Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7400 Gepost op: 05 januari 2014, 09:43:04 »

Een onverbitterd 2014 toegewenst aan allen, zoals heer Karl, Herr Hirt, mevrouw Zeewier, mevrouw doctor LL, mevrouw Sam (talenwonder), en alle anderen    :chef:
Die zinsconstructie .. aan allen, zoals.., en alle anderen, deugt niet. Maar vooruit, ik moet nog van alles doen.

Ook u wens ik een smakelijk en warm 2014, heer Niewied. Ik hoop van de beschrijving van uw merkwaardige, eclectische kookkunst dikwijls te mogen genieten, alsmede van uw spitsvondige taalobservaties.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7401 Gepost op: 05 januari 2014, 15:09:06 »
Vrijdag veel gegeten als lunch (gevulde broccolisoep met gember en chilivlokken, sojayoghurt) zodat ik voor het avondeten kon volstaan met broodje bal van de vegetarische slager. Daar had ik kipstuckjes gehaald om eens te proberen hoe dat gaat met Surinaamse pom. Goed zoals we gisteren vaststelden, toen aten we pom met rijst,  met wat ui gebakken kousenband en zelf gemaakt (door de man!) zuur. Het recept voor de pom moet wat bijgesteld worden maar eerst de resten van gisteren opmaken. Daar zal vandaag aan gewerkt worden. Het zuur was goed geslaagd, zuur en pittig precies in verhouding. Om dat zo te houden hebben we de peper alweer uit de pot gehaald.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7402 Gepost op: 05 januari 2014, 15:13:27 »
Vanavond komt er een vriendin eten die erg van risotto houdt. Haar man niet, dus thuis eet ze het nooit. Driemaal raden waar ze om gevraagd heeft...
Ik eet dus vanavond paddenstoelenrisotto met een eenvoudige salade erbij van wat veldsla, paprika, olijven en lente-ui.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7403 Gepost op: 05 januari 2014, 16:23:33 »
Vegetarische worstenbroodjes, met wortel-paprikasoep voor het groente-element van de maaltijd. Daar kan ik ook nog fijn wat groente in kwijt die nodig op moeten en waarvan ik denk dat het als sap iets minder lekker is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7404 Gepost op: 05 januari 2014, 17:41:48 »
Morgen weer gasten. Ze krijgen:

* Paarse truffelaardappel1), kaki, Emmenthaler-boekweitgruttenkroket, mosterdsaus
*Oer-thaisoep
* Quinoa gebraden met bietjes, wortel, venkel, ui, knoflook, gesauteerde broccoli, koolsla met venkelzaadjes, avocado
* Dessert met compote (waar van alles in zit, vijg, abrikoos, kumquat, appel, gember, honing, wijn en wat mijn vouw verder nuttig vond) en ijs.
1)  Pomme de terre Vitelotte of truffelaardappel is een oude Franse aardappelsoort die nu in Nederland wordt geteeld. Kost 36 cent per stuk bij de C1000.

Vandaag: rijst, kuloyuk met tofu naar eigen Kantonees recept, rest noedels, rest veggie kip.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7405 Gepost op: 05 januari 2014, 20:11:41 »
Gewokte kool, tofu en paprika, rijst en een gember-preisausje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dennis23

• 228
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7406 Gepost op: 05 januari 2014, 20:25:53 »
Vandaag had ik bara's gemaakt.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7407 Gepost op: 06 januari 2014, 11:19:08 »
Lekker Dennis! Helemaal zelfgemaakt of met kant en klare bara-mix? Wah Nam Hong heeft de kant en klare mix op dit moment niet, jammer genoeg, hoop dat het wel weer terugkomt.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7408 Gepost op: 06 januari 2014, 11:49:57 »
Gisteren liep wat anders dan gepland, Sahlan had een feestje (voor het nieuwe jaar en om te vieren dat ze na maanden funderingswerkzaamheden weer open kunnen) en we waren uitgenodigd. Buffet vol lekkere hapjes waarvan veel vegetarisch: hummus, börek, aubergineprut, kaassalade, hemelse baklava, nog een aubergineprut. Het was gezellig druk met buurtgenoten waarvan ik niemand kende  ???

