Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #620 Gepost op: 31 augustus 2011, 16:54:37 »
Zuurkoolstamppot en die dan met paprika en oesterzwammen in de oven. Erbij een tivall braadworst. Westlandse witte druiven en aardbeien en lychees toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #621 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:10:09 »
Grove bulgur met venkel- en komijnzaad. Wortelen met sesamzaad. Gestoofde bloemkool (dit keer echter gekruid met piment, knoflook en nigella). Gele linzen in tomatensaus (met gember en mosterdzaad).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #622 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:47:07 »
Eigen gebakken müslibrood met honing en een kommetje vruchtenyoghurt voor het fietsen en een bakje quorn tonightrijst uit de vriezer erna.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #623 Gepost op: 31 augustus 2011, 22:27:37 »
Maandag aten L en ik restjes van het Chinese eten van vrijdag: dezelfde gebakken rijst (maar nu met gewone in plaats van kleefrijst), de groenteroerbak van Boeddha, aangevuld met flink wat sperziebonen, een heel klein beetje ma po tofu en wat gestoomde aubergine. Lekker hoor! Dat was echter behoorlijk veel geworden, dus vanavond eet ik het restje van de sperziebonenroerbak met rijst en een gebakken ei ofzo.
Gisteren hadden we pasta met spinazie, champignons, een restje ricotta en een ontzettend lekker pittig blauw geitenkaasje.

Yeah, right, met rijst, wat had ik in mijn hoofd, alsof ik ooit rijst-voor-één maak? Ik at natuurlijk bami. O, en mocht iemand het (ook) willen proberen: als je de bami in kokend water legt en dat uitzet als alles onder staat, heb je daarna niet genoeg tijd om er een ei bij te pocheren. Ik at dus bami, roerbak en een bijna-rauw ei.
En nu ga ik een heerlijke chocoladetruffel uit de koelkast pakken :yummie:
This is between me and the vegetable!

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #624 Gepost op: 01 september 2011, 09:11:17 »
Gister couscous gemaakt, met daarbij schaaltjes met linzenprut, gebakken aubergine, tomaat paprika, komkommer met yoghurt en munt, tomatensaus, olijven. (Ik had weinig tijd en mijn broer en zus kwamen eten, en vooral die laatste vind het heerlijk uit allemaal losse dingen te kunnen kiezen).
Vandaag eet ik de restjes, gedeeltelijk in pitabrood.
Zo.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #625 Gepost op: 01 september 2011, 11:25:38 »
Rijst met gestoomde broccoli, kerriesaus en een gebakken eitje. Lekker.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #626 Gepost op: 01 september 2011, 16:07:29 »
Vandaag sajoer boontjes met sperciebonen, boterbonen, kidney bonen en mais. Daarbij rijst, vega sateballetjes en komkommer.
« Laatst bewerkt op: 02 september 2011, 20:58:26 door Uniflame »

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #627 Gepost op: 01 september 2011, 18:53:59 »
Wederom een bakje uit de vriezer. Dit keer zat er rabarber in. Aangevuld met blokjes aardappel uit de oven en een bioburger. Op de verpakking stond dat die lekker was met gebakken uiringen, dus dat heb ik braaf gedaan.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #628 Gepost op: 01 september 2011, 19:29:09 »
Net een monster van een courgette uit de tuin gehaald, dus vanavond eten we courgettesoep. En de komende dagen waarschijnlijk nog andere courgettegerechten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #629 Gepost op: 01 september 2011, 19:40:22 »
Bruine rijst, sperziebonen, Fry's nuggets. Wederom aardbei, lyche en druiven na.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #630 Gepost op: 01 september 2011, 19:45:48 »
Heb ik iets gemist over Stephen Fry?

Ik wil graag paddenstoelenrisotto maken, maar de risottorijst blijkt op. Hopelijk komt L nog langs een winkel...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #631 Gepost op: 01 september 2011, 19:50:03 »
Heb ik iets gemist over Stephen Fry?

Brr. nee. Dit spul http://www.frysvegetarian.co.za/ is prima, althans de nuggets, andere dingen heb ik nog niet van ze gegeten. Te koop bij Biomarkt Weteringschans (niet goedkoop, maar je haalt 4 porties uit 1 verpakking).

Dat risottorijstbeheer gaat wel vaker mis bij jullie of niet?
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #632 Gepost op: 01 september 2011, 20:12:25 »
Ja, da's waar, wij hebben een risottorijstbeheerissue. Maar gelukkig komt meneer de bugfixer net binnen.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #633 Gepost op: 01 september 2011, 20:29:25 »
Eerst broodjes kaas op een vergadering, en thuis nu toch maar een miniblikje kikkererwten, wat zilveruitjes, olijven, mayo, en basilicum. Tja.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #634 Gepost op: 01 september 2011, 20:29:38 »
Ja, da's waar, wij hebben een risottorijstbeheerissue. Maar gelukkig komt meneer de bugfixer net binnen.

