Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5640 Gepost op: 14 april 2013, 19:49:08 »
Een Mexicaanse fiesta: Enchilada's (geinspireerd door recept van Rick Bayless met wortel, meiraap, restjes kaas en tomatilloroomsaus, zwarte bonen-ananas-chipotlesalsa met lenteui en limoen en tomatenrijst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5641 Gepost op: 14 april 2013, 20:01:41 »
salade van gierst met tomaat, broccoli en witte kaas. toe griekse yoghurt met honing.

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5642 Gepost op: 14 april 2013, 20:53:41 »
Ik maakte gehacktballen met kastanjechampignons in cranberryhoningwijn met tijm en Frans maakte aloo gobi met zoete aardappel. Het paste niet bij elkaar, maar we hebben het na elkaar gegeten en dat ging prima. Straks is er nog straciatella yoghurt.
Groetjes, Antje

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5643 Gepost op: 14 april 2013, 21:23:46 »
Dat klinkt goed Sam!

@Fem
Met tahin heb ik weinig ervaring, maar als mijn pindasaus korrelig wordt, voeg ik wat vocht toe en roer ik het weer het glad. Geen idee of dat met tahin ook werkt.

Ja, maar alleen zolang hij op het vuur staat én je aan het roeren  bent, meteen daarna wordt hij weer korrelig. Misschien heb ik er echt te weinig vocht in gedaan, maar de pan zat vol.

Overigens is er wat aangebrand aan de bodem, en na eerst inweken met afwasmiddel, deed ik een nacht met soda, en het lijkt geen verschil te maken. Heb ik de pan nu voorgoed verpest?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5644 Gepost op: 14 april 2013, 22:38:38 »
Frittata met spinazie, ui, fenegriek, komijn en Old Amsterdam.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5645 Gepost op: 15 april 2013, 08:43:58 »
Gisteren chili gemaakt voor vanavond. Met paprika, ui, tomaat (blik) en gemengde bonen: cannelini, borlotti, kidney, gigantes, witte en kikkererwten. Die eet ik dan met tacochipjes, geraspte kaas en een lepeltje zure room.
Hij was gisteren al lekker dus vandaag vast nog beter  :)

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5646 Gepost op: 15 april 2013, 10:05:09 »
Wauw, wat een bonenfestijn! Maak je het ook pikant en met welke kruiden?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5647 Gepost op: 15 april 2013, 12:51:29 »
Tuurlijk, met chilipoeder, komijn, snufje kaneel, flink wat knoflook, beetje bouillonpoeder, drupje balsamico... en oh, ik heb er ook nog een lepeltje chilisaus en een half rood pepertje door gemikt.
Het bonenfestijn komt uit een blik van de bio-winkel, daar zaten gemengde bonen in. Erg handig.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5648 Gepost op: 15 april 2013, 14:21:19 »
Dat klinkt goed Sam!

@Fem
Met tahin heb ik weinig ervaring, maar als mijn pindasaus korrelig wordt, voeg ik wat vocht toe en roer ik het weer het glad. Geen idee of dat met tahin ook werkt.

Ja, maar alleen zolang hij op het vuur staat én je aan het roeren  bent, meteen daarna wordt hij weer korrelig. Misschien heb ik er echt te weinig vocht in gedaan, maar de pan zat vol.

Ik heb ook ooit eens tahin-satésaus gemaakt omdat de pindakaas op was en volgens mij ging dat gewoon goed.
Doe je er ook iets zuurs doorheen, zoals azijn, citroensap, tamarinde? Dat kan helpen om het water met het vet te binden. Wat zijn verder de ingrediënten?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5649 Gepost op: 15 april 2013, 18:20:04 »
Ehm, volgens mij gember, een stuk santen (ik had geen melk), water, sambal en ketjap. Ik weet niet meer precies. Niets zuurs iig.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5650 Gepost op: 15 april 2013, 18:58:55 »
Heb ik de pan nu voorgoed verpest?

Nee. Soda met water in de pan en dan op het vuur zetten :) Het kookt vanzelf los.

Gisteren rijst met paprika. Erbij gemarineerde tofoe en tempé en pindasaus. Ook nog wat sesamzaadjes erover gestrooid.
Vandaag: macaroni met een courgettesaus met tijm en mozzarella.
Want a sugarcube?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5651 Gepost op: 15 april 2013, 19:05:51 »
Shoarmabroodjes (extra groot) met Tivall-shoarma

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5652 Gepost op: 15 april 2013, 20:03:35 »
kipstukjes van de vegt slager gebruikt in een nieuw knorr wereld gerecht specials.
Oven gebakken sesam kip met tomatenchutney en tabouleh.
was erg lekker en smakelijk en soja mild en creamy als toetje

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5653 Gepost op: 15 april 2013, 21:47:36 »
Stoofpotje paprika, kastanje champginons, sjalotjes, knoflook en rode wijn. Aardappelballetjes met knoflooksaus en rodewijnsaus. Diepvries saté (Mora). En pitabroodjes met harissa mayonaise, augurk en een falafel burger. Een overbodige opmerking, maar we hadden trek. Ter compensatie, alhoewel eigenlijk omdat we er gewoon zin in hadden, hebben we daarna gerolschaatst.
Groetjes, Antje

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5654 Gepost op: 15 april 2013, 22:01:06 »
Slierten courgette en spaghetti met ei erdoor, daarbij nog mozzarella.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5655 Gepost op: 15 april 2013, 22:16:38 »
Geroosterde aardappeltjes en bietjes, een vivera-groenteburger (wat smaakt zo'n ding naar maggi, ik eet die andere wel een keer op, maar koop ze niet meer), zurige mosterddressing en dillemayo. Lekker, ik heb nu een nogal volle buik.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5656 Gepost op: 16 april 2013, 00:31:04 »
Gisteren käsegemüsespätzle. Vandaag Bandnudeln met venkel, knolselderij en wortel in een champignon-roomsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5657 Gepost op: 16 april 2013, 09:36:31 »
Vanavond overleg op het werk met eten, we bestellen Indiaas. Ik heb een Handi Paneer besteld. Nu al zin in  :P

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5658 Gepost op: 16 april 2013, 16:57:00 »
Soep van ui, bloemkool, venkel, knoflook, paddensteolnbouillon en melk (alles met staaf gemalen), pannekoeken gevuld met een cupucijnerchili met paarse wortel, oranje wortel, selderijwortel, gember, tomaat, witte wijn, knoflook, ui en een beetje venkelrest, bouillonpoeder, beetje suiker vanwege de zure tomaten, wat tandoori masala en komijn. Gebakken aubergineschijfjes, spezieboontjes gebakken tofu in Chinese soja-maïzenasaussaus opgediend.  We hebben één gast.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5659 Gepost op: 16 april 2013, 19:31:25 »
Wegens geen tijd boterham met veggiesaté en een broodje bapao. Voor de vitamines toch maar een glas sap erbij.  :P
Want a sugarcube?