Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6720 Gepost op: 18 september 2013, 22:09:56 »
Maaltijdsalade van spelt, koolrabi, zeekraal, tomaat, komkommer, tofucroutons, noten, geitenkaas en een mosterdressing. Erbij een papadam met mangocutney/yoghurtdip. Nectarine toe.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6721 Gepost op: 19 september 2013, 07:41:05 »
Noedels met paprika, ui, sojaboontjes, tempeh, cashewnoten en een sausje van chilisaus, sojasaus, ketjap, sambal, knoflook, vega oestersaus, zwarte azijn, gembersiroop en sesamolie.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6722 Gepost op: 19 september 2013, 09:14:22 »
Gisteren Jambalaya met seitan en bonen. Vanavond eenvoudige pasta met courgette, paprika en aubergine.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6723 Gepost op: 19 september 2013, 16:30:29 »
Mmm, ik zou ook wel bij Niewied willen eten. ;) Mogen we het recept van de venkel-melk soep?

Ik zag dit bericht nu pas, excuus. Ik pruts altijd maar wat; ongeveer als volgt: venkel snijden en koken in wat bouillon (kruidenbouillonpoeder uit potje) met melk en wat water. Kook eventueel ook wat komkommer en/of bloemkool mee. Meng/maak fijn wat specerijen die je hebt: raz al hanout en/of komijn, kruidnagel, lavendelbloem, venkelzzad... De gekookte groenten in mengbeker blenden (of met zo een mengstaaf). De specerijen erbij. Proef of er nog wat bij moet.

Vandaag bevriend echtpaar uit de buurt, dat Zonnevijle heet, te eten; het is volle maan  :spinsmile::
de zon vijlt aan de volle maan
totdat hij rond is
en vol maanlicht

•   loempia garni
•   venkelsoep met specerijen
•   peprijst, boontjes gebakken in sesamolie, maïs in kokossaus, tofubraadsel
•   vijgen uit de tuin in wodka en meer vruchten

Die pep-rijst is gekookte basmatirijst waardoorheen gebakken ui, knoflook, geelwortel, rode paprika, sojasaus. Maar dat had ik al eens gezegd. Wie goed kijkt, ziet dat we vaak hetzelfde maken als we gasten na elkaar hebben. Dat is het vroegere prentbriefkaarteffect: iedereen eenzelfde Ansichtkarte sturen, ze weten toch niet wie wat krijgt.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2013, 16:38:22 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6724 Gepost op: 19 september 2013, 18:05:39 »
Bedankt! We hebben veel kruiden, maar ik vind het lastig om nieuwe combinaties te maken. Ik ga die soep eens maken volgende week. :)

Vanavond eten we eerst weer eens bladerdeeg pizza met knoflook, rode ui, gehackt, aubergine en veel oregano.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6725 Gepost op: 19 september 2013, 18:55:38 »
Wilde-spinaziestamppot met erbij wat gebakken champignons, ui en een pepertje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6726 Gepost op: 20 september 2013, 19:53:59 »
Volkorenpizza met paprika, courgette en ananas.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6727 Gepost op: 20 september 2013, 19:59:15 »
macaroni met tomatensaus en mais. Er los bij broccoli.
,,,,فلافل

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6728 Gepost op: 20 september 2013, 21:42:20 »

Dat klinkt zo in alle simpelheid wel een beetje als een onvoldoende op de Schaal van Selly...
Of had je een speciaal en ingewikkeld toetje als afsluitend vuurwerk?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6729 Gepost op: 20 september 2013, 21:44:55 »

Dat klinkt zo in alle simpelheid wel een beetje als een onvoldoende op de Schaal van Selly...
Of had je een speciaal en ingewikkeld toetje als afsluitend vuurwerk?