Ik zeg: risottorijstbeheer(sing) is een nieuwe ISO-certificering waard.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2011, 20:39:20 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #635 Gepost op: 01 september 2011, 21:26:59 »
Heb m'n best gedaan vandaag ;) er kwamen eters die vroeg zouden komen en ook weer redelijk vroeg zouden vertrekken. ik was vandaag vrij dus kon leuk knutselen in de keuken. Alleen, de mensen die kwamen zijn wel echte vleeseters, waarmee ik wil zeggen dat ze een maaltijd eigenlijk niet compleet vinden zonder mishandeling en moord (dat moest ik even zo zeggen) en ik vind het vaak lastiger koken voor mensen die dit zo ervaren, dus ik heb van te voren maar even goed nagedacht.

als eerst heb ik twee soorten Syrische koekjes gemaakt, voor bij de koffie. En als hapje voor t eten had ik little gemblaadjes gevuld met Aziatisch gemarineerd vegagehakt met een mandarijn erop, of nou ja, een partje van een mandarijn dan. Heel leuk, heel lekker.

Avondeten was Japanse soep (ramen) waarvan ik de 'bouillon' getrokken had van zeewier, gedroogde shiitake en gember. Daarin taugé en oesterzwammen en wat shiitake, bosui, koriander en spinazie en voor ieder een ei. En natuurlijk dan dus ook met noodles (had bij de toko hele lekkere biologische soba-noodles gehaald). En om maar even luxe te doen heb ik ook wontons gemaakt voor in de soep! Dat was dus een uitgebreide, voedzame, goedvullende soep.
Bijgerecht was de Chinese komkommersalade van Tertia: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11617-chinese-komkommersalade. We vonden deze salade allemaal erg lekker, Tertia!

Toen kwam nog 't toetje, wat weer Libanees was (geloof ik). Gelukkig kon ik dat gisteren al maken; watermeloen-rozenwatersorbet.

Alles bij elkaar was het dus een mix van het Verre Oosten en het Midden-Oosten, maar goed geslaagd, als ik 't bezoek en mezelf mag geloven! Ze zeiden wel dat ze "echt vlees toch nog wel iets lekkerder" vinden dan "vegetarisch nepvlees". Tja... Dat mag. Maar ze hadden 't niet echt gemist. Ik denk dus  niet dat ze vanavond nog even ergens langs de snelweg een McDonalds zijn binnen gerend, hihi!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #636 Gepost op: 01 september 2011, 21:44:51 »
Wauw uitgebreid! Lekker.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #637 Gepost op: 02 september 2011, 00:28:23 »
Klinkt heel erg lekker, Temari!

Wij hadden vanavond een ordinair bord fussili bolognese. Nou ja, ordinair. De tomatensaus was van verse tomaten, met knoflook, pepertje, balsamico en basilicum. In de wok AH biologische roerbaktofu en fijngesneden puntpaprika scherp aangebraden, en vervolgens pasta en saus toegevoegd. Op tafel de kaasrasp en een blok Parmezaanse kaas. Dat is wel wat anders dan bolognese uit een pakje.  :hungry:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #638 Gepost op: 02 september 2011, 01:15:15 »
Griekse, hartige taart met ui, pecorino, feta en munt uit Vefa's Kitchen.

Offline Leintjecherubijntje

• **
  • 44
Wat eten we vandaag?
« Reactie #639 Gepost op: 02 september 2011, 11:18:21 »
Klinkt weer heel lekker allemaal, goed je best gedaan Temari :). Als je bezoek idd nog op vleesjacht is gegaan na afloop lag dat zeker niet aan je moeite om ze te "voeden en te laven".

Ik raak helemaal geïnspireerd als ik hier lees en niet weet wat ik moet eten. Vanavond of van 't weekend ook maar weer eens zo'n taart proberen.

Gisteravond had ik gelukkig wel inspiratie. Gedroogdetomatenpesto gemaakt van echte gedroogde tomaten (niet op olie, maar die je nog even zelf voor kan/moet weken) met heerlijke olijfolie,lichtgeroosterde walnootjes en knoflook, daarbij kamutpasta. Echt heeeel simpel en snel want ik had niet zo veel zin, maar zoooo lekker en een restaurant-gevoel. Daarbij een groenerestjessalade van restjes courgette, sla en radijsjes. Daar wordt 't altijd wat minder culi want ik ben nooit zo goed in salades, of weet geen lekkere dressing en dan blijft 't zo'n saaie hap (nog tips?).

Manlief is een grote pasta en algemeen-Italiaans-eten-fan en had andijviestamppot verwacht, dus die was in de zevende hemel en zat nog zeker een half uur met een grote glimlach en wazige oogjes uit te buiken na afloop ;D. Meer kan je niet wensen als kok!
Als ik 'm nu om z'n creditcard had gevraagd had ik die zeker gekregen. LOL. Wat wel slim was geweest eigenlijk, want 't was koopavond.... Maar ach, hij heeft getrakteerd op een superlekker Italiaans schepijsje, ook prima en een passende afsluiting :D.