Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7280 Gepost op: 14 december 2013, 21:23:18 »
Gister gegrilde courgette, gebakken cantharellen, wortelsalade, paprikasalade, brood met aioli en kaasjes (Godminster cheddar en nog eentje waarvan ik even de naam kwijt ben), olijven. Rozenbottel/kwarkijs van Frozen Dutch toe.
Vanavond aardappelgratin (ik heb Michel Roux jrs recept eens uitgeprobeerd), savooiekool met nigellazaad, nootmuskaat, pul biber en een beetje kaas, wortel/paprika/tomaatsalade. Zo lychees.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7281 Gepost op: 14 december 2013, 21:25:29 »
Maultaschen in bouillon. Eigenlijk waren het Maultäschen (met Umlaut, mini-Maultasjes dus), want gemaakt met een nieuw opzetstuk voor de pastamachine.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2013, 21:43:56 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7282 Gepost op: 15 december 2013, 17:12:52 »
Vanmiddag pompoensoep als lunch, nu geen zin. Dus eet ik straks de boerenkaasborek die nog in de vriezer lagen, wat komkommerschijfjes en zoete chilisaus om beide in te dippen.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7283 Gepost op: 15 december 2013, 18:39:36 »
Wok van prei, chinese kool, wortel, paprika, rode curry, cashewnoten, cocosmelk en Thaïse rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7284 Gepost op: 15 december 2013, 20:10:13 »
Boerenkoolstamppot. Erbij uien-appelchutney en kidneybonen in tomatensaus.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7285 Gepost op: 15 december 2013, 20:14:03 »
Chinese aubergines , gefrituurde tofu met gebakken komkommer, gember en een zoetig sausje, lekker, dat ga ik vaker maken, komkommersalade met knoflook en Chinese azijn. Rijst.
Straks nog een mandarijntje.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7286 Gepost op: 15 december 2013, 21:23:39 »
Gister zelf gemaakte bruine bonensoep en roggebrood met kaasboter. Veel soep gemaakt van een goed gelukte bouillon, dat wordt later deze week een makkelijke dag.
Vandaag rijst met groentenragout, ook veel van gemaakt, om als meeneemlunch te gebruiken.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7287 Gepost op: 15 december 2013, 23:19:08 »
kaasboter

Klinkt leuk, is dat gewoon kaas met boter of ...?

Hier geroosterde bloemkool met restje rajma curry, restje methi saag met restje koriander, in mosterdolie opgebakken aardappelen met o.a. groene peper, koriander, geelwortel en komijn, ei-tomaatcurry, restje radijspickle, opgebakken basmatirijst met o.a. doperwtjes, kruidnagel, saffraan en kardemom en naan.

Morgen iets simpels...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7288 Gepost op: 16 december 2013, 10:28:00 »
Gisteren heb ik een grote pan erwtensoep gemaakt en vandaag eet ik het restant (alleen thuis).

Tip om erwtensoep wat 'hartiger' te maken: kook een stuk (gedroogde) wakamé (biowinkel) mee. Vind je later niets meer van terug en harstikke lekker.
Als je ooit als tip leest om een stuk norivel mee te koken: niet doen Je erwtensoep smaakt dan naar erwtensoep met norivel (jak).

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7289 Gepost op: 16 december 2013, 10:37:35 »
Gisteren makkelijk: pistoletje, cruditees en korianderhummus. Vanavond waarschijnlijk zuurkool of andere hollandsche pot.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7290 Gepost op: 16 december 2013, 17:14:28 »
kaasboter

Klinkt leuk, is dat gewoon kaas met boter of ...?

Zo ongeveer wel: ik had een restje heel lekkere oude geitenkaas, daar beetje gedroogde bieslook en pepervlokken ook nog bij.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7291 Gepost op: 16 december 2013, 19:11:46 »
Noedels met champignons, prei, paprika, tofu, cashewnoten en een zelf gemengd roerbaksausje van sojasaus,  chilisaus, sesamolie, vega oestersaus, golden mountainsaus, gembersiroop, citroensap, sereh,  laos,  tamarindepasta, sambal en rijstwijn.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7292 Gepost op: 16 december 2013, 20:25:59 »
Pizzabodem met saus van rode ui, knoflook, tomatenpuree, scheut rode wijn, salie, tijm, rozemarijn, oregano en basilicum. Belegd met rode paprika, kappertjes, olijven, zongedroogde tomaatjes en kiemen van Crazy Pea (Discover Fresh).
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7293 Gepost op: 16 december 2013, 21:54:27 »
Spruitjesstamppot. Paprika en kidneybonen (restje) in tomatensaus (restje). Burgertjes van couscous (restje) en champignons (restje), die volgen Kristof wel heel erg geslaagd waren (vond ik zelf trouwens ook).

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7294 Gepost op: 17 december 2013, 00:07:16 »
kiemen van Crazy Pea (Discover Fresh).

Zijn die lekker?

Hier een restje ei-tomaatcurry, met yoghurt en fijn gestampte pittige sev (kikkererwtzoutjes) gevulde mini paprikaatjes uit de oven en basmatirijst. Erbij een slaatje van kropsla, komkommer, tomaat, rode ui met honing-mosterd-mango-chilidressing.
Toe een k&k chocolademousse.

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7295 Gepost op: 17 december 2013, 16:08:37 »
Kerriezuurkoolstampot met gebakken tofu en satésaus. Met ananasjes natuurlijk  ;D

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7296 Gepost op: 17 december 2013, 17:09:41 »
Dat klinkt wel als een heeeel exotische combinatie Meisbaer :eh:

Ik ga vanavond iets eten met krootjes, omdat ik een week geleden toen ik bij AH bestelde krootjes een goed idee vond. Ik weet alleen niet meer wat ik er mee wilde maken, meestal maak ik een weekmenu waarin ik dat na kan kijken, maar ik had een beetje haast. Ik denk dat het borsjt gaat worden, met een flinke schep griekse yoghurt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7297 Gepost op: 17 december 2013, 17:48:39 »
Gisteren had L een fijne bloemkool-aardappelovenschotel met kaassaus gemaakt.
Vandaag heb ik een werkuitje en ik ben erg blij dat ik heb toegezegd mee te gaan (ik werk niet vandaag, ik sluit daarom alleen aan bij het avondprogramma) want er word gegeten bij De Kas :cheer:
This is between me and the vegetable!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7298 Gepost op: 17 december 2013, 20:10:03 »
kiemen van Crazy Pea (Discover Fresh).

Zijn die lekker?
Ik vind van wel! En ik ga ze dus wel vaker kopen als ze in het assortiment blijven. Een beetje zoals waterkers maar dan iets pittiger, vind ik.
Maar misschien smaakt het jou wel anders. Frans vond het ook een succes. Hij houdt niet zo van die wit/gelige kiemen, maar wel van pittige rucola en ook van waterkers.
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7299 Gepost op: 17 december 2013, 21:33:40 »
Wauw Maartje, wat leuk!

En klinkt goed Antje, ben benieuwd!

Edit: oh ja, frustratiefrietjes en een kaassouffle met dank aan een kortingsbon en extra tijd omdat de NS het presteert om de normaliter al te korte trein nog meer in te korten >:(.
Toe k&k tiramisu en een vrolijk paarse shake van braam, banaan en yoghurt.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2013, 21:36:46 door Bast »