Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5620 Gepost op: 12 april 2013, 17:00:40 »
Vanavond alsnog het eerder geplande stoofje met baldorijst, met de restjes groente die er nog liggen: courgette, paprika, bosui, linzen.

Nog een keer dit, want er is over van gisteren. Met een brownie van het Vlaams Broodhuys toe.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5621 Gepost op: 12 april 2013, 20:33:52 »
Gisteren vlaai, een broodje, yogurtje: inderdaad op kantoor tot half negen.
Vandaag pasta spinazie brie, maar met verse spinazie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Lenda

• 377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5622 Gepost op: 12 april 2013, 20:40:34 »
Tomatensoep met tortellinie en bami erbij.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5623 Gepost op: 12 april 2013, 21:18:05 »
Deze week makkelijk chalet-eten.
oa rijst (microgolf soort) met halloumi en verse ratatouille; lauwe pastasalade met arrabiata saus (uit een potje), verse zoete kerstomaatjes, mozarella, rucola. Toen F kookte gevulde pasta met saus uit een potje. Er is hier een goede oven dus ook een keertje pommes duchesses met groene pepersaus uit een potje, tomaat en paprika mee in de oven gegrild en een veggieburger. En voor vanavond hadden we een zakje ready to make rosti gekocht, en die is lekkere gebakken aardappelsmurrie geworden, met een griekse sla bij. Voor morgen staat op het menu kasespätzle, met de verplichte kaas en ui onder, en nog wat gebakken champs met overschot tapenade van de aperitief haptjes van deze week onder.
We hadden ook regelmatig aperitief met bugles en geitenkaas, tapenade met broodsticks, gevulde pepertjes,(allemaal gekocht, lekker makklijk) tomaat mozarella en lookbroodjes, gemaakt met jonge look die thuis toch slecht geworden zou zijn, en die we dus meehadden. En de lekkere benodigde bubbeltjes en andere dranken. Vakantie  :heart:

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5624 Gepost op: 12 april 2013, 23:12:58 »
Pittige cayenne-tomatensoep en rijstepap.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5625 Gepost op: 13 april 2013, 00:10:58 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5626 Gepost op: 13 april 2013, 13:08:02 »
Vegetarische rijsttafel (foe yong hai, gado gado, tjap tjoy witte rijst)
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5627 Gepost op: 13 april 2013, 14:48:11 »
Klinkt goed Chantal! Wij gaan gourmetten. Met een pakje van Vivera, gegrilde stukjes en heel veel groenten die we de afgelopen tijd steeds in kleine porties bewaard hebben.
Groetjes, Antje

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5628 Gepost op: 13 april 2013, 14:49:49 »
Er wordt veel aubergine gegeten de laatste tijd, en dat terwijl het eigenlijk nog te vroeg is.

Kristof koos als verjaardagsmaaltijd spaghetti aglio, olio e peperoncino, met erbij een salade van bindsla, koolrabi, wortel, paprika en kidneybonen en een citroen-honingdressing.

Gefeliciteerd alsnog met jaardag; gratuliere. Ja het barst van de aubergines (uit de kassen). Kochten net op de markt twee stuks voor 75 cent (€ 2,- per kilo).

We hebben ook op de markt in Eindhoven 2 dozen tomaten met elk 7 biotrostomaten uit Israël gekocht: € 1,- Niet te geloven.
Eten: soep van tomaten,paarse wortel, ui, knoflook en sinaasappel, opgediend met stukjes banaan en dille (fantasie van mijn vrouw). Schorseneren-ui-knoflook- puree (met melk, olijfolie en een beetje boter), gebraden groene asperges, artisjokken en ik denk kaas toe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5629 Gepost op: 13 april 2013, 19:41:37 »
Zoete aardappel met knoflook en bahatar uit de oven, kidneybonensalade met za'atar, olijfolie, drupje honing en citroensap. Seitanburger erbij.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5630 Gepost op: 13 april 2013, 20:38:57 »
Citroenspaghetti met courgettesliertjes met champignons, ui, knoflook en een rood pepertje.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5631 Gepost op: 14 april 2013, 00:48:59 »
Zoete aardappel met knoflook en bahatar...
Met watte?

Citroenspaghetti met courgettesliertjes met champignons, ui, knoflook en een rood pepertje.
Klinkt goed. Hoe maak je de citroenspaghetti? Gewoon een citroentje uitpersen, wat zest, en ook nog een zoete component (honing of zo)?

