Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #680 Gepost op: 05 september 2011, 20:41:41 »
stamppot rucola met (zongedroogde) tomaat, yoghurt/zure room en geroosterde pijnboompitten.
Bijna goed  ;). Stamppot rucola met zonder Parmezaanse kaas en geroosterde zonnebloempitten. Erbij tomatenstukjes, zachtjes gebraden met een teentje knoflook.
;D die kaas zit niet in mijn systeem, hè  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #681 Gepost op: 06 september 2011, 14:46:01 »
Zojuist een bento gemaakt voor morgen, met daarin een pita broodje, falafel en een salade van andijvie, rucola (van eigen balkon!), tomaatjes, komkommer en feta.

Vanavond andijvie stamp met feta en een eitje.

Offline Leintjecherubijntje

• **
  • 44
Wat eten we vandaag?
« Reactie #682 Gepost op: 06 september 2011, 15:54:11 »
Wat is een bento??

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #683 Gepost op: 06 september 2011, 15:55:18 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

• **
  • 44
Wat eten we vandaag?
« Reactie #684 Gepost op: 06 september 2011, 16:03:40 »
ahhhh, oh! Cool.
Maar doe ik al jaaaaren, m'n hele lunchtrommeltje vol komkommer, tomaatjes en andere niet-standaard-(meestal gezonde)-zaakjes.
Alleen het is meestal wel een slordig hoopje.

Ik ga m'n kunstzinnige ik er eens op loslaten. Wie weet word ik een echte Bento Artiest  ;D

Chivay

Wat eten we vandaag?
« Reactie #685 Gepost op: 06 september 2011, 16:48:28 »
Gierst ovenschotel met tomaat :D Jam!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #686 Gepost op: 06 september 2011, 17:20:13 »
Ovenaardappeltjes met verse thijm en marjolein, gegrilde bloemkool (benieuwd!) en nog iets, waarschijnlijk goed gevulde tomatensaus. Heel erg caloriefijn voor een lijnende vriendin die langskomt. Maar we gaan sporten, dus dan mogen we de rum-rozijnenkoekies die ik gebakken heb er wel na  ;D

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #687 Gepost op: 06 september 2011, 18:31:14 »
ahhhh, oh! Cool.
Maar doe ik al jaaaaren, m'n hele lunchtrommeltje vol komkommer, tomaatjes en andere niet-standaard-(meestal gezonde)-zaakjes.
Alleen het is meestal wel een slordig hoopje.

Ik ga m'n kunstzinnige ik er eens op loslaten. Wie weet word ik een echte Bento Artiest  ;D

Gewoon doen! :) Ik ben er ook niet super goed in en toch krijg ik erg leuke reacties van bijvoorbeeld mijn klasgenoten. Ik ga naar een particuliere school die zalen afhiren in een conferentieoord. Je kunt daar uitgebreid lunchen maar dat kost 10 euro (buffet). Om te zorgen dat ik niet in de verleiding kom, neem ik mijn eigen lekkers mee. Ik heb namelijk geen geld om dat iedere 14 dagen te doen ;)

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #688 Gepost op: 06 september 2011, 19:18:18 »
Aardappels en wortels uit de oven met courgettekoekjes. Sinaasappel toe.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #689 Gepost op: 06 september 2011, 19:26:36 »
Heer Christiaan: ik ben terug uit Duitsland.
Mevrouw Greet: ik lachte u helemaal niet uit, nee, ik vond mooi dat als u het een niet had dan maar het andere nam: kokkin naar mijn hart, want zo doe ik het ook, en heer Christiaan beslist ook.
Was leuk in Duitsland.
In Hamburg aten we prima bij de Italiaan Dolce Vino (kreeg het adres meen ik van heer Eelco), hartje stad. Dan was er Piccolo Paradiso, een bijna veggie in de Brüderstrasse, bij de Grossneumarkt. Maar de eigenaar/meneer die de zaak runde was een rare. Kwam eerst met veel strijkages en toen hij zag dat we geen dessert namen en geen voorgerecht, zag hij ons niet meer staan. Geen aanrader dus. Het eten was niet slecht maar knullig opgediend. Biowijn was uitstekend. Wel geheel OK was de Loving Hut, een Viet-Asian veganist (wellicht Falun gong) in de Markusstr. 5, ook bij de Grossneumarkt. Beste eten dat we in Hamburg hadden. Nadeel: geen alcoholische dranken. Een ander nadeel kan zijn dat er slechts weinig personeel is en dat je lang moet wachten omdat ze alles pas klaar maken als je hebt besteld en er niks zomaar op stock ligt, had ik de indruk. Maar op de Grossneumarkt is een keur aan kroegen (aanrader is Thämer) en dan drink je wat tevoren of toe.  Daarna waren we in Gutshaus Stellshagen (zie URL op Internet) bij de Oostzee. Dat is echt een veggieparadijs. Schitterend. En ze houden ook nog rekening met veganisten en glutenvrijen.

