Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6100 Gepost op: 13 juni 2013, 14:18:29 »
Gisteren een omelet met paprika, taugé, champignons, bosui, sojasaus, knoflook, rode peper en een beetje chilisaus. Met brood.

Vanavond spitskoolsalade, falafel en aardappeltjes uit de oven.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6101 Gepost op: 13 juni 2013, 16:49:42 »

eten dat snel klaar moest zijn en toch lekker was: aardappeltjes uit de oven met aioli van Marqt, tomaten/paprikasalade met kappertjes, gegrilde courgette en aubergine met munt en honinggeitenkaas, puylinzen met koriander, brood met auberginedip van Marqt, cheddar en st Marcellinkaas. Bonbonnetje toe.

Selly maakt een vlugge kant-en-klaarmaaltijd  ;)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6102 Gepost op: 13 juni 2013, 17:10:01 »

eten dat snel klaar moest zijn en toch lekker was: aardappeltjes uit de oven met aioli van Marqt, tomaten/paprikasalade met kappertjes, gegrilde courgette en aubergine met munt en honinggeitenkaas, puylinzen met koriander, brood met auberginedip van Marqt, cheddar en st Marcellinkaas. Bonbonnetje toe.

Selly maakt een vlugge kant-en-klaarmaaltijd  ;)

Ik vond het ook al twijfelachtig;).

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6103 Gepost op: 13 juni 2013, 17:11:00 »
Geen schaal van Selly maar een vliegende schotel.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6104 Gepost op: 13 juni 2013, 18:54:50 »
 :-* Het was echt wel snel klaar hoor.

Vandaag gebakken witlof en spinazie, Vivera gehakt, rijst, atjar en sambal.
,,,,فلافل

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6105 Gepost op: 13 juni 2013, 19:12:57 »
Geen schaal van Selly maar een vliegende schotel.

Hoe snel was Selly op de Schaal van Eno2...?

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6106 Gepost op: 13 juni 2013, 23:06:45 »
Kaasburgers van valess uit de afprijs, met sla etc, augurkjes, ketchup en broodjes met sesamzaadjes. Oftewel, als de zomer niet naar ons toe gaat, dan komen wij wel naar de zon toe :-)

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6107 Gepost op: 14 juni 2013, 12:17:02 »
gisteren: omelet gevuld met sperzieboontjes, erwtjes, tomaat en kaas. Rijst met Sambal Badjak erbij.

vandaag uit eten bij Ciaociao in Rotterdam  :cheer:

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6108 Gepost op: 14 juni 2013, 12:22:58 »
Gisteren: pasta met broccolisaus, vandaag gebakken polenta met gegrilde groenten, morgen pasta met paprikasaus.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6109 Gepost op: 14 juni 2013, 12:47:11 »
Vanavond BBQ. Ik neem zelf in elk geval een griekse salade mee, humus, tzaziki en vegaburgers van AH. Dat vond mijn zusje fijn, en ik weet zeker dat ik ook wat lekkers te eten krijg  ;D

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6110 Gepost op: 14 juni 2013, 13:45:24 »
Gisteravond vette bek: pistoletje groentkroket, daarna groenteloempia met patat. Af en toe ook wel erg lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6111 Gepost op: 14 juni 2013, 13:47:12 »
Vandaag lekker simpel. Gekookte aardappelen , spinazie uit de diepvries met een gekookt eitje. Ik ben gek op spinazie dus vind het helemaal goed zo!
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6112 Gepost op: 14 juni 2013, 13:52:40 »
Ik maak voor vanavond een of andere pasta.
En ik vraag L om voor morgen te koken (en misschien moet ik dan hinten dat er nog aardappels en slagroom zijn...)
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6113 Gepost op: 14 juni 2013, 14:51:37 »
De vriezer moet leeg, dus Raspatat voor in de oven, doperwtjes en een daslookbraadfilet. En de avocado's en tomaat moeten ook op, dus salsa en guacamole om te dippen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6114 Gepost op: 14 juni 2013, 19:49:38 »
Vandaag de restjes van de St Marcellin kaas, auberginedip en aioli. Daarbij bruine pita's, rodelinzensoep met veel citroen en wat koriander, gegrilde aubergine met balsamicoazijn, tomatensalade met dille, paprika en feta. Olijven. Nu zit ik vol.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6115 Gepost op: 14 juni 2013, 21:53:36 »
Vivera shoarma in een pitabroodje met knoflooksaus en zwarte olijven. IJsbergsla met augurk, weer die olijven, geroosterde pijnboompitjes en een dressing van olijfolie, rodewijnazijn, scherpe mosterd, honing, zout, zwarte peper en verse munt.
Groetjes, Antje

