Ik dacht:met al die droogte wordt het niks. Maar zie: een uitbundige hoeveelheid eikenboleten hier langs de Nuenense dreven. Gebakken met ui en knoflook, gekookt met een scheutje witte wijn, bouillon erbij, wat tarwemeel en melk om te binden: prima soepje. Twee bakjes in diepvries.
Afgelopen week op aanraden van Selly bij Sānsān vier-stromenkeukenrestaurant in hartje Rotterdam gegeten. Selly zou dat restuarant op de Vegatopialijst zette, ik meldde het aan bij Happy Cow.
Gisteren onder meer kort in de magnetron gekookte spruitjes die daarna gebakken werden in sesamolie, zout erop: een echte delicatesse. Curry van sperzieboontje, ui, knoflook en wortel en pannenkoek bij wijze van naan. Gekookte en daarna crisp gebakken tofu in sojasaus, rode ui gekookt in rode-wijnsaus (hetgeen iets anders is dan rode wijnsaus) en honing en licht gebonden met aardappelmeel
Vandaag jaardag bij oud collega, de enige die prima kookt, ook veggie (in haar studententijd aangeleerd). Ze bakt brood, taart, vol au vents en reist door allerlei landen zodat haar eten ook altijd iets Argentijns, Boliviaans of Zuid-Afrikaans heeft. Eens kijken wie er moet rijden, mijn vrouw of ik.