Dus we maken vandaag de pom enzo op, daar heb ik nog een linzensoepje bij, lekker makkelijk want het staat al klaar!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7409 Gepost op: 06 januari 2014, 18:50:35 »
Lasagne met aubergine en paprika, met tomatensaus en kaas.

Offline Dennis23

• 228
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7410 Gepost op: 06 januari 2014, 22:53:21 »
Lekker Dennis! Helemaal zelfgemaakt of met kant en klare bara-mix? Wah Nam Hong heeft de kant en klare mix op dit moment niet, jammer genoeg, hoop dat het wel weer terugkomt.

Ik had het gemaakt met een kant-en-klare baramix, merk: Zainab
Er zijn 2 smaken (voor zo ver ik weet): naturel, en met spinazi.

Ik kan niet zo snel een plaatje vinden ervan. Maar ik heb wel van dezelfde merk een klant-klare bara
www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9543-baras-de-surinaamse-vega-snack

De winkel wah nam hong (De flinesstraat 24, amsterdam) heeft de baramix, toen ik in december of november er was geweest.
Ik heb deze baramix in mijn Boni supermarkt gekocht.

Edit:
Dit zou dezelfde kunnen zijn als wat ik had gekocht. In de onderstaande plaatje is denk ik de oude verpakking.
www.zainabfoods.nl/mixen/bara_mix.jpg
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2014, 22:59:56 door Dennis23 »

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7411 Gepost op: 07 januari 2014, 09:34:28 »
Bedankt voor de tip Dennis! Ik had Chan's bara mix, die was erg lekker, ik kocht hem bij Wah Nam Hong in Den Haag Forepark maar die heeft het dus op dit moment niet. Ik ga mijn ogen eens open houden voor die van Zainab.

Offline Dennis23

• 228
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7412 Gepost op: 07 januari 2014, 18:13:54 »
Bedankt voor de tip Dennis! Ik had Chan's bara mix, die was erg lekker, ik kocht hem bij Wah Nam Hong in Den Haag Forepark maar die heeft het dus op dit moment niet. Ik ga mijn ogen eens open houden voor die van Zainab.

Graag gedaan. Jammer dat het op is.

Zainab bara kent 4 varianten: 3 grote stuks, 20 mini-bara's, naturel kant-klare baramix, kant-klare baramix met spinazi
www.zainabfoods.nl/surinaams/minibara.jpg

Misschien hebben andere winkels het ook. Ik weet alleen van Boni en Wah Nam Hong.

Maar persoonlijk vind ik zelf maken met de baramix lekkerder.

AH zou trouwens misschien ook die Chan bara mix hebben. Ik heb het daar alleen nog nooit gezien.
www.ah.nl/appie/producten/product/wi203866/chan-s-baramix

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7413 Gepost op: 07 januari 2014, 18:55:16 »

AH zou trouwens misschien ook die Chan bara mix hebben. Ik heb het daar alleen nog nooit gezien.
www.ah.nl/appie/producten/product/wi203866/chan-s-baramix

Volgens mij heb ik die wel eens zien liggen bij de XL hier.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7414 Gepost op: 07 januari 2014, 21:44:25 »
Curry met aubergine, seitan en naanbrood.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7415 Gepost op: 07 januari 2014, 23:42:11 »
Bandnudeln met pompoensaus, bestrooid met Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Wat eten we vandaag?
« Reactie #7416 Gepost op: 08 januari 2014, 16:22:10 »
Sambal goreng boontjes met zilvervliesrijst en gemarineerde tofu.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7417 Gepost op: 08 januari 2014, 17:11:24 »
Broodje vegaburger met ketchup, augurk, ui en mosterd. Erbij koolsalade van spitskool.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7418 Gepost op: 08 januari 2014, 17:33:03 »
vega huzarensalade.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7419 Gepost op: 08 januari 2014, 18:34:44 »
Gisteren bietjes uit de overn met feta, vandaag spinazie met brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken