus, ui, look, kruiden als komijn en koriander.
(Pompoen eerst afkoken, met kookwater de saus aanlengen.)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2014, 08:06:18 door karl »

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7470 Gepost op: 19 januari 2014, 16:28:29 »
Aardappeltjes uit de oven, harissaballetjes (van de biowinkel) en een maïskolf.

Lunch was een salade met parelgort, zongedroogde tomaatjes,  komkommer,  radijs, bosui en feta.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7471 Gepost op: 19 januari 2014, 20:35:32 »
Ik vind de harissaballetjes van de biowinkel niet zo smakelijk. Veel te droog en ze smaken ook niet naar harissa. Wat vind jij ervan?
Gisteren aten wij wortel, selderij en komkommer salade met nep-gyros en pita. Vandaag eten we weer eens boerenkool stamppot met uitjes, gegrilde stukjes en mosterdsaus.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7472 Gepost op: 19 januari 2014, 21:25:35 »
Ik had ze voor het eerst maar zal ze ook niet snel nog eens kopen. Ze roken wel sterk naar harissa,  maar smaakten nogal flauw. Niet geweldig inderdaad.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7473 Gepost op: 20 januari 2014, 00:37:16 »
Andijviestamppot, lekker gekruid, en bestrooid met pompoen- en zonnebloempitten. Erbij uien-appelchutney.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7474 Gepost op: 20 januari 2014, 01:06:14 »
Venkelrisotto.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7475 Gepost op: 20 januari 2014, 15:44:47 »
Niet lekker, dus ik houd het bij een soepje vanavond denk ik.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7476 Gepost op: 20 januari 2014, 19:15:20 »
Ovenschotel met laagje gehakt in mosterdbechamelsaus, erop knolselderpuree met postelein en geraspte kaas.

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7477 Gepost op: 21 januari 2014, 07:37:05 »
Gisteren superoverheerlijke lasagne met een restje blauwe kaas erdoor dat nog op moest (aanrader).

Vandaag iets met venkel, ik las net venkelrisotto, dat lijkt me een goed idee!

Aangezien ik deze maand een alchohol-vrije maand in heb gelast (gaat prima tot nu toe), vraag ik me af of iemand een tip heeft waarmee ik de scheut witte wijn in de risotto kan vervangen.
Misschien wijnazijn? Of gewoon weglaten en alleen bouillon?

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7478 Gepost op: 21 januari 2014, 09:07:01 »
Gisteren spitskool, omelet, rijst en saus van tomaat en djahe.
Vandaag gaat er pastasalade met boontjes en feta mee naar de vergadering.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7479 Gepost op: 21 januari 2014, 13:17:49 »
Gisteren superoverheerlijke lasagne met een restje blauwe kaas erdoor dat nog op moest (aanrader).

Vandaag iets met venkel, ik las net venkelrisotto, dat lijkt me een goed idee!

Aangezien ik deze maand een alchohol-vrije maand in heb gelast (gaat prima tot nu toe), vraag ik me af of iemand een tip heeft waarmee ik de scheut witte wijn in de risotto kan vervangen.
Misschien wijnazijn? Of gewoon weglaten en alleen bouillon?

De wijn kun je prima weglaten  :)
,,,,فلافل