Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #600 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:22:00 »
Gebakken aardappels, bruine bonen, gebakken champignons met knoflook en ijsberg-andijviesla aangekleed met o.a. kerstomaatjes en radijsjes van eigen kweek.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #601 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:27:30 »
Gisteren: een cantharellen omkeertaartje (http://www.annemieke.net/RozeMarijn/cantharellen-omkeertaartje/)

Vandaag: Spitskoolcurry. Met currypasta uit pot, want dat vind ik nou zo onhandig: tienduizend specerijen roosten en vijzelen. Doordeweeks dan he.  ;)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #602 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:32:02 »
Gisteren: een cantharellen omkeertaartje (http://www.annemieke.net/RozeMarijn/cantharellen-omkeertaartje/)

Vandaag: Spitskoolcurry. Met currypasta uit pot, want dat vind ik nou zo onhandig: tienduizend specerijen roosten en vijzelen. Doordeweeks dan he.  ;)

Je kunt  ze ook in het weekend maken voor een paar weken vooruit!!  :D
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #603 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:40:21 »
Niet zo true natuurlijk, maar daar heb je met zo'n elektrisch koffiemolen toch geen last meer van (heb de mijne nog niet gebruikt zelfs :-X)
Ik heb een elektrische koffiemolen
Je hebt molens en molens, volgens mij waren er een aantal gangbare ontwerpen met elk hun voor- en nadelen. Wat voor één heb je dus? En de vraag is dus: waarom niet inderdaad met de vijzel. Dat gaat zelfs met kaneel best nog wel goed.
Om met je tweede vraag te beginnen: vanwege de speculaaskruiden, die ik per twee ons ofzo maak. Dat wordt wel heel hard vijzelen.
Eerste vraag: ik heb er zo één met een ronddraaiend mesje, een heel wilde blender met een heel klein bakje zeg maar. Zijn er ook met een maalmechanisme?
Ik had bedacht te gaan experimenteren met van die pepermolens die je gevuld met peper (of zout) koopt, maar die je wel open kunt schroeven. Dat moet, zeker voor de kleinere dingesjes, misschien wel goed gaan.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #604 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:46:00 »

Om met je tweede vraag te beginnen: vanwege de speculaaskruiden, die ik per twee ons ofzo maak. Dat wordt wel heel hard vijzelen.
Je kan aanvangen met je koffiemolen voor de grove maling en dan verder met de vijzel?

Citaat
Eerste vraag: ik heb er zo één met een ronddraaiend mesje, een heel wilde blender met een heel klein bakje zeg maar. Zijn er ook met een maalmechanisme?
Dat is dus wel de inferieure. Volgens mij zit er in ouderwetse wandkoffiemolens een soort maalmechanisme, geen hakselmechanisme. Misschien ook wel in die koffiemolens die op zo'n houten kastje gemonteerd zijn. Die werken op dezelfde manier als een pepermolen, maar dan met wat meer kracht. Ik denk dat dat ook met een koffiemolen bedoeld wordt, niet die nieuwerwetsigheid met zo'n mesje.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #605 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:51:56 »
O, ik heb nog nooit een elektrische koffiemolen met een maalmechanisme gezien. Jij wel? (ik zag überhaupt maar heel weinig elektrische koffiemolens trouwens.)
De man van de witgoedwinkel wist me wel te vertellen dat dit een bijzonder goed exemplaar is, hij verkocht dit model heel veel, vooral aan de heren van de koffieshop verderop in de straat. Blijkbaar hebben die ook een hoop te vermalen.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #606 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:59:39 »
:heehee: koffiemolen, koffieshop, logisch toch??
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #607 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:08:16 »
Gisteren: falafelballetjes met allerlei groenten (salade, tomaat, geraspte wortel) dat we een in broodje konden stoppen aan tafel. Makkelijk en erg lekker. Vandaag heb ik beloofd te koken. Ga zo nog even boodschappen doen.