Wij aten alweer spaghetti aglio, olio e peperoncino, met erbij een salade van bindsla, koolrabi, wortel, paprika en komkommer, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten. In de citroen-honingdressing dit keer ook een fikse scheut vlierbessensiroop.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5632 Gepost op: 14 april 2013, 09:32:15 »
Een variante op de armemensenrisotto uit http://jongesla.wordpress.com/ van Dorien Knockaert. Wat schrijft zij goed en lekker. De risottorijst vervang ik door quinoa en daarbij komen: geroosterde knolselder, gepureerde kikkererwten en gebakken oesterzwammen. Gomasio heb ik niet in huis, dus dat wordt gewone gemalen parmigiano erop.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5633 Gepost op: 14 april 2013, 09:39:18 »
Klinkt goed. Hoe maak je de citroenspaghetti? Gewoon een citroentje uitpersen, wat zest, en ook nog een zoete component (honing of zo)?
Nee, ik maak het een beetje carbonara-achtig, met ei, kaas, citroenrasp en -sap. Iets zoets zou er denk ik naar kindereten van maken; een beetje vettigheid is genoeg.
This is between me and the vegetable!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5634 Gepost op: 14 april 2013, 10:24:54 »
Vanavond gaan we de 2 bakjes met kipstukjes een verorberen. Nu nog even bedenken wat we er mee gaan doen......

Samen met manlief in de keuken gestaan. We maakten met de kipstukjes, knoflook, ui, tomaat en paprika een vulling voor wraps. Daarbij nog een guacamole en een salade van ijsbergsla, tomaat, ui, paprika en olijfolie.  Omnomnomnom, dat was lekker!
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5635 Gepost op: 14 april 2013, 12:58:04 »
Zoete aardappel met knoflook en bahatar...
Met watte?

Tikfoutje, ik bedoelde baharat

Vanavond eet ik weer eens bij mijn ouders, dus 99% kans dat ik gebakken of gegratineerde aardappels krijg, met broccoli/tuinbonen en een vegaburger.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5636 Gepost op: 14 april 2013, 14:07:42 »
Gisteren tapas: verse spinazie met pijnboompitjes, aardappeltortilla met ui en tomaat, gebakken champignons met knoflook, een mini-kaasfonduetje op een waxinelichtje, komkommer met zure room, knoflookolijven en een mini salade caprese.

Vanmiddag quesadilla met verse spinazie, tomaat, olijven, jalapeno pepertjes en een beetje oude kaas. Quesadillas gaan trouwens erg goed op de pizzasteen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5637 Gepost op: 14 april 2013, 14:52:46 »
Ik had woensdag bij de jumbo behalve vegakip ook aardperen meegenomen, en daar heb ik gisteren soep van gemaakt die ik vandaag wilde eten. Bij nader inzien vind ik dat te winters, dus ik overweeg iets te gaan doen met de bataten die ik gisteren bij de ekoplaza meenam (ik vind het zo tof dat ik weer wat kan rollen, nu kom ik weer op plekken), maar ik weet nog niet wat. Of een salade, dat kan ook wel, of een combinatie van die twee.

Gisteren at ik een soort van gado gado, met zilvervliesrijst, witte kool, wortel en tauge, en met tahin-saus (omdat ik geen pinda mag). Mijn tahinsaus wordt altijd een beetje korrelig, doe ik er dan niet genoeg vocht bij, of is dat omdat het tahin is? Overigens heb ik daar nog megaveel van over, dus die kan het ook worden vanavond.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5638 Gepost op: 14 april 2013, 16:04:27 »
Dat klinkt goed Sam!

@Fem
Met tahin heb ik weinig ervaring, maar als mijn pindasaus korrelig wordt, voeg ik wat vocht toe en roer ik het weer het glad. Geen idee of dat met tahin ook werkt.

Gister werd het zo laat dat we het kort hielden met penne met tomatensaus uit een zakje, opgeleukt met verse tomaat, knoflookroombrood en groentenvingers van Quisit (tijdelijk bij de Lidl verkrijgbaar) uit de vriezer.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5639 Gepost op: 14 april 2013, 17:03:17 »
Pompoen met prei: nu vast echt wel de laatste keer!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken