Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7420 Gepost op: 08 januari 2014, 21:45:35 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7421 Gepost op: 09 januari 2014, 14:00:21 »
Gisteravond boerenkool met vega rookworst, vanavond couscous met wortel, paprika, champignons en kikkererwten. En tomaat natuurlijk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7422 Gepost op: 09 januari 2014, 17:20:52 »
Risotto met (diepvries)doperwten, champignons en peterselie. Oftewel restjes verwerken.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7423 Gepost op: 09 januari 2014, 19:19:30 »
Gisteren een grote bak rauwkost met een paar gekookte eieren, vandaag broccolisoep en een selderijsandwich met kaas (twee plakken gegrilde selderijknol met kaas ertussen).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7424 Gepost op: 09 januari 2014, 21:17:39 »
Spruitjesstamppot met een paprika-tomatensausje. Speltburgertjes erbij.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7425 Gepost op: 09 januari 2014, 21:47:22 »
selderijsandwich met kaas (twee plakken gegrilde selderijknol met kaas ertussen).

Leuk!

Hier Mexicaanse wraps met zwartoogbonen.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7426 Gepost op: 09 januari 2014, 21:47:38 »
Met het bestuur aten we bij Fong Shou in Utrecht Overvecht. Voor mijn allergie hebben ze voor mij op verzoek een heerlijk simpel omeletje gebakken, daarnaast had ik groenten en witte rijst. De vegetariër zonder allergieën kreeg een vegetarische loempia maar dat is voor mij geen optie.

Aangezien we daar bijna wekelijks gaan eten, ben ik wel blij dat ik voortaan (hopelijk) mijn ei geregeld krijg. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7427 Gepost op: 09 januari 2014, 22:00:07 »
Met het bestuur aten we bij Fong Shou in Utrecht Overvecht. Voor mijn allergie hebben ze voor mij op verzoek een heerlijk simpel omeletje gebakken, daarnaast had ik groenten en witte rijst. De vegetariër zonder allergieën kreeg een vegetarische loempia maar dat is voor mij geen optie.

Aangezien we daar bijna wekelijks gaan eten, ben ik wel blij dat ik voortaan (hopelijk) mijn ei geregeld krijg. :)

:D Fijn! Misschien willen ze ook wel een keer tofu met sojasaus bakken, of als sojasaus geen optie is met wat knoflook ofzo?  :)
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7428 Gepost op: 10 januari 2014, 11:18:09 »
Vanavond tortillachips met chili-sin-carne, met griekse yoghurt erbij ipv zure room.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7429 Gepost op: 10 januari 2014, 17:29:08 »
Pasta met tomatensaus, champignons, ui, broccoli en kaas.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7430 Gepost op: 10 januari 2014, 17:50:44 »
Koreaanse slarolletjes aan tafel te vullen met zeekraal, oesterzwammen, paprika en tofu van de grill, ingelegde gember, rijst en ssamjangsaus en Koreaanse peperpasta.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7431 Gepost op: 10 januari 2014, 18:29:15 »
K&k quiches van Proef; geitenkaas-gedroogde tomaat en tomaat-boeren kaas. Met een opgewarmd potje doperwtjes en worteltjes :angel:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7432 Gepost op: 10 januari 2014, 21:21:04 »
Rijst met spitskool, wortel en rozijnen uit de wok (komijn-, koriander-, anijszaad, kardemom, kurkuma, kaneel, pepertje, knoflook). Erbij pappadums en Turkse yoghurt.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7433 Gepost op: 10 januari 2014, 21:34:06 »

:D Fijn! Misschien willen ze ook wel een keer tofu met sojasaus bakken, of als sojasaus geen optie is met wat knoflook ofzo?  :)
Geen idee of ze tofu hebben! Het gebruikelijke publiek zal het niet eten. Het is eigenlijk echt zo'n buurt-Chinees: wat afhalers, twee bejaarden die komen eten, echt vrij klein, en tja, hoe zullen we het verder zeggen ... Geen culinair restaurant. Haar zoontje zit te spelen aan de tafel naast ons, en het is de plek waar sommigen volgens mij hun 1x per jaar uit eten gaan beleven. Wel lieve mensen die er werken hoor.
Maar de omelet was lekker, zeker omdat ik de laatste keer op alleen paksoi en witte rijst toch amper thuis kwam.

Offline karl

• 6.375
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7434 Gepost op: 11 januari 2014, 15:36:52 »
Een kookpotje van groene boontjes, lange rode puntpaprika, sojascheuten,wortel en witte kool in kokosmelk, gekruid met ui, knoflook, sambal oelek, kurkuma. Met volle rijst.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7435 Gepost op: 11 januari 2014, 17:31:42 »
Tortilla met ei, bonen, tomaat en rucola en stengelui: de laatste twee van eigen tuin.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7436 Gepost op: 11 januari 2014, 18:41:12 »
Pizza! Het deeg staat op de verwarming, de tomatensaus is klaar. Paprika, ui, champignons, pepertje ook gesneden, evenals de mozzarella. En de rucola is ook al gewassen. Nu moet alleen de oven, met de pizzastenen er in, nog goed warm worden.

En voor morgen heb ik alvast rode kool gekookt (met jeneverbes, rode peper, kruidnagel, piment, anijszaad, kaneelstokje, rode wijnazijn). Erbij komen waarschijnlijk gebakken aardappeltjes.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7437 Gepost op: 11 januari 2014, 18:44:03 »
Pita met bertyn seitanstukjes, yoghurt-koriandersausje, sambal, komkommer en ui. Erbij gewokte shanghai paksoi.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7438 Gepost op: 11 januari 2014, 20:40:09 »
Gepofte aardappel en salade met vegaslagerkip.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7439 Gepost op: 12 januari 2014, 15:27:40 »
"Zou je alles wat met rijst kan, dan ook met couscous kunnen doen?" Die vraag las ik op de Vegatopia-site.
Het antwoord was ja.
Ik zou dat graag uitbreiden: gebakken rijst (nasi goreng), couscous, gort, polenta, boekweit, noedels, kasha, bulgur, gerst, spelt, tarwe (wel lang koken)...het kan allemaal net als nasi goreng en met allerlei ingrediënten: groenten, specerijen, kruiden, knollen, citroenblad, tofu, seitan, TVP...Geen probleem en geen receptuur noodzakelijk. Flans eigengereid! O ja, en waarom geen stukjes aardappel genomen, paarse, rode, gele...

Mijn vrouw maakte eergisteren een super spaghetti met olijfolie, tomaat, knoflook, plus een prima caponata van aubergine, groene olijven, knoflook en meer. Heel wat beter eten dan bij de nieuwe Italiaan in Geldrop, waar we gisteren waren. Dat bleek zo een Ned-It restaurant, net als die Chin-Inds die ook van twee wallen proberen te bereiden met mislukking als gevolg. Ik zal die Ned-It dan ook niet bij Vegatopia aanmelden.
Ik moet overigens bekennen dat ik die caponata pas ken, sinds ik twee of drie jaar geleden benoorden Sicilië de Aeolische eilanden bezocht om de windgod te vangen. Dat lukte niet, hij ving mij daar hij zo hard blies dat ik op een eiland kwam vast te zitten. Alleen die eilanders maken caponata soms veel te zoet. En met al die toeristen lijkt hun voedsel soms ook op Hol-It.

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2014, 15:44:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank