Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6340 Gepost op: 18 juli 2013, 08:54:16 »
Bruine bonen met ui, knoflook, rode puntpaprika, korianderblad, rood pepertje, bieslook, gemalen komijn, erbij rauwkost en de spekjes van de vegetarische slager: lekker rokerig en knapperig maar wel zout.

Bonen, ui, look, hartige kruiden, spekjes: het eten zou me bij jol altijd geweldig smaken.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6341 Gepost op: 18 juli 2013, 15:22:47 »
Ik ga pizza maken   :D
Met deze temperaturen (25,8 binnen) rijst het deeg tenminste makkelijk. Met champies, courgette en tomaat, en buffelmozzarella.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6342 Gepost op: 18 juli 2013, 15:47:52 »
Hier ook pizza, maar dan bij de V&D of evt bij een echte pizzeria.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6343 Gepost op: 18 juli 2013, 16:13:46 »
Ik ga pizza maken   :D
Met deze temperaturen (25,8 binnen) rijst het deeg tenminste makkelijk. Met champies, courgette en tomaat, en buffelmozzarella.
Fijn plan, ga ik ook doen denk ik! Beetje op tijd naar huis zodat het nog even de tijd heeft om te rijzen. Ik denk dat ik een hele simpele ga maken met veel verse tomaat, oregano en mozzarella, misschien wat old amsterdam voor de pittigheid. Erbij een salade van julienne gesneden bleekselderij, wortel en venkel voor de vitaminen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6344 Gepost op: 18 juli 2013, 16:19:45 »
Gisteren een enorme basilicumplant gekocht. Pasta met veel pesto dus.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6345 Gepost op: 18 juli 2013, 16:27:36 »
Gisteren een enorme basilicumplant gekocht. Pasta met veel pesto dus.
Moordenaar!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6346 Gepost op: 18 juli 2013, 20:36:55 »
Nee hoor, valt wel mee, hij heeft nog blaadjes over, dus het is uitstel van de executie.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6347 Gepost op: 18 juli 2013, 20:43:46 »
Gisteren maaltijdpita met falafel, hete saus en tzaziki, met salade erbij van tomaatjes, komkommer, paprika en bosui.

Vandaag pasta met sjalottensaus, spinazie, courgette, tomaatjes en geitenkaas.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6348 Gepost op: 19 juli 2013, 12:12:12 »
Brood met veel eiersalade.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6349 Gepost op: 19 juli 2013, 16:57:02 »
Spinazierisotto, denk ik.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6350 Gepost op: 19 juli 2013, 17:49:51 »
Kerrierijst met paprika, groene pepertjes en doperwtjes. Auberginehummus en tomatensalade erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6351 Gepost op: 19 juli 2013, 22:21:18 »
Basmatirijst in groentenbouillon gekookt, kool, paprika, ui, knoflook, wortel, allemaal in repen waar Julienne jaloers op zou worden en al die groenten gekookt (vandaar de bouillon) en in een schaal gedaan. Een sojasaus met sherry en preisnippers, een pindasuas met tamarinde, palmsuiker, komijnpoeder, gebakken met knoflook besmeerde tofuplakken.
Urbier en wijn. Ja, je moet toch wat als je niet naar Zutphen gaat.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6352 Gepost op: 19 juli 2013, 23:58:19 »
Ik kreeg gisteren Veg! cadeau en vandaag aten we er meteen uit, zo aanstekelijk is dat boek!
Het werd de pinda-achtige noedelsalade, en die was lekker! Het is alleen zo jammer dat noedels nooit met andere dingen willen mengen...
This is between me and the vegetable!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6353 Gepost op: 20 juli 2013, 00:05:35 »
Turkse hapjes bij de Olijventuin, die hebben een leuk terras en dat was vandaag net zo belangrijk als het eten zelf.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6354 Gepost op: 20 juli 2013, 19:25:48 »
Gisteren mijn standaard rijsttafeltje; tofu met tauge in satesaus, sambal goreng prei, eitjes in tomatensaus, sambal spezieboontjes. Reactie van mijn vriend: "ik dacht dat je het simpel ging houden".
Eh ja, ik heb als ik ga koken afwijkende definities van "simpel" en "snel". :angel:

Mijn vriend is nu aan het koken, ik gok dat het pasta met tomatensaus wordt, met broccoli en champies.
Morgen naar een familieverjaardag, we maken alvast pastasalade voor 's avonds, lekker als het echt zo heet wordt als ze zeggen :o

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6355 Gepost op: 20 juli 2013, 22:45:03 »
Sambal goreng prei? Hoe maak je die?

Ik at vanavond met bij City Hall in Leiden met een vriendin. Vooraf olijvenbrood met lekkere tapenade en olijfolie. Daarna kozen we allebei voor de pizza verdure, met tomaatjes, artisjok, kaas, rucola en limoenolie.  Erna een overheerlijk dessert van chocolademousse met room en karamel. En nu zit ik eigenlijk te vol...

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6356 Gepost op: 20 juli 2013, 23:28:50 »
Broccoli-courgettesoep en durum met zelfgemaakte falafel. De balletjes waren heel mooi geworden, geen moment dreiging van uit elkaar vallen. Van buiten bruin en knapperig, van binnen precies droog genoeg, dit recept ga ik vaker gebruiken maar met de kruiden moet nog wat geƫxperimenteerd: ik vond ze nogal flauw. Met sla en pittige knoflooksaus viel dat niet erg op.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6357 Gepost op: 20 juli 2013, 23:51:33 »
Bij Hizikigirrl vegabbq  :D (en Christiaan -wie kent hem nog- was er ook en ook Superhelen die hier ook wel eens op het forum is).
We aten tempehribbetjes, gepofte aardappels met kruidenkwark, een enkele vegagarnaal, champignons met brie en jalapeno, spiesjes Vegakip van de Vegaslager, aubergines met tijm en aubergines met Koreaanse miso die je niet zo goed proefde, stokbrood, pindasaus, knoflooksaus, coleslaw, groene salade met tomaat, hm vergeet ik nu nog wat?
Allemaal superlekker en ook gezellig.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6358 Gepost op: 21 juli 2013, 00:33:56 »
en Christiaan -wie kent hem nog- was er ook
Nou, Marie vast wel  ;)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6359 Gepost op: 21 juli 2013, 12:22:25 »
Bij Hizikigirrl vegabbq  :D (en Christiaan -wie kent hem nog- was er ook en ook Superhelen die hier ook wel eens op het forum is).
We aten tempehribbetjes, gepofte aardappels met kruidenkwark, een enkele vegagarnaal, champignons met brie en jalapeno, spiesjes Vegakip van de Vegaslager, aubergines met tijm en aubergines met Koreaanse miso die je niet zo goed proefde, stokbrood, pindasaus, knoflooksaus, coleslaw, groene salade met tomaat, hm vergeet ik nu nog wat?
Allemaal superlekker en ook gezellig.

Oh lekker zeg!

Ik heb nog een stengel prei waar ik vanavond iets mee moet. Dat wordt of een quiche met prei en geitenkaas, of ik ga een poging wagen die sambal goreng prei te fabriceren, want dat lijkt me ook heel lekker. Dan maak ik er tempeh met ketjapsaus bij denk ik, en rijst.