Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6480 Gepost op: 08 augustus 2013, 16:27:24 »
Vanavond wordt het vega saté, roergebakken paksoi en noedels.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6481 Gepost op: 08 augustus 2013, 16:37:00 »
Ik zit te twijfelen. Paprika moet op, dus ik kan quesadilla's maken met veel paprika erin, of tortilla's met veel paprika. Ik heb eigenlijk meer trek in roti, maar daar kan ik minder paprika in kwijt, moet ik invriezen of morgen weer paprika eten. Ik kan ook paprika-wortelsoep maken natuurlijk... Keuzes, keuzes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6482 Gepost op: 08 augustus 2013, 18:08:46 »
We vonden een tube Gulyazkrem in de voorraadkast, vorig jaar meegebracht uit Budapest en vervolgens compleet vergeten. Slechts 2 maand overdatum, maar hey, de afgestudeerde dochter (bio-ingenieur specialiteit levensmiddelen) vond dat het geen kwaad kon. Dus maakte zij vandaag goulash met gyrosreepjes van Wheaty, daarbij gebakken aardappeltjes.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6483 Gepost op: 08 augustus 2013, 22:19:02 »
Linzenpannenkoekjes met tomatensalade en prei/sojabrokkenragout. Bewerkelijk, die pannenkoeken, maar erg lekker. En veel gemaakt = morgen wat mee voor de lunch   :D

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6484 Gepost op: 08 augustus 2013, 23:55:09 »
Dat klinkt echt als een goed menu, jol. :vork: A
Groetjes, Antje

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6485 Gepost op: 09 augustus 2013, 13:20:13 »
Dat klinkt echt als een goed menu, jol. :vork: A
Dat was het ook, maar grotendeels niet van mezelf maar hier vandaan.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6486 Gepost op: 09 augustus 2013, 16:23:54 »
Pastasalade met romatomaatjes, zongedroogde tomaatjes, courgette, olijven, paprika, geitenkaas en pijnboompitten. Aangemaakt met paprika-azijn, olijfolie en verse knoflook.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6487 Gepost op: 09 augustus 2013, 19:08:56 »
Een curry van pompoen in een kruidige kokossaus (knoflook, gember, pepertje, koriander-, komijn-, venkelzaad, kardemom, kurkuma, piment). Erbij een simpele pilao van rijst met ui en mosterdzaad, en een pappadum.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6488 Gepost op: 09 augustus 2013, 20:13:54 »
Knoflooksaus, knoflooksaus, knoflooksaus (zelfgemaakt natuurlijk). Met wat pitabroodjes en vega shoarma. Maar voornamelijk knoflooksaus. Maar even bij iedereen uit de buurt blijven  :iek:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6489 Gepost op: 09 augustus 2013, 20:38:37 »
Lekker Sam!
Hier macaroni met tomatensaus, mais en parmezaanse kaas en kropsla met zeekraal (zeekraal is zo lekker), paprika, komkommer en een wasabi-citroendressing.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6490 Gepost op: 09 augustus 2013, 20:39:00 »
Een curry van pompoen in een kruidige kokossaus (knoflook, gember, pepertje, koriander-, komijn-, venkelzaad, kardemom, kurkuma, piment). Erbij een simpele pilao van rijst met ui en mosterdzaad, en een pappadum.

dat klinkt ook goed zeg
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6491 Gepost op: 09 augustus 2013, 22:01:04 »
Rijst gekookt met geelwortel en kokosmelk(soort nasi kuning), gebakken tofudingen van AH, tofublokjes gebakken met wortel, paprika, gember, knoflook en sojasaus erover, een roti uit pak van AH EN MANGA PLUS VIJG uit de tuin toe. Sorry voor hoofdletters in manga etc.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2013, 15:40:46 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6492 Gepost op: 09 augustus 2013, 23:04:47 »
Groentepizza van de lidl. El cheapo, maar best te nassen, zoals mijn vriend zou zeggen :-)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6493 Gepost op: 09 augustus 2013, 23:54:42 »
Forgive me for I have sinned: ik at tofu met sperziebonen uit blik en Chicken Tonight saus...

Maar ik had geen keus, in onderontwikkelde keukens (die van mams) moet je ook aan je dagelijkse portie kcal en eiwitten komen!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6494 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:10:31 »
Gisteren bruine bonen met rijst, ui, groene & rode paprika, HP saus, koriander, komijn, tabasco - eigenlijk een soort gallo pinto maar dan met bruine ipv zwarte bonen. Erbij gebakken eieren, maïskolf en tomatensalade met sjalotje en witte kaas.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6495 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:00:31 »
Ik at, inmiddels twee weken geleden, een gestoomde biet met rocamadour-kaasje en sjalotjes in azijn gegaard. Heerlijk. Alleen zie ik hier momenteel geen bietjes. Komt dat nog in Nederland?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6496 Gepost op: 10 augustus 2013, 12:07:22 »
Ik at, inmiddels twee weken geleden, een gestoomde biet met rocamadour-kaasje en sjalotjes in azijn gegaard. Heerlijk. Alleen zie ik hier momenteel geen bietjes. Komt dat nog in Nederland?

Ook niet op de markt, ik dacht dat ze hier gewoon lagen? Ik kreeg ze van de week ook nog in een restaurant.
Supermarkt denk ik wat lastiger. Anders Turk?

Klinkt heerlijk.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6497 Gepost op: 10 augustus 2013, 13:01:25 »

Ook niet op de markt, ik dacht dat ze hier gewoon lagen? Ik kreeg ze van de week ook nog in een restaurant.
Supermarkt denk ik wat lastiger. Anders Turk?

Klinkt heerlijk.

De AH had ze niet, maar dat zegt natuurlijk weinig.
En het was heerlijk, zelfs mijn man lust nu bietjes!

(het was wel dagverse rocamadour, tussen de vlinders, onder een boom, 36 graden, voetjes in het gras, gekoelde witte wijn ... dat helpt wel.)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6498 Gepost op: 10 augustus 2013, 14:32:50 »
Ik maak een groene minestrone, naar Alice Hart in Vegalicious, met verse tuinbonen, broccoli, sperziebonen, kleine groene asperges, venkel, sjalotten en look. Verse munt en basilicum als kruiden en de groentebouillon met room en groene pesto verrijkt. Focacciabrood erbij. (En Italiaanse trebbianowijn).

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6499 Gepost op: 10 augustus 2013, 15:05:56 »
Bij de Ekoplaza liggen gewoon bietjes. Weet niet uit mijn hoofd of ze uit NL komen.
Hier vandaag lasagne met courgette, prei, champies, tomatensaus en geitenbrie.