Citaat van: Eelco op 19 april 2013, 13:44:38Citaat van: Selly op 19 april 2013, 11:14:43Citaat van: Eelco op 18 april 2013, 22:49:02Dit keer met sellerieschnitzeltjes He, hoe maak je die?Knolselderij in schijven snijden. Een eitje loskloppen en kruiden met zout, (gedroogd, gemalen) pepertje, nootmuskaat en venkelzaad. Schijven knolselderij met het eimengsel besmeren en vervolgens met paneermeel bestrooien (voor de 'onderkant' heb ik al een bord met een laagje paneermeel klaarstaan, de 'bovenkant' kwast ik vervolgens in met het eimengsel en gooi er meteen een lepel paneermeel overheen, om te voorkomen dat het eimengsel er meteen af stroomt). Dan aan beide zijden goudbruin bakken en nog een minuutje of vijf minuten op laag vuur laten sudderen (zodat de sellerie lekker zacht wordt).Nice!
Citaat van: Selly op 19 april 2013, 11:14:43Citaat van: Eelco op 18 april 2013, 22:49:02Dit keer met sellerieschnitzeltjes He, hoe maak je die?Knolselderij in schijven snijden. Een eitje loskloppen en kruiden met zout, (gedroogd, gemalen) pepertje, nootmuskaat en venkelzaad. Schijven knolselderij met het eimengsel besmeren en vervolgens met paneermeel bestrooien (voor de 'onderkant' heb ik al een bord met een laagje paneermeel klaarstaan, de 'bovenkant' kwast ik vervolgens in met het eimengsel en gooi er meteen een lepel paneermeel overheen, om te voorkomen dat het eimengsel er meteen af stroomt). Dan aan beide zijden goudbruin bakken en nog een minuutje of vijf minuten op laag vuur laten sudderen (zodat de sellerie lekker zacht wordt).
Citaat van: Eelco op 18 april 2013, 22:49:02Dit keer met sellerieschnitzeltjes He, hoe maak je die?
Dit keer met sellerieschnitzeltjes
Zeker een recept om verder mee door te experimenteren; de moeite waard!
En ik heb voor morgen alvast gele rijst, aubergines en champignons in ketjapsaus en sambal chinese kool en wortel gemaakt.