Herr Hirt OK, mevrouw Zeewier, Mevrouw LL de Ling en alle anderen?

Vandaag pompoen-gember-ui-knoflook-kokossoep, gekookte aardappelen met olijfolie, boontjes, worteltjes en Quorn in pindasaus van de AH.  Vijgen van onze  boom en pruimen in honing/jeneversaus toe.  

« Laatst bewerkt op: 06 september 2011, 19:30:21 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #690 Gepost op: 06 september 2011, 20:35:01 »
Een uiteindelijk niet eens zo heel slecht gelukt experimentje: pompoengnocchi met salie en Parmezaanse kaas. Erbij gestoofde champignons met peterselie. Voor herhaling vatbaar, maar nog even met de verhoudingen knutselen. En nu uitbuiken, want het was een beetje veel geworden.

Schön dass Sie wieder da sind, Herr Niewied, und auch schön dass Hamburg Ihnen gefallen hat! Ik had inderdaad de tip Dolce Vino doorgespeeld, maar het was mevrouw Maartje! die daar heeft gegeten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #691 Gepost op: 06 september 2011, 21:05:54 »
Pizza, een salade, druiven na. Nu muntthee met citroenmelisse, en chocola.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #692 Gepost op: 06 september 2011, 22:15:57 »
Fijn dat u weer terug bent, mijnheer Niewied!
The Loving Hut is een keten, toch? Ik kom de naam de laatste tijd geregeld tegen.

Ik at basmatirijst met quorn sate en een salade met sla, tomaat, feta, komkommer.

Esther197301

Wat eten we vandaag?
« Reactie #693 Gepost op: 07 september 2011, 16:36:46 »
Wij eten aardappelen , verse sperciebonen , salade en ik eet een sate snitsel van valess en mijn mannen eten (helaas) worst

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #694 Gepost op: 07 september 2011, 16:39:16 »
3P-risotto (pompoen, pistache, parmezaanse kaas)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #695 Gepost op: 07 september 2011, 17:51:54 »
Wij eten aardappelen , verse sperciebonen , salade en ik eet een sate snitsel van valess en mijn mannen eten (helaas) worst

Ik denk verrek, dat eet ik helemaal niet?! ;D

(miss piggy-plaatje, voor wie geen avatars toont)

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #696 Gepost op: 07 september 2011, 17:56:15 »

Ik denk verrek, dat eet ik helemaal niet?! ;D

(miss piggy-plaatje, voor wie geen avatars toont)
Ik wou ook al vragen: jouw mannen?

Witlof uit de oven met creme fraiche en wat belegen kaas, een ei, en patat. Rode bessen na.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #697 Gepost op: 07 september 2011, 17:57:21 »
3P-risotto
Mag ik dat als een rapgroep vinden klinken?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #698 Gepost op: 07 september 2011, 18:08:25 »
3P-risotto (pompoen, pistache, parmezaanse kaas)

Dat lijkt me waanzinnig lekker. Eigen recept? Gaar je de pompoen in de oven of met de risotto?
,,,,فلافل

• **
  • 44
Wat eten we vandaag?
« Reactie #699 Gepost op: 07 september 2011, 18:21:57 »
Een glas sojachocomelk, halve paprika en drie tomaatjes.
Net thuis, hele dag als een mol in regenpak voor de lol en vrijwillig in de blubber in een groentetuin gewerkt, op de terugweg als toetje nogmaals zeiknat geregend, snel gedouched, poes gevoerd en op de bak gezet (ze is dement en vergeet dat ze moet), en zo weer weg naar koor.... Aan dit dagschema moet nog wel wat gesleuteld worden worden voor de volgende week....

Geen puf meer om te koken!
Oh, zo een stuk komkommer als toetje denk ik.

En ja hoor... nu schijnt de zon hier stralend!  >:(