Offline Leintjecherubijntje

• **
  • 44
Wat eten we vandaag?
« Reactie #608 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:11:37 »
Geroerbakte spitskool met karwijzaadjes erdoor, rijst, pindasaus van pindakaas met vanallesennogwat dat het lekker maakt (heb vaak voor het daadwerkelijke eten de helft al op omdat je steeds moet proeven of het lekker is. Wat een straf  ;D), vegaballetjes, en zoetzure komkommersalade.

...Nu nog wachten op de wederhelft om dit lekkers mee te delen... *honger! honger!*

ohja, en om het af te maken nog wat cassavekroepoek.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #609 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:53:34 »
Iets te zoute spinaziesoep en eigen gebakken volkoren/roggebrood met nep-paturain.
Soms best fijn om alleen te eten, dan kun je beslissen dat dit als avondmaal volstaat.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #610 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:05:51 »
Balletjes met ui, boontjes, sambal goreng, tauge en bami.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #611 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:36:11 »
Ravioli met sali, waterkers, knoflook & boter en met gegrilde courgette en kerstomaatjes en parmezaan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #612 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:40:26 »
Zowel gisteren als vandaag heerlijke basmatirijst (de witte van De Nieuwe Band) met Quorn satestukjes (in de aanbieding bij de AH deze week, 2 Quornproduct gratis). Vandaag heb ik er sperziebonen bij, gisteren was het met aubergine.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #613 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:53:59 »
Dinsdag currydag: Rijst met tofu in een saus van groene paprika, tomaat en chutney.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #614 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:12:14 »
Hapjes uitgeprobeert wegens zin in koken en binnekort iemand die op visite komt en geen kaas lust. Allemaal met overschotjes die ik nog in de ijskast bij mekaar kon schrapen.
Had nog een half bakje champions, die in de oven gezet met wet vers geperste look, whiskey, pesto en broodkruimels vanboven.
Toastjes ingewreven met look, met gesnipperde tomaat erop en verse basilicum van de terrasplant. En lekkere olie.
Toastjes met klein beetje pesto en paprika en de steeltjes van de champions (dit was echt om de overschotjes op te krijgen...)
Een wrap belegt met de overschot tomaatbasilicumsnippers, een half tofuttiworstje en hierop wél lekker veel kaas, open in de oven.
En dan nog een halve broccoli met gember en kaas overstrooid, en patatjes in kleine blokjes met verse thijm en marjolijn (heb ik al gemeld dat het een fantastisch terras is hier bij mijn vriend?) met wat olie krokant gebakken in de oven.
En nu heb ik teveel gegeten, maar ben wel tevreden over de eerste 2 hapjes voor bezoek  :D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #615 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:29:10 »
Lekker zeg Greet!

Hier tuinbonenfalafel, pita's, komkommerssalade, paprikasalade, rode koolsalade met tahin, ijsbergsla. En knoflooksaus en een tomatendipje. Frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #616 Gepost op: 30 augustus 2011, 22:45:54 »
Aardappelschijfjes met kikkererwten, doperwtjes, witte ui, knoflook, room, chilipoeder, oregano en zeezout met belegen kaas erover uit de oven. Niet mijn meest briljante idee ooit, maar wel functioneel.
Sin chile, no tiene chiste!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #617 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:13:35 »
Falafelballetjes op een broodje, dat klinkt lekker! Moet ik ook maar eens doen. :)

Vandaag macaroni met veeel groente, niet door mij gemaakt maar 't was wel weer heel lekker. <3

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #618 Gepost op: 31 augustus 2011, 09:08:09 »
Maandag aten L en ik restjes van het Chinese eten van vrijdag: dezelfde gebakken rijst (maar nu met gewone in plaats van kleefrijst), de groenteroerbak van Boeddha, aangevuld met flink wat sperziebonen, een heel klein beetje ma po tofu en wat gestoomde aubergine. Lekker hoor! Dat was echter behoorlijk veel geworden, dus vanavond eet ik het restje van de sperziebonenroerbak met rijst en een gebakken ei ofzo.
Gisteren hadden we pasta met spinazie, champignons, een restje ricotta en een ontzettend lekker pittig blauw geitenkaasje.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #619 Gepost op: 31 augustus 2011, 16:37:17 »
Chili, burrito's, guacamole.