Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6380 Gepost op: 23 juli 2013, 08:19:39 »
Ik maakte gisteren groene gazpacho uit de Allerhande, maar een beetje aangepast, nl venkel ipv paprika. Venkel in de blender is niet echt een succes, de blender is ook al redelijk oud. Zou ik de messen kunnen laten slijpen?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6381 Gepost op: 23 juli 2013, 09:18:31 »
Wij hadden een feestje zaterdag, met maiskoekjes, mini-frittata's (weer uit Veg!), mini-Plenty-knoflooktaartjes, tempeh-worstebroodjes, gazpacho, rauwe loempia's, kerstomaatjes, minipizza's,  babymiljonairs en enigszins mislukte kersensoesjes.

Daar was ook voor zondag nog genoeg van. Gisteren maakte ik soep van een restje tomatensaus, wat losliggende aardappels en snijbonen, kikkererwten en een flinke bos van die vrolijk gekleurde snijbiet. Met de laatste minipizzaatjes erbij.

Vanavond wordt er voor me gekookt.
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6382 Gepost op: 24 juli 2013, 10:03:51 »
Gisteren een grote pita met gekruide tofureepjes, yoghurt-knoflooksaus en gebakken uitjes. Erbij een salade met kropsla, tomaat, komkommer, paprika en augurk met olie en balsamico.
Vanavond hetzelfde want de helft is nog over en het was erg lekker  :)

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6383 Gepost op: 24 juli 2013, 11:13:48 »
Gisteren de keurige omelet met courgette en tomatensalade gegeten. Fijn recept: lekker simpel, lekker snel en gewoon lekker!  :)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6384 Gepost op: 24 juli 2013, 12:50:32 »
Gasten vandaag, 2. Koude rode soep (tomaat, paprika, etc) met avocado en basilicum, Spaanse omelet, ghomi (mevrouw Maartje, ik doe er ook boekweitgrutten bij), gewokte groenten (boontjes, kool, bloemkool, ui...), ijs en vruchten.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6385 Gepost op: 24 juli 2013, 12:54:46 »
Gisteren moest de sla op, en die heb ik gebakken met knoflook en met doperwten, vega-bacon (van Goodbite), parmezaanse kaas en pul biber door de pasta (conchiglie) gemikt. Was lekker.

Vanavond sushirijst in een kom, met daarop gegrilde zijdetofu, avocado, zoetzure aubergine, ingemaakte gember en verse wasabi.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6386 Gepost op: 24 juli 2013, 13:22:48 »
Wegens gevloerd door de hitte, gister eten besteld. Onion bhaji, aloo sadheko (met tamarinde), raïta, muntchutney, Nepalese nasi goreng en knoflooknaan. Toe Frozen Dutch citroenijs (hun rabarbersmaak vind ik echt een aanrader!)
Dacht dat het vandaag ook debiel heet zou worden, dus extra veel ingeslagen en vanavond biryani en een groentecurry. Maak er aardappelkoekjes bij en ook weer raita want de yoghurt moet op.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6387 Gepost op: 24 juli 2013, 20:15:38 »
Sambal goreng prei? Hoe maak je die?

Oh, beetje late reactie, sorry. Ik maak hem naar een recept van Beb Vuyk :-)
- 3 eetlepels fijngesneden ui, teentje knoflook, theelepel sambal, theelepel laos en theelepel javaanse suiker samen vijzelen.
- dit bakken in een beetje olie tot uien zacht zijn.
- gesneden prei toevoegen en even meebakken
- blokje santen, spriet sereh (of theelepel gedroogd) en salamblaadje toevoegen.
- beetje water toevoegen, stoven tot prei net gaar is.

Dit recept kan je met veel groenten doen, kool, sperziebonen etc. Lekker en simpel.

Gisteren aardappelsalade gemaakt, die we met een bak sla en en hardgekookt eitje opaten toen ik met een vriendin terug kwam van het strand.
Verder veel makkelijk gegeten; maandag falafal met pitabroodjes, zondag na verjaardag pastasalade. Vandaag rijst met fofu en vruchtjes:-)

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6388 Gepost op: 25 juli 2013, 07:34:33 »
Dank je!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6389 Gepost op: 25 juli 2013, 13:14:07 »
Gisteren pasta alla Norma met rucola/tomaat/gegrilde groentensalade.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6390 Gepost op: 25 juli 2013, 16:59:00 »
Pasta met pesto.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6391 Gepost op: 25 juli 2013, 19:50:32 »
gazpacho, venkelsalade met citroendressing, pita's met tuinbonendip en tahini, Goodbite spiesje.
Dadelijk rode bessen/witte kruisbes/blauwe bes.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6392 Gepost op: 26 juli 2013, 07:43:28 »
Op een zonnig terras broodjes met tapenade en kruidenboter, tacochipjes met guacamole en chilisaus en kaashapjes. Thuisgekomen was het al half 10 dus at ik alleen nog een kaastosti.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6393 Gepost op: 26 juli 2013, 09:52:27 »
Gisteren rauwe wortelsalade met een lichte dressing met verse koriander, limoen en rode peper, met stokbrood met zelfgemaakte champignon ragout. Ik vond het echt een beetje te heet voor een complete warme maaltijd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6394 Gepost op: 26 juli 2013, 14:24:19 »
Gisteren Italiaanse tomatensoep die onverwacht heet was geworden door een klein pepertje dat pittiger was dan de man verwachtte  ;D , lekker brood, kaasjes, sla, houmous en baba ganoush.
Zonet een halve honingmeloen op en straks dineren bij de vega snackbar  :yummie:.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6395 Gepost op: 26 juli 2013, 14:52:29 »
Suricurry met boontjes, aardappel..gefrituurde zongedroogde plakken tempe, wellicht rijst. Koud witbier.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6396 Gepost op: 26 juli 2013, 17:43:02 »
Eergisteren Piadina
Ik at vandaag piadina, ook eentje met rucola, mozzarella en kerstomaat: lekker Renske!  :)

Wat leuk!!  :D

En ik vandaag eentje (in San Marino). Het lekkerste brood ooit.

In het geval een van jullie (of allebei) zelf de piadina gebakken hadden: wil je met me trouwen?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6397 Gepost op: 26 juli 2013, 18:11:59 »
Eergisteren Piadina
Ik at vandaag piadina, ook eentje met rucola, mozzarella en kerstomaat: lekker Renske!  :)

Wat leuk!!  :D

En ik vandaag eentje (in San Marino). Het lekkerste brood ooit.

In het geval een van jullie (of allebei) zelf de piadina gebakken hadden: wil je met me trouwen?

Ik weet niet of Jannika met je wil trouwen, maar indien niet dan staat hier een recept om het zelf te maken (zonder reuzel  :-X) http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11473-piadina-met-gorgonzola-en-peer

Ik eet: Duitse komkommersalade, broodje vegaburger met augurk, tomaat en ui, gebakken aardappels met rozemarijn en erbij mayo, bloemkool. Misschien zomerfruit toe.
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6398 Gepost op: 26 juli 2013, 18:49:03 »
Mijn docher maakt gevulde ronde courgettes, met spitskool, appel, rozijnen, pijnboompitten en kipstukjes van Greenway, rijst erbij. Ik hoop dat de migraine vlug voorbij gaat want ik heb eigenlijk helemaal geen honger ondanks dat het al lekker geurt in huis.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6399 Gepost op: 26 juli 2013, 19:45:42 »
Shakshuka en ovengebakken aardappeltjes met gerookt paprikapoeder en knoflook. Erbij harissamayonaise.