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6116 Gepost op: 14 juni 2013, 22:07:14 »
Indiaans: quorn korma  ;), groentencurry, pittige aardappels met zaadjes en ui, rijst en komkommerraita met yofu

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6117 Gepost op: 15 juni 2013, 00:35:09 »
Wilde ik de hele week al de hap van de dag posten, kwam het er steeds niet van. Toch best wel een leuk kookweekje gehad, dus bij deze alles maar in 1 (onder voorbehoud, geheugen werkt niet helemaal mee).

Maandag risotto met venkel en erwtjes, met een spinaziesalade met tomaat en mozzarella.
Dinsdag gekookte aardappels, een restje vega-balletjes opgewarmd in een vaag sausje dat ik vergeten ben, en een beetje-vreemd-maar-wel-lekker probeersel van biet, prei en geraspte kaas.
Woensdag maakte dochter een quiche met raapsteeltjes uit de tuin, wat aardappels en een tomatensalade met feta
Donderdag aardappeltjes in schil uit de oven, met knof en rozemarijn. Gebakken courgetteblokjes met knof, en een gekookt eitje in mosterd/salie saus
Vandaag me uitgeleefd met een aantal (7 in totaal) gerechten, gevist van de AH site, met als zoekterm 'indiaas'. Hoe 'Indiaas' het eigenlijk uiteindelijk was weet ik niet, maar 't smaakte prima.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6118 Gepost op: 15 juni 2013, 01:16:36 »
Klinkt goed, Mo!

Ik was deze week op een conferentie in Rome. Het aangekondigde 'healthy breakfast' in het hotel was niet bijster 'healthy' (ja, je kon muesli met smaakjesyoghurt en vruchten op sap nemen, maar dat was het ook wel), maar het brood met kaasjes en ei was prima.

Maandag na de vlucht geen zin om het centrum in te gaan. Nabij de Basilico San Paolo een leuk restaurantje gevonden: een mama die de boel bestierde, veel studenten, en prima pizza's en een fles goede huiswijn voor 25 euro, voor twee personen.

Dinsdag kreeg ik 's avonds geen contact met mijn eetafspraak, dus als alternatief een paar uur door Rome gelopen. Zeer ontspannend, en pas tegen een uurtje of elf heb ik toch maar een panino met tomaat en mozzarella gescoord.

Woensdag conferentiediner in een chique restaurant in de buurt van de Villa Hadriana. Eerst een glas champagne in de tuin, met verschillende hapjes. Veelal niet-vegetarisch, maar de groenten in deegjasje waren onweerstaanbaar genoeg. In het restaurant moest ik een bordje 'vegetarian' op tafel zetten. Ravioli met tomaat en parmezaanse kaas. Kleine pastasliertjes met pesto en courgette (naar verluidt stukken beter dan het vl33sgerecht). Gebakken aardappeltjes met rozemarijn, en verschillende kaasjes. Toe vers fruit.

Donderdag een restaurant ergens achter het Colosseum richting Via Carfour. Ik had mijn zinnen op pizza gezet, maar dat hadden ze niet. Gelukkig maar, want de champignonrisotto, de risotto met radicchio en noten (we deelden) en de salade met verse artisjokken waren erg de moeite waard.

Vanavond, weer thuis, spaghetti aglio, olio e peperoncino met verse salie en tijm, met erbij een fikse salade.

O enne, de tomaatjes die ik donderdag tijdens de lunch at, waren in één woord hemels. Waarom kun je die hier in het noorden niet krijgen?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6119 Gepost op: 15 juni 2013, 18:58:40 »
geen-t0nijnsalade van Wakker Dier, Lekker, makkelijk en smaakt helemaal niet naar v1s maar heeft wel de structuur van genoemde salade. Niet exact het recept gevolgd, het leent zich uitstekend voor variaties en met wat heel fijn gesneden rode paprika, adamse uitjes en tomaat was het ook erg lekker.
Nu voor een ijsje naar Angelo Betti en daarna Manu Chao op het Hofplein. Tjongejonge wat een leven!  :D