Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5920 Gepost op: 22 mei 2013, 11:23:12 »
Ik heb nog raapstelen uit mijn groentepakket, en normaal maak ik daar stamppot mee maar ik wil eens wat anders proberen dus het wordt spaghetti met raapstelen. Ik weet nog niet precies wat ik er verder bij doe maar vermoedelijk wordt het een hoop knoflook, olijfolie, misschien iets van pesto, zongedroogde tomaten en olijven.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5921 Gepost op: 22 mei 2013, 11:45:57 »
Ik wil minestronesoep maken, of op zijn minst Italiaans getinte stevige groenesoep met wat pasta erin, er moeten hier flink groenten gegeten worden. Er komt een spannend brood bij (mijn eerste zuursesembrood ever) en kaasjes. En ik wil ook nog een toetje.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5922 Gepost op: 22 mei 2013, 12:30:38 »
Hmm, minestronesoep, goed idee! Weet ik meteen wat ik morgen moet maken :)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5923 Gepost op: 22 mei 2013, 12:42:11 »
Onlangs rauwkost springrolls gemaakt, julienne gesneden groenten en slablad in rijstvelletje gewikkeld. Waren leuk, lekker en handig en teveel - dus gisterenmulticulti: pasta met vegaballetjes en tomatensaus en daar de overgebleven springrolls bij.

Ik moet het gebruik van rijstvelletjes nog wat meer oefenen, pff, op zes rollen drie velletjes weggegooid wegens aan elkaar geplakt, de wel gelukte rolletjes zagen er niet uit. Gelukkig waren ze prima te eten!

Oh rauwe loempia's: lekker! Ik neem die ook wel eens mee in de bentobox voor lunch, weer eens doen.
L. van Maartje! heeft een handige truc: leg de vellen als je ze gerold hebt op bakpapier, daar plakken ze niet aan vast.
En op 101 cookbooks staat de truc om de vellen dubbel te vouwen, bij mij worden de rolletjes dan veel mooier.  http://www.101cookbooks.com/archives/wintery-spring-rolls-recipe.html
Dat is trouwens een geweldig lekker recept.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5924 Gepost op: 22 mei 2013, 13:32:44 »
Ik heb het ook weleens geprobeerd, maar de velletjes scheuren bij mij altijd (of ik ben te lomp  ;)).
Hoe doen jullie dat? Lijkt me idd wel lekker voor mee naar het werk!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5925 Gepost op: 22 mei 2013, 13:42:34 »
Ik heb nog maar een keer loempia's gemaakt maar ik had toen helemaal geen last van scheurende rijstvellen. Misschien ligt het ook aan het soort dat je gebruikt? En of je ze weekt of alleen even kort afspoelt onder de kraan (ik deed dat laatste)?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5926 Gepost op: 22 mei 2013, 13:57:10 »
Ik heb het ook weleens geprobeerd, maar de velletjes scheuren bij mij altijd (of ik ben te lomp  ;)).
Hoe doen jullie dat? Lijkt me idd wel lekker voor mee naar het werk!

Ze moeten idd maar heel even in t water, echt nauwelijks. In een bak water werkt hier beter dan onder de kraan, maar niet meer dan een beetje onderdompelen.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5927 Gepost op: 22 mei 2013, 15:01:35 »
Binnenkort toch maar weer eens proberen dan.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5928 Gepost op: 22 mei 2013, 21:10:15 »
Ik heb nog raapstelen uit mijn groentepakket, en normaal maak ik daar stamppot mee maar ik wil eens wat anders proberen dus het wordt spaghetti met raapstelen. Ik weet nog niet precies wat ik er verder bij doe maar vermoedelijk wordt het een hoop knoflook, olijfolie, misschien iets van pesto, zongedroogde tomaten en olijven.

Het werden schelpjes, met verder alleen de raapstelen, knoflook en een flinke plens olijfolie. Toen ik boodschappen ging doen zag ik dat de groene asperges in de aanbieding waren dus die gekocht, voor erbij. Op zoek naar een recept kwam ik dit tegen, en toevallig had ik alles in huis. Was erg lekker  :yummie:

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5929 Gepost op: 22 mei 2013, 21:31:54 »
Courgettesoep (die van de week getweet werd - lekker!).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Myka

• **
  • 36
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5930 Gepost op: 22 mei 2013, 23:09:22 »
Vandaag vega chili gemaakt, en naar aanleiding van het ijsjes topic eens een beluga coco en choco gegeten en ik heb een nieuwe verslaving!  :yummie:

Morgen de zelf gemaakte ravioli met deze keer dus canellibonen ipv ricotta. Ben benieuwd!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5931 Gepost op: 23 mei 2013, 10:41:58 »
Ik moet vanavond gelijk uit mijn werk door naar de stad, dus ik denk dat ik mezelf eens verwen met een broodje falafel bij Maoz  ;D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5932 Gepost op: 23 mei 2013, 11:29:09 »
Ik moet vanavond gelijk uit mijn werk door naar de stad, dus ik denk dat ik mezelf eens verwen met een broodje falafel bij Maoz  ;D

Oh mmmmm dat is zo heerlijk.
Vroeger werkte ik in de buurt van een Maoz, toen lunchte ik er wel eens mee.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5933 Gepost op: 23 mei 2013, 11:55:03 »
Ik verheug me er ook nu al op  :)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5934 Gepost op: 23 mei 2013, 14:06:06 »
Ik heb het echt te vaak gegeten :(
Toen ik net veganist was wist ik nog niet zo goed wat ik moest koken, en er zaten zowel een Falafel Dan (bestaat die nog?) als een Maoz bij mij om de hoek, dus at ik 3 keer in de week falafel. En later toen ik wel wist wat ik moest koken at ik ook nog vaak bij de Maoz, als ik even snel iets in de stad moest eten. Dus nu vind ik het niet echt lekker meer.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5935 Gepost op: 23 mei 2013, 19:01:33 »
Gisteren quiche van courgette (blokjes gestoofd in olie en brucchettakruiden), broccoli en kerstomaatjes.
Vandaag wortelpuree met gebakken uiringen, en een kaasschnitzel erbij.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5936 Gepost op: 23 mei 2013, 19:43:48 »
Pasta spinazie brie: maar wel van verse spinazie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5937 Gepost op: 23 mei 2013, 20:33:45 »
Geen zin om te koken dus ik ben naar Kediri gefietst om lekkere Nasi Rames vegetarisch te halen.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5938 Gepost op: 23 mei 2013, 20:56:09 »
Vandaag eten we weer in het appartement. Rode linzen, paprika, mais, tomaat, salsa en nachos. Eerder rond 4 uur hadden we al een geweldige burger van het merk Garden Gourmet met harissa. Daar hebben we er nog 2 van liggen.

Straks zoek ik het aubergine, knoflook, olijfolie, tomaat, paprika recept op om morgenavond te maken.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5939 Gepost op: 23 mei 2013, 21:15:24 »
Veggie saté van Mora (eindelijk geproefd, was wel lekker), salade van rode paprika met hete pepers en kappertjes en 10 jaar oude sherryazijn, volkoren pita met tzatziki. Dadelijk nog aardbeien.
,,,,فلافل