Weer eens gasten. Ze krijgen een thaisoep (citroengras, citrusblad, kokos, ...), een puree waarin aardapel, knolselderij, wat kaas en doperwtjes, gebakken tofu-prei-tofu aan een kleine spies, broccoli even gegaard en gesauteerd in sesamolie, spitskoolsalade met venkelzaadjes, boerenkoolcrisp. Die crispbereiding vond ik in een blad van Eco Plaza. Heel simpel: boerenkool, nerf wegsnijden of deels wegsnijden, door wat olijfolie halen, zout erop, 9 of 10 minuten in oven bij 170 graden. Ik heb eens geprobeerd: met spitskool gaat het ook. Maar je kunt ook de spitskoolbladen slechts 7 minuten verhitten in de oven en dan serveren als , ja, als spitskool in olijfolie en zout en verhit in de oven. Door de verhitting worden zowel de boerenkool als de spitskool ietwat bitter. Door minder lang te verhitten (maar dan dus geen crisp) voorkom je de verbittering.
Een onverbitterd 2014 toegewenst aan allen, zoals heer Karl, Herr Hirt, mevrouw Zeewier, mevrouw doctor LL, mevrouw Sam (talenwonder), en alle anderen Die zinsconstructie .. aan allen, zoals.., en alle anderen, deugt niet. Maar vooruit, ik moet nog van alles doen.