Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6200 Gepost op: 26 juni 2013, 10:09:58 »
Stoofje van baldorijst, ui, knoflook, pepertje, aubergine, paprika, cannelinibonen, tomatenblokjes, komijn, kurkuma, peterselie en feta.

Gisteravond de andere helft van bovenstaande.
Vanavond iets met witlof, ik denk maar weer een salade, dat vind ik eigenlijk het lekkerste.

Deze http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/witlof/witlof-honing-tijm van Karin Luiten met witlof is ook heel lekker.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6201 Gepost op: 26 juni 2013, 11:20:39 »
Vanavond Chipotle Mac & Cheese met geroosterde brocolli ipv de spruitjes die zij aanraadt.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6202 Gepost op: 26 juni 2013, 11:56:00 »
Ziet er goed uit M.! Ik heb een vraag over die cashewnoten: Moeten dat rauwe cashews zijn? En zo ja, hoe lang zijn die houdbaar in een afgesloten pot? Ik wil er wel wat van inkopen maar omdat de supermarkt het niet heeft kom ik dan al snel op grotere hoeveelheden (ik heb een enorme hekel aan boodschappen doen).

Ik vraag me ook af of je in plaats van rauwe cashews geroosterde amandelen kunt gebruiken? Ik zit zelf aan een sausje te denken van bloem, sojamelk ongezoet, gerookte amandelen en chipotles. En dan met verse doperwten er naast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6203 Gepost op: 26 juni 2013, 12:29:18 »
Het moeten inderdaad rauwe cashews zijn. Ik koop meestal 1 kilo en dat blijft wel een tijdje goed. Ik heb ook wel eens gelezen dat je ze in de ijskast of vriezer kunt bewaren, dan blijven ze helemaal lang goed maar ik heb daar geen plaats voor.
In de recipe notes staat dat sommigen het met amandelen hebben geprobeerd en dat dat ook lekker was, dus ik zou zeggen gewoon proberen!

Hoe kun je nou een hekel hebben aan boodschappen doen? Ok, ik vind het dagelijkse tripje naar de supermarkt ook niet leuk maar ik kan uren dwalen in toko's of buitenlandse supermarkten!

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6204 Gepost op: 26 juni 2013, 12:38:00 »
Toko's en buitenlandse supermarkten vallen de eerste keren niet onder "boodschappen doen". Maar ik ben nu twee keer bij de groothandel toko hier geweest en dan heb ik het ook wel weer gezien, dan weet ik wat ze hebben en valt het vanaf nu ook onder "boodschappen doen".
Ik doe geen dagelijks tripje naar de supermarkt, ik doe een bijna-wekelijkse bestelling bij de online supermarkt die het voor me in de keuken zet :)
Ik ga het gewoon proberen met de gerookte amandelen, met jalapenos. Chipotles zijn op, maar combinatie van rookamandel met jalapeno moet ook lukken. Van het oorspronkelijke recept blijft niet veel over, maar als het lekker wordt dan post ik het hier nog wel.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6205 Gepost op: 26 juni 2013, 12:51:21 »
als het lekker wordt dan post ik het hier nog wel.

Ja!
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6206 Gepost op: 26 juni 2013, 18:56:11 »
Spinazie-kikkererwtencurry met mais, saffraanrijst, mintraita, pappadums. Dadelijk nog een beetje honing/yoghurtijs.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6207 Gepost op: 26 juni 2013, 20:00:56 »
Klinkt wel goed Sam, ik ben ook benieuwd of het lekker was. Het originele recept was in ieder geval erg lekker, die chipotles zorgen echt voor een perfecte pittigheid, zo eentje die je niet meteen merkt maar die een beetje nabrandt.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6208 Gepost op: 26 juni 2013, 21:08:44 »
Grappig, ik had die recepten van Isa ook al zitten bekijken laatst haha.

