Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6500 Gepost op: 10 augustus 2013, 18:50:36 »
Bij de groentenboer lagen nu ook nog bietjes maar ik was vandaag te lui om ze koken (ik koop ze vaak al gekookt.) Het werd wel pasta met een ei erdoor, erwtjes met munt en citroen en twee bonbons.

En na een uur fietsen dadelijk een stuk taart op de verjaardag, ongetwijfeld chocoladetaart.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6501 Gepost op: 10 augustus 2013, 19:34:33 »
Ik heb Veg! open laten liggen op de pagina met de pizza met ui en cavolo nero. Ik hoop dat L de hint oppikt. (O ja, ik heb L gisteren ook enthousiast op het recept gewezen, gezegd hoe lekker ik denk dat het is en verteld dat er stom toevallig (dat is echt zo) cavolo nero in de koelkast ligt.)

Ik heb dit vandaag ook gegeten, dat is lekker zeg.
En voor wie hem ook wil maken en Veg! niet heeft (hoewel Veg! kopen wel aan te raden is, is een leuk boek) http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2012/jan/22/kale-onion-pizza-hugh-fearnley-whittingstall
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6502 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:42:37 »
Bieten vandaag gewoon op de markt in Rdam te koop.
Wij aten vandaag vanwege 54 jarig huwelijk van mijn ouders bij de Griek. Meer gezelligheid dan kookkunst maar wel goed gegeten: melitzanosalata, spanakopita, tirosalata, kormos en frappe. Nu twee dagen fruitdieet om weer te herstellen  ;)

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6503 Gepost op: 11 augustus 2013, 07:41:15 »
... gebakken topfunctie en tofudingen van AH, tofublokjes gebakken met wortel, paprika, ...
???

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6504 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:52:29 »
Topfunctie is de autocorrectie van tofu?
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6505 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:19:51 »
Gisteren verraste mijn zusje me met een etentje voor mijn verjaardag, bij de fijnste Italiaan van Leiden. Zij had vantevoren laten weten wat de wensen waren, en er werd en menu samengesteld. Erg leuk was dat mijn zusje vega met mij mee at, terwijl zij geen vega is.

Eerst kregen we verschillende bruscetta:, met mozarella en tomaat, met tomaat, parmezaankoekje en truffel, en met gegrilde groente en gorgonzola.

Daarna kleine gerechtjes: caprese, gegrilde groenten met taleggio, gevulde champignons met knoflook, en tomatensaus, en tortellini gevuld met paddestoelen en met truffelsaus.

Vervolgens pasta gevuld met ricotta en spinazie, met een romig sausje. Beetje cliché, maar wel een erg goede versie ervan.Daarna alleen nog koffie, want we hadden ruim voldoende gegeten.

De wijn erbij was ook geweldig. Al met al een superavond.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2013, 17:33:11 door Miranda »

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6506 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:49:30 »
Waarschijnlijk  ;D maar ik wist niet dat Niewied zo modern was dat hij een toestel met autocorrect heeft ;-)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6507 Gepost op: 11 augustus 2013, 15:50:51 »

Ha dank, jazeker, dat is het. Ik heb de tekst nu verbeterd. Ik had nog iets geks: kuming in plaats van kuning (geel).
Mis de spellingchecker.

Vandaag komt een dochter plus haar heer eten, net terug uit NY. Daar we gisteren in den Bosch bij de Kijkshop aanliepen tegen de Cuisinart grill die dochter Selly bezong op de site, afgeprijsd tot € 66,-, laatste exemplaar voor de verbouwing, zullen we vandaag gegrillde tofu in een rijke sojasaus (preisnippers, knoflook..) eten, gerillde courgette gisteren op de Bossche Markt bij de biojongens gekocht (onze meneer Courgette heeft de laatste tijd niks gebracht, te droog), tomaten-paprika-rijst, gefrituurde wortelsnippers, ik meen gevulde avocado, maar ben niet zeker wat mijn vrouw bereidt, dunne specerijensoep (ietwat Thais, schat ik). Hefe Weizen, diverse wijnen..
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Muis

• 1.242
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6508 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:04:59 »
Vandaag verse lasagne, en morgen denk ik broccolisoep met volkorentosti.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6509 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:33:44 »
Vanavond maak ik caramel cooked tofu uit 'Herbivoracious'. Ben benieuwd. Met rijst erbij.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6510 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:45:04 »

Ha dank, jazeker, dat is het. Ik heb de tekst nu verbeterd.

Je kunt er wel mee lachen, met autocorrect. Die van mij (SwiftKey) maakte trouwens autocoureur van autocorrect ( ???). En in een chat over een concert van U2 vroeg ik: "Gelredome?". Maakt autocorrect er "Gereformeerde?" van  ;D.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6511 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:49:08 »
Gisteren verraste mijn zusje me met een etentje voor mijn verjaardag, bij de fijnste Italiaan van Leiden.
Klink goed! En welk restaurant is dat dan? Porto Pino?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6512 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:50:53 »
Pasta met champignonsaus met gorgonzola en geitenkaas, daarbij een komkommersalade aangemaakt met citroensap en pindaolie. Pindaolie heeft een heel uitgesproken smaak, maar voor heel simpele salades vind ik dat wel erg fijn smaken.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6513 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:13:46 »
Vanavond maak ik caramel cooked tofu uit 'Herbivoracious'. Ben benieuwd. Met rijst erbij.

Oeh benieuwd!

Hier aardappelgratin en sperzieboontjes. Blauwe bessen en/of kersen toe.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6514 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:21:43 »
Hier pizza (AH steenoven pomodori), gisteren leek & cheese dingetjes uit de Swedish Food Market van Ikea. Waar je overigens beter niet op zaterdagmiddag kunt rondlopen als je gevoelig bent voor paniekaanvallen :-X.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6515 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:44:35 »
Er werd een maaltijd van gebakken seitan (Hobbit) met aubergine, paksoi, peultjes, pinda's en rijst met een marinade/boemboe van knoflook, geraspte gember, een halve rode gesnipperde peper, ras-el-hanout, citroengras, citroenolie en een aantal bosuitjes voor mij op tafel gezet. Mijn man kan lekker eten maken. :)
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6516 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:55:03 »
Gisteren verraste mijn zusje me met een etentje voor mijn verjaardag, bij de fijnste Italiaan van Leiden.
Klink goed! En welk restaurant is dat dan? Porto Pino?
Nee, Olive garden.

De tofu was lekker, maar de saus iets te dun. Volgende keer gebruik ik toch minder vocht dan in het recept staat. En iets pittiger mag ook van mij.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6517 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:33:33 »
Olive Garden is wel goed ja, altijd wel druk, en aardig aan de prijs, maar wel de moeite waard. Fijn kadootje van je zusje.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6518 Gepost op: 12 augustus 2013, 10:30:28 »
Olive Garden is wel goed ja, altijd wel druk, en aardig aan de prijs, maar wel de moeite waard. Fijn kadootje van je zusje.

Daarom extra fijn dat ik zelf niet hoefde te betalen  ;D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6519 Gepost op: 12 augustus 2013, 10:33:33 »
Jullie mogen Leidentips ook in het Leidendraadje http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,15518.0.html zetten hoor  :D
,,,,فلافل