Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5680 Gepost op: 19 april 2013, 20:26:20 »
Dit keer met sellerieschnitzeltjes
He, hoe maak je die?
Knolselderij in schijven snijden. Een eitje loskloppen en kruiden met zout, (gedroogd, gemalen) pepertje, nootmuskaat en venkelzaad. Schijven knolselderij met het eimengsel besmeren en vervolgens met paneermeel bestrooien (voor de 'onderkant' heb ik al een bord met een laagje paneermeel klaarstaan, de 'bovenkant' kwast ik vervolgens in met het eimengsel en gooi er meteen een lepel paneermeel overheen, om te voorkomen dat het eimengsel er meteen af stroomt). Dan aan beide zijden goudbruin bakken en nog een minuutje of vijf minuten op laag vuur laten sudderen (zodat de sellerie lekker zacht wordt).
Nice!
Sellerieschnitzel staat dan ook regelmatig op het menu  :).

Vanavond penne met tomatensaus en gestoomde broccoli, bestrooid met parmezaanse kaas. Erbij een simpele salade van sla, komkommer en pompoenpitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5681 Gepost op: 19 april 2013, 20:48:23 »
We zullen straks nog ergens wraps eten met bonen, rode ui, paprika, maïs, kleine tomaten, gerookte paprikapoeder, koriander, tijm en cranberry-ambrosia. Straks nog een beetje koude salsa met groene tomaten en geroosterde wrapjes erbij.
Maar ik heb de sinaasappel-olijfoliecake van de voorpagina als eerste de oven in geduwd. Dus we wachten eerst even totdat deze klaar is voordat de wraps erin gaan. ;D Spannend!
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5682 Gepost op: 19 april 2013, 23:28:45 »
Zeker een recept om verder mee door te experimenteren; de moeite waard! :)

:D

Woensdagavond afhaalraspatat met gegrilde tomaten-radijs-zilverui-limoensalsa, groentenburger van Quisit, guacamole met een beetje gegrilde tomatillosaus en Vivera nuggets.
Gister Vivera bonenburgers met guacamole, gegrilde tomatillosaus, kerstomaatjes, ijsbergsla en een pita met kaasmengsel en groene peper.
Vanavond tjauw min meegenomen en een tartufo toe.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5683 Gepost op: 20 april 2013, 11:22:13 »
Vandaag staat er flespompoen op het menu, hoe/wat is nog de vraag. Vermoedelijk een gedeelte geroosterd in de oven en wellicht een klein soepje.

Gisteren: foccacia ( of wat daar voor door moet gaan), salade van rucola,trostomaatjes, basilicum, feta en kappertjes .

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5684 Gepost op: 20 april 2013, 14:32:04 »
Ovenfrites van zoete aardappel, vega saté en salade van komkommer, ui, paprika, ijsbergsla.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5685 Gepost op: 20 april 2013, 15:47:30 »
In de oven geroosterde groenten: peterseliewortel, aardappel, venkel, champignons, pastinaak, gekruid met rozemarijn en tijm. Met een frisse salade.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5686 Gepost op: 20 april 2013, 20:42:53 »
Gisteren simpele macaroni met mediteraanse ballen, tomatensaus en cherrytomaatjes erbij.

Vandaag barbecue met het gezin; gevulde champignons, gepofte aardappel, gestoofde uien, Turks afbakbrood met pesto,  mozzarella en cherrytomaten, verder nog wat vleesvervangers (hamburger, grillworst) en komkommer.

Toe aardbeien met slagroom en marshmallows.
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5687 Gepost op: 20 april 2013, 21:29:19 »
Citroenpasta met gegrilde asperges.
En ik heb voor morgen alvast gele rijst, aubergines en champignons in ketjapsaus en sambal chinese kool en wortel gemaakt.
This is between me and the vegetable!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5688 Gepost op: 20 april 2013, 21:53:20 »
risotto alla milanese, groene asperges, broccoli met gebakken kerstomaatjes geblust met balsamico.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5689 Gepost op: 20 april 2013, 23:14:20 »
Caesarsalade met komkommer, rode ui en hard gekookt ei erbij.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5690 Gepost op: 21 april 2013, 00:50:20 »
Fusilli bolognese. Dit keer met fijngesneden knolselderij, bleekselderij en wortel.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5691 Gepost op: 21 april 2013, 02:08:51 »
Etentje van de locale afdeling van Ecolo/Groen in Ganshoren (Brussels Hoofdstedelijk Gewest):
Zuurdesembrood van een tapenade van feta en daslook
Ravioli met champignons en een roomsaus
Gemengde groenten, polenta, bonenburgers
Rabarbertaart met vanille-ijs.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5692 Gepost op: 21 april 2013, 18:52:20 »
Stoofje van aardappel, aubergine, linzen en tomaat (blik). Met knoflook, pul biber, komijn.

-edit- dat werd het dus niet, maar eet ik vanavond.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2013, 10:07:44 door Miranda »

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5693 Gepost op: 21 april 2013, 22:21:42 »
Dürüm, falafel, houmous, baba ganoush, sla van komkommer, tomaat, wortel en feta, saus van yoghurt, harissa, gehakte munt, gehakte platte peterselie en paar druppels limoensap, knoflooksaus, olijven.

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5694 Gepost op: 22 april 2013, 08:23:24 »
Zaterdag een halve pompoen geroosterd, samen met paprika, rode ui, knoflook en een rode peper en vermengd met wat gierst.

Gisteren gierst met pompoen, courgette, sjalotjes en ' hot glazed' tempeh uit Vegan with a Vengeace ( volgende keer bak ik die weer in een grillpan, in de oven is minder smakelijk)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5695 Gepost op: 22 april 2013, 10:05:07 »
Gisteren tempeh gemarineerd in sojasaus, tomatenpuree, miso, honing en sambal, gegrilde aubergine met knoflook, en zoete aardappel uit de oven met chili en gerookt paprikapoeder.

Vanavond moet de rest van de aubergine op, denk dat het een stoofje wordt met bulgur, linzen, tomaat (blik) knoflook, komijn, chili...

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5696 Gepost op: 22 april 2013, 10:46:51 »
Gister simpele kost: Gebakken aardappels en salade van ijsbergsla, kerstomaat, rode paprika, zilverui, radijs, groene peper en een honing-mosterddressing met een beetje mayonaise en appelazijn.

Vanavond is vooralsnog een verrassing...

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5697 Gepost op: 22 april 2013, 11:13:51 »
En ik heb voor morgen alvast gele rijst, aubergines en champignons in ketjapsaus en sambal chinese kool en wortel gemaakt.
Gisteren dit dus, met appelcrumble toe.

En voor vanavond staat de ovenrisotto met geroosterde rode uit uit Geweldige Groenten op het programma. Met gestoomde broccoli.
This is between me and the vegetable!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5698 Gepost op: 22 april 2013, 18:34:28 »
Rijst met gebakken groenten (paksoy, prei, paprika) met kruiden etc en een omeletje

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5699 Gepost op: 22 april 2013, 21:51:23 »
In de schil gekookte aardappelen met boter, peper en zout. Erbij verschillende kleine salades: rucola en puntpaprika met balsamicodressing; venkel- en wortelreepjes met citroen-honing-mosterddressing; komkommerschijfjes met witte balsamico en verse bieslook; zelfgemaakte zuurkool. En een paar schijfjes gegrilde halloumi.