Nee ik ben een beetje ziekjes
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.624
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6730 Gepost op: 21 september 2013, 19:04:25 »
Gisteren gepoogd om ehiopisch te maken. Was wel lekker, maar nog niet zoals ze het altijd bij het nu helaas gesloten afikaanse restaurant maakte. Maar nog niet aan de pannkoekjes gewaagd, met wrapjes gegeten. Verschillende dingetjes gemaakt; pompoen, kool met wortel en aardappel, en ei in tomatensaus. Met erbij bietjes, yoghurt en tomaat-komkommersalade. Had de geklaarde boter niet zo lang laten trekken met de kruiden, volgende keer wel netjes doen.

Strak kaasfondue

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6731 Gepost op: 21 september 2013, 19:13:22 »
Wij eten vanavond pizza met natuurlijk saus van tomaten, ui en kruiden. Ik heb die van mij belegd met maiskorrels, kappertjes, olijven, tomaatjes, paprika en groene pepers.
Groetjes, Antje

Offline Dee

• 131
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6732 Gepost op: 21 september 2013, 21:36:34 »
Corn chowder met verse mais uit de moestuin. Natuurlijk met een vers gebakken granenbroodje erbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6733 Gepost op: 21 september 2013, 23:00:49 »
Gekookte aardappeltjes met peterselie. Erbij gegrilde wortel, courgette en puntpaprika (smaakmakers: salie, rozemarijn, afgeblust met een scheutje citroensap).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6734 Gepost op: 21 september 2013, 23:46:54 »
Gisteren een pita met vegan gyros en knoflooksaus. Erbij en salade van wat op moest: komkommer, tomaat, ui en maïs. 

Vandaag at ik bij vrienden die vegetarisch zo ingewikkeld vinden dat ik meestal brood krijg. Dit keer ook, met kaas, ei en komkommersalade.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6735 Gepost op: 22 september 2013, 00:27:38 »
En toen heb je een heel verhaal opgehangen over varkensharen in brood, kalfsmaagjesinhoud in kaas en de haantjeproblematiek :devil:?

(en in de komkommerplukbusiness is het vast ook niet allemaal pais en vree)

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6736 Gepost op: 22 september 2013, 14:40:44 »
Hihi, je brengt me op ideeën...
Ach, verder zijn ze erg lief hoor.  En ik kreeg fijne cadeaus uit Frankrijk van ze nog voor mijn verjaardag.

Vanavond  iets met courgette en champignons, twijfel tussen risotto, pasta of couscous. Maar pizza kan natuurlijk ook nog...

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6737 Gepost op: 22 september 2013, 17:42:21 »
Rare combi, maar er komt bezoek en er moeten dingen op: Mihoen Singapore met omeletreepjes, paprika, prei, wortel, ui, gember, knoflook, rode peper, sojasaus en kerrie. Erbij een met vegagehakt, zoete aardappel en pinda-kokossaus gevulde courgette. Toe chocolade-ijs met wilde perzik en bananenspekkoek.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6738 Gepost op: 22 september 2013, 18:22:49 »
Gisteren linzensoep en baklava op de verjaardag van Christiaan, en thuis nog kant-en-klare pannenkoeken, patat en tiramisu want smokkeldag.

Eergisteren en vandaag Turkse linzensoep, waar ik vrijdag zo'n 7,5 liter van maakte: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12179-budgetkoken-turkse-linzensoep

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6739 Gepost op: 22 september 2013, 20:14:57 »
Gisteren een pita met vegan gyros en knoflooksaus.

Ik las pizza met gyros  :-X  ;)

Gisteren cheddar en robiola-kaas met knappertjes, Gebroeders Niemeijer-stokbrood met aioli, gegrilde courgette en lenteui, tomaten/paprikasalade, een salade van wat de kruidenkraam Perzisch kruid noemde en olijven.
Vandaag Chinese sperziebonen met chilipeper van Fuchsia Dunlop, en een Chinees soepje met ingelegde mosterdkool, dopwerten, shimejipaddenstoelen, roze oesterzwammen en lenteui. Erbij rijst. Dadelijk blauwe druiven en bramen.
,,,,فلافل