Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6160 Gepost op: 20 juni 2013, 23:14:11 »
pasta met gebakken tomaatjes, kappertjes, restje aspergestelen, parmezaan, rucola.

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6161 Gepost op: 21 juni 2013, 01:30:37 »
Gisteren seitan stroganoff
Heb je een recept? :)

Niet echt een duidelijk recept vrees ik, ik gooi er steeds een paar door elkaar en vergeet dan hoe ik het de vorige keer ook weer gemaakt had :D (waardoor ik het de keer hiervoor maakte met gezeefde tomaten en toen besloot dat het toch écht niet zo tomaterig was de keer dáár weer voor ;)).

Het recept waar Selly naar linkte komt wel aardig in de richting, alleen bak ik de champignons apart en gooi ze er op het laatst weer bij, ik stoof een rode paprika in reepjes mee en er gaat ook nog wat tomatenpuree, paprikapoeder en een flinke scheut vodka door. Zoiets. Geloof ik  ::)

Dan de nieuwe dagen, niet veel bijzonders:
Gisteren maakte dochter een pastasalade met paprika, courgette, champignons meen ik? Erbij nog een restje spinaziesalade van de dag ervoor.
Vandaag mie met een roerbakhapje van tempeh, chinese kool en knof/gember/sesam/soja, dat soort spul.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6162 Gepost op: 21 juni 2013, 13:10:11 »
Ik eet alleen vanavond, en maak een mini quiche met courgette, paprika en tomaatjes, met pesto en parmezaan.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6163 Gepost op: 21 juni 2013, 17:08:59 »
Omdat de zomer zich weer enigszins terug heeft getrokken, vandaag zuurkoolstamppot met vegagehakt en ananasjes :)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6164 Gepost op: 21 juni 2013, 17:43:16 »
Gister Surinaams gehaald: roti met tofu en tempeh, bara, bakabana, mini loempiaas. Vandaag zouden we bbqen bij vrienden maar het weer zit niet echt mee.

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6165 Gepost op: 21 juni 2013, 19:06:00 »
Gebakken krieltjes met mierikswortel, kerstomaatjes uit de oven, een salade van chinese kool met appel, verse munt en mayo, een beetje salade van ijsbergsla en reepjes komkommer met een dressing van yoghurt/beetje honing/zout/gemalen komijn, omelet met blauwe kaas. Straks nog verse ananas en door dochter gemaakte chocomousse, en vast ook nog wel een glaasje mede vanwege midzomer  :yummie:

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6166 Gepost op: 21 juni 2013, 19:24:47 »
Stamppot van andijvie en ijsbergsla, tuinkers en wortel. Erbij mosterd en piccalillies en Taifun vegaworstjes. En een proefstukje halloumi van de grill.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2013, 20:31:57 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6167 Gepost op: 21 juni 2013, 20:27:19 »
En misschien ook een p?

Wij hadden gestoomde bloemkool, kruidige kool, rijst en pindasaus, met pittige tempeh.
This is between me and the vegetable!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6168 Gepost op: 21 juni 2013, 20:28:19 »
Ik had vandaag vega burgers gehaald bij Vega Life in Amsterdam. Deze zijn zo lekker. Zou wweren dat ik een echte burger proef. Patatjes en zelf gemaakte sate saus erbij en het weekend is compleet.
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6169 Gepost op: 22 juni 2013, 12:33:05 »
Dat klinkt goed Jack, welk merk had je gekocht?
Hier bevalt de Tivall hamburger ook behoorlijk goed, wat dat betreft.

Donderdag hadden we met oregano gegrilde rode en gele kerstomaatjes opgeleukt wat drupjes habanerotabasco, guacamole, Kretasticks en een gepofte aardappel.

