Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 38 gasten bekijken dit topic.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6900 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:06:05 »
Roergebakken spitskool met kerrie, rijst en kip van de vegaslager.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6901 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:38:03 »
Stoofpotje met pompoen, zoete aardappel en kastanjechampignon.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6902 Gepost op: 17 oktober 2013, 21:19:58 »
Soep, met niemeijer-brood met blauwe kaas. Lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6903 Gepost op: 18 oktober 2013, 08:26:20 »
Pasta met spinazie en paddenstoelen.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6904 Gepost op: 18 oktober 2013, 19:15:29 »
Bami. Voor het eerst dat ik dat maak. Spannend!?

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6905 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:37:37 »
Bami. Voor het eerst dat ik dat maak. Spannend!?
Vraag je je af of wij het spannend vinden of weet je het zelf niet?

Wij hadden een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool met een mosterdsausje, bestrooid met een dunne laag kaas en nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6906 Gepost op: 19 oktober 2013, 09:05:44 »
Gisteren in Maastricht na het shoppen eten uitgehaald. Veggi roti met tempehreepjes, erbij nog een cocos-groentenmix. En nu ben ik dus op zoek naar een recept van die reepjes, spicy en zoet, met een stroperig donker laagje, iemand?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6907 Gepost op: 19 oktober 2013, 10:25:37 »
Gisteren in Maastricht na het shoppen eten uitgehaald. Veggi roti met tempehreepjes, erbij nog een cocos-groentenmix. En nu ben ik dus op zoek naar een recept van die reepjes, spicy en zoet, met een stroperig donker laagje, iemand?

Jaa dat is lekker he. Zo moet het:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12337-een-pikant-gekruid-vegetarisch-broodje
of  http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11315-sambal-goreng-tempeh
of http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/9441-tempeh-in-indonesische-saus-

,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6908 Gepost op: 19 oktober 2013, 11:52:42 »
Was het spannend Poek?

Donderdag een raif opgerold met vegagehakt in tomaten-harissasaus met kikkererwten, rode ui, ijsbergsla en komkommersalade. Dat was geen slim idee, volgende keer een dunner, flexibeler en minder vet type als wrap gebruiken.

Gister een groentenpie (nieuw in AH assortiment, smaak is mwah) met caesarsalade met huisgemaakte knoflookcroutons.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6909 Gepost op: 19 oktober 2013, 20:53:06 »
Conchiglie met aubergine, selderijstengel, groene paprika, ui, geraspte kaas, oregano. Lekker.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6910 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:34:32 »
Tagliatelle met de befaamde tomaten-boter-uisaus en parmezaan. Toe een stukje chocolade.

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6911 Gepost op: 19 oktober 2013, 22:38:35 »
Gisteren couscoussalade met echte feta, eergisteren kerriezuurkoolstampot met satésaus met pittige quorn stukjes.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6912 Gepost op: 20 oktober 2013, 01:03:00 »
We hadden de stoute schoenen aangetrokken: voor het eerst sinds maanden weer eens samen uit eten. En dan blijkt Hildesheim toch ineens een kleine stad te zijn. Ons favoriete restaurant Amadeus: alle tafels bezet of gereserveerd. Venezia op de Marktplatz: wordt verbouwd. Chapeau Claque: een halve man en een paardenkop, niet echt uitnodigend. Pizzeria Nappos, schijnt goed te zijn: donker, deur op slot. Roma, nabij Huckup: geen pizza's, wel een saai buffet en een dj met synthesizer - en het trappenhuis was omgedoopt tot rokerszone. Goldmarie: geen honden toegestaan. Gasthaus am Brühl: kandidaat voor de Vegaflopverkiezing.

Slot van het liedje: ik heb thuis een fijne spaghetti aglio, olio e peperoncino met verse tijm in elkaar gedraaid. Erbij groente uit de grilpan. En een leuke cabaretvoorstelling op tv.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6913 Gepost op: 20 oktober 2013, 10:12:32 »
Gisteravond herfstige pompoensoep met erbij bara's met sambal. Bara's laten zich goed invriezen trouwens, al is de verleiding wel heeeeel groot om er iedere keer even eentje uit te halen.

Vanavond denk ik dat het kaasfondue wordt, of een pasta met kaassaus en champignons. In ieder geval komkommersalade erbij, want de komkommer moet op. (:lampjesmiley: ik kan hem ook inmaken natuurlijk...)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6914 Gepost op: 20 oktober 2013, 12:55:25 »
Gisteren aardappeltjes uit de oven met gerookte paprika, sla met radijs en komkommer, vegaburger erbij.

Zojuist als lunch een salade met parelgort, linzen, kidneybonen, komkommer, kappertjes, ingelegde citroen, walnoten en feta.
Vanavond wordt er voor mij gekookt door vrienden die nogal moeite hebben met vegetarisch koken, dus ik heb mijn voedingsstoffen maar alvast binnen geharkt  ;D

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6915 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:46:18 »
Pompoenpaprikasoep, venkelrisotto met dragon afgewerkt, erbij quornpepersteak.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6916 Gepost op: 20 oktober 2013, 19:44:46 »
Bara's laten zich goed invriezen trouwens, al is de verleiding wel heeeeel groot om er iedere keer even eentje uit te halen.

;D

Gehalveerde met Turkse feta, goudse kaas, parmezaan en cheddar gevulde jalapeño's uit de oven met panko erover. Spinazierijst, zwarte bonen met chipotle, tomatensalsa met citroen en witte ui en salsa verde van geroosterde verse tomatillo's, witte ui, groene peper, madame jeanetzout, zwarte peper en olijfolie.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6917 Gepost op: 20 oktober 2013, 20:29:58 »
Gisteren andijviestamppot en Friese dumkes toe.
Vandaag pittige soep met wortel, ui, kikkererwten en paprika. O, en spitskool. Met brood met gorgonzola en hummus, van de andere helft van de kikkererwten.
This is between me and the vegetable!

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6918 Gepost op: 21 oktober 2013, 13:59:06 »
Vanavond traditioneel hollandsch: aardappelpuree en bloemkool met kaassaus, even onder de grill voor een bruin korstje. Toe iets traditioneel engelsch: zelfgemaakte scones met mascapone (in plaats van clotted cream) en zelfgemaakte aardbeienjam. (dat was ook mijn ontbijt al vanmorgen  :D)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6919 Gepost op: 21 oktober 2013, 18:31:40 »
Tussen de middag een restje Bandnudeln met pompoensaus van gisteren. Tegen een uurtje of vijf een restje fusilli met bechamelsaus, paprika en wortel, omdat Kristof al vol zat. En nu suddert er een portie aloo gobi op het vuur.