Hier werd er voor me gekookt: Kerrie-ei met tomatensaus, kerrie-aardappelen en sambal goreng sperziebonen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6209 Gepost op: 27 juni 2013, 00:28:29 »
Vandaag in totaal negen uren in de trein gezeten, voor een praatje van anderhalf uur in Erlangen (was de moeite waard overigens, goede reacties, lof en een leuk honorarium). Na een vroeg ontbijt en een lange treinreis mocht ik een lunch in het bedrijfsrestaurant van Siemens uitzoeken: zeer lekkere raviola met spinazie-ricottavulling en een tomatensaus, en een kies-wat-je-wilt-salade met veel keuze. In de trein naar huis had ik een bakje met diverse groenten (radijs, kerstomaat, komkommer, augurk, rode kool, zuurkool) en een Laugenbrezel, die ik van het koffiebuffet had meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2013, 00:35:08 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6210 Gepost op: 27 juni 2013, 07:45:20 »
Stoofje van baldorijst, ui, knoflook, pepertje, aubergine, paprika, cannelinibonen, tomatenblokjes, komijn, kurkuma, peterselie en feta.

Gisteravond de andere helft van bovenstaande.
Vanavond iets met witlof, ik denk maar weer een salade, dat vind ik eigenlijk het lekkerste.

Deze http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/witlof/witlof-honing-tijm van Karin Luiten met witlof is ook heel lekker.

Oh mjam, die zag ik te laat. Maar ik heb nog een stronkje over, dus dit gaat vanavond als bijgerechtje op tafel denk ik  :)

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6211 Gepost op: 27 juni 2013, 14:53:35 »
Vanavond de laatste keer asperges, gewoon klassiek met een eitje, witte saus en aardappeltjes. Mijn vriend houdt niet van asperges, dus die krijgt bloemkool.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6212 Gepost op: 27 juni 2013, 16:31:36 »
Burritos met flespompoen en zwarte bonen (klinkt toch lekkerder in het Engels vind ik).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6213 Gepost op: 27 juni 2013, 21:01:58 »
Bandnudeln met champignon-roomsaus. Erbij/erop wortel, courgette en paprika uit de grilpan.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6214 Gepost op: 28 juni 2013, 09:54:13 »
Klinkt wel goed Sam, ik ben ook benieuwd of het lekker was. Het originele recept was in ieder geval erg lekker, die chipotles zorgen echt voor een perfecte pittigheid, zo eentje die je niet meteen merkt maar die een beetje nabrandt.
Het was erg lekker, maar wel anders dan het oorspronkelijke recept uiteindelijk. Ik heb het in de cook&shoot draad gezet met fotootje. Volgende keer chipotles ipv jalapenos, dat geeft vast nog meer een rooksmaakje.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2013, 13:21:43 door Sam »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6215 Gepost op: 28 juni 2013, 10:00:45 »
Beetje gerookt paprika poeder kan ook natuurlijk. Of lekker veel Chipotle tabasco!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6216 Gepost op: 28 juni 2013, 12:34:15 »
Gisteren een lekkere pasta 'Uit de kast' met tomaat, pesto, olijf, en feta.

Van de week nog eens andijviestamppot bij mijn ouders, met champignons. Voor vandaag nog geen idee.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6217 Gepost op: 28 juni 2013, 15:28:19 »
Straks vanuit Den Haag naar Delft, ik ga speciaal via HS om de vegasnackbar te bezoeken. Wat ik daar ga bestellen weet ik nog niet, het zal mijn eerste bezoek zijn. Verheug me er op!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6218 Gepost op: 28 juni 2013, 17:12:00 »
Leuk Jol, ik heb daar al twee keer lekker gesnackt!

Gisteren at ik dus de witlof met honing en tijm, daarbij nog een linzensalade met oude brokkelkaas en gegrilde paprika, en een gehacktbal van de vegaslager. Vanavond naar Leiden culinar om de vegahapjes daar te checken.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6219 Gepost op: 28 juni 2013, 18:45:39 »
Gisteren genoten van de 'paddestoelen voor bij pasta' van AH met mascarpone. Vandaag is de paksoi met tofu een tikje saai.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken