Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6440 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:45:15 »
Een Pakistaanse vriend die naar Glasgow verhuist heeft me zijn volledige kruidencollectie cadeau gedaan.

Vanavond werd het dus 'Aaloo Bhaji' aardappelcurry met geraspte wortel en sla van eigen terras.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6441 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:48:36 »
Ik ben trouwens heel blij met het ontdekken van de Shanghai Paksoi bij Wah Nam Hong, die ik dus ken uit Shanghai maar die ik hier nog niet vaak heb kunnen kopen (maar mijn blikveld qua groente strekt dan ook niet veel verden dan de AH over het algemeen  :-[)

Jaaa dat is zo veel lekkerder dan paksoi.

Hier nasi goreng met seroendeng en sambal, gebakken tomaat met sojasaus, een tofu 'braadfilet' (achterlijke naam), komkommertjes.
Dadelijk nog kersen
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6442 Gepost op: 01 augustus 2013, 20:51:12 »
Van al het zwemmen ondanks de hitte toch honger: nasi met tofu en ijs toe.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6443 Gepost op: 01 augustus 2013, 21:42:45 »
Na een fikse zwempartij risotto met cantharellen en ui, erbij sperziebonen in een sausje van fijngesneden tomaat, pepertje, knoflook en tijm.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6444 Gepost op: 02 augustus 2013, 12:23:59 »
Ik ben trouwens heel blij met het ontdekken van de Shanghai Paksoi bij Wah Nam Hong, die ik dus ken uit Shanghai maar die ik hier nog niet vaak heb kunnen kopen (maar mijn blikveld qua groente strekt dan ook niet veel verden dan de AH over het algemeen  :-[)
Wat is dat dan?
Het is een kleinere (en lekkerdere...) variant van paksoi, nog niet zo klein als wat je in China krijgt, maar het komt een eind in de richting. Het is met 2 minuutjes roerbakken met wat knoflook al goed, de dunne blaadjes zijn dan spinazie-achtig maar de dikkere stelen zijn nog helemaal sappig en knapperig. Je hoeft het niet te snijden, wel even wassen. Hier een recept met een plaatje, maar ik vind het blancheren onnodig.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6445 Gepost op: 02 augustus 2013, 15:55:29 »
Ik ging nog langs wah-nam-hong en had dus ineens veel zijn in shanghai paksoi ;)

Dus die eet ik vanavond, gewokt met shii-take, ui, ketjap, knoflook en sambal.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6446 Gepost op: 02 augustus 2013, 19:17:46 »
Een gevulde salade. Gisteren ook.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6447 Gepost op: 03 augustus 2013, 18:39:47 »
Eet er niemand?
Vandaag een groentecurry. Morgen pizza.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6448 Gepost op: 03 augustus 2013, 18:49:10 »
Ik eet wel, maar mijn vriend is nu aan het koken, en het is vaak een verrassing wat er uiteindelijk op mijn bord komt. Ik geloof dat hij had het in ieder geval over gele rijst met mais en vruchtjes.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6449 Gepost op: 03 augustus 2013, 19:53:31 »
Thaise gele curry met o.a. sperziebonen, groene kool, aardappels en pinda's. Erbij jasmijnrijst en met een pepertje ingelegde komkommer.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6450 Gepost op: 03 augustus 2013, 20:00:52 »
Mijn moeder en 2 broers kwamen bij ons eten. ;D We aten bloemkool (een aangepast aloo gobi recept), gekookte en daarna gebakken Roseval aardappeltjes, een chickenfilet style burger en harissamayo/ketchup. Toe was er een chocolade/vanille ijs ijsje op een stokje en cappuccino met after eight.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6451 Gepost op: 03 augustus 2013, 21:32:36 »
Ik at een risotto met ui en cantharellen. En een simpele ratatouille van aubergine, courgette en tomaat, met knoflook, pepertje en tijm.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6452 Gepost op: 03 augustus 2013, 22:25:08 »
Brood met knoflook en tijm erin, met tzaziki, pesto, lekkere olie, kaasjes,.olijfjes en ook nog  tomatensoep.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6453 Gepost op: 04 augustus 2013, 01:44:57 »
Donderdag bleek Rotiland dicht en het is niet duidelijk of dat tijdelijk of permanent is. Jammer want ze maakten de beste roti van Rotterdam en wijde omtrek. De beste roti die ik ooit gegeten heb. Nou ja, we zijn naar het grote en toch knusse terras van de Olijventuin geweest en daar at ik linzensoep, herderssalade en een Turkse kaastapenade.
Vrijdag terong balado met rijst en een ketjap goreng van aan stukjes gesneden vegetarische hamburger.
Vandaag sojasateh, paksoi met ui, tomaat, Japanse sojasaus en sesamzaad en gebakken aardappeltjes. Honingmeloen toe.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6454 Gepost op: 04 augustus 2013, 16:00:07 »
Artisjokken op z'n Grieks, bietensalade met walnotensaus, koude soep van krorianderblad en courgette, gekookte aardappel met olijfolie, een omeletje waarin kokosmelk, een plakje gebakken kaas, zwarte olijven.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2013, 19:01:42 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6455 Gepost op: 04 augustus 2013, 20:11:52 »
Zelfgebakken pizza; dat was wel het einde van mijn pizzasteen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6456 Gepost op: 04 augustus 2013, 20:19:18 »
In de oven geroosterde paprika, courgette en rode ui met knoflook, olie, pesto en geitenkaas. Met pasta.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6457 Gepost op: 04 augustus 2013, 21:09:37 »
Gehacktbal met uienjus, romainesla met gegrilde paprika's, tomaat, witte kaas en mosterddressing, rijst met groene boontjes en rode peperbesjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6458 Gepost op: 04 augustus 2013, 21:25:59 »
Koreaanse slarolletjes: aan tafel te vullen slabladeren met gegrilde tofu, allerlei soorten paddenstoelen, courgette, lenteui. Erbij wortelsalade met sesamdressing, Japanse ingemaakte groenten, ssamjangsaus en hete rode saus waarvan ik de naam altijd vergeet. Kommetje rijst erbij.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6459 Gepost op: 04 augustus 2013, 23:54:04 »
Alweer risotto. Dit keer met venkel en tomaat (beiden moesten op), ui, knoflook, pepertje, tijm, rode balsamico, Parmezaanse kaas.