Gister een wokje met mihoen, paprika, prei, taugé, ui, selderij, gember, knoflook, rode peper, zwarte peper, szechuan peper, lichte en donkere sojasaus, shaoxingwijn en een beetje korianderzaad. Maar dat laatste had er niet door gemoeten.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6170 Gepost op: 22 juni 2013, 13:04:03 »
Ik ga pizza maken, met ui, tomaten, paprika,olijven pesto en natuurlijk kaas.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6171 Gepost op: 22 juni 2013, 13:41:02 »
Aardappelpuree, zeekraal in boter gestoofd, geplette hardgekookte eieren, naar een recept van Philippe van den Bulck (veggiekok op njamtv).

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6172 Gepost op: 22 juni 2013, 18:10:32 »
Er komen wat vrienden eten.
Die krijgen een koud bietensoepje met dille en erbij een stukje pitabrood met mierikswortelhangop en een gemarineerd artisjokkenhart.
Daarna mezze: halloumi van de grill met munt en citroen, kleine tomaatjes met kwartelei, hummus, ingemaakte raapjes, tabouleh, pompoendip, courgettekoekjes, filorolletjes met ui, kaneel en hazelnoot, bloemkool met tahinsaus, labneh met mint, olijfbrood, pidebrood met nigella, pita's, olijven en zoute augurken (die laatste 3 van de winkel).
Toe een sinaasappel/amandeltaart met oranjebloesemhangop en sinaasappelsiroop.
En er zijn ook toffe wijnen.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2013, 18:22:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6173 Gepost op: 22 juni 2013, 19:13:48 »
Dat klinkt weer als een feestje Selly!

Het schijnt vandaag Onion Rings Day te zijn, dus dat moet gevierd worden natuurlijk. Erbij avocado-mierikswortel-knoflookkaas-pijnpoompitsalade, romaineslaatje, tomatensalade en nuggets.
Toe een chocoladecakeje uit de oven en verse abrikoos.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6174 Gepost op: 22 juni 2013, 19:29:29 »
Pompoensoep (nog in de vriezer) met daarbij Turks brood uit de oven, gevuld met gebakken ui met oregano, ajvar en feta. Ook salade van ijsbergsla met komkommer en een beetje komkommerkruid, weer met een dressing van yoghurt met honing en komijn.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6175 Gepost op: 22 juni 2013, 20:30:37 »
Spaghetti alla Norma met een salade met rucola, tomaat, lente-ui, paprika en kappertjes.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6176 Gepost op: 22 juni 2013, 20:40:59 »
Het schijnt vandaag Onion Rings Day te zijn, dus dat moet gevierd worden natuurlijk.
en dat vertel je me nu? Nu ik volzit met pizza...
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6177 Gepost op: 22 juni 2013, 23:18:03 »
Ik had vandaag tortilla chips met paprika, kidneybonen, rode UI, gekuide tofureepjes en daiya cheddarkaas. Nadat het in de oven was geweest nog tomaat en avocado erbij, en allerlei hete sauzen natuurlijk. Lekker!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6178 Gepost op: 23 juni 2013, 01:22:35 »
Er komen wat vrienden eten.
Die krijgen een koud bietensoepje met dille en erbij een stukje pitabrood met mierikswortelhangop en een gemarineerd artisjokkenhart.
Daarna mezze: halloumi van de grill met munt en citroen, kleine tomaatjes met kwartelei, hummus, ingemaakte raapjes, tabouleh, pompoendip, courgettekoekjes, filorolletjes met ui, kaneel en hazelnoot, bloemkool met tahinsaus, labneh met mint, olijfbrood, pidebrood met nigella, pita's, olijven en zoute augurken (die laatste 3 van de winkel).
Toe een sinaasappel/amandeltaart met oranjebloesemhangop en sinaasappelsiroop.
En er zijn ook toffe wijnen.
Selly houdt het simpel  ::)  :kwijl:

Wij hielden het in ieder geval wel simpel: spaghetti aglio, olio e peperoncino met verse tijm; erbij gegrilde courgette, paprika en wortel, afgeblust met een scheutje limoensap.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6179 Gepost op: 23 juni 2013, 11:55:54 »
Mijn vriend was jarig en we maakten heel veel sushi (met wortel, avocado, komkommer, tempeh). En ik at heel veel sushi.