Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline MaartenP

• 191
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #560 Gepost op: 27 augustus 2011, 13:45:53 »
Ik heb net 5 liter vega shaorma gemaakt voor een feestje vanavond, ik heb nu geen puf meer om te koken dus ik ga zo wat broodjes vega shoarma met zelfgemaakte vega knoflooksaus eten :)

dat is echt heel veel! dat wordt dan denk ik een goed feest!
edit: En het is ook geen slecht idee om even voor te proeven  :P

Ja, het was echt veel :)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #561 Gepost op: 27 augustus 2011, 16:46:04 »
Chinees gekookt met Selly: Boeddha's groentenroerbak (met neprund, peultjes, taugé, paprika, minimaïs, wolkenoortjes en andere chinese paddestoelen uit blik), ma po tofu, heel leuke gebakken rijst van kleefrijst, gestoomde aubergine met chilisaus, gestoomd ei (dat had ietsje te lang gestoomd) en grappige komkommersalade met sinaasappel.
Yuzuijs toe, en chocola.

Zo ja, dat was lekker allemaal! Was vooral erg blij met de ma po tofu, dat wordt een blijver.

Vanavond lasagna van wortel, zeekraal, tomaat, rozemarijn, ui, stukje groene paprika, bechamel.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #562 Gepost op: 27 augustus 2011, 18:36:24 »
Gekookte aardappels, wortel/sperziebonen/bleekselderij en vegageval.
Ik ben normaal gesproken wel fan van lekkere melksausjes met tuinkruiden, maar dit keer heel braaf alleen een miniklontje boter, een lepelpuntje suiker en wat peterselie door de groente geroerd.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #563 Gepost op: 27 augustus 2011, 18:36:38 »
Was vooral erg blij met de ma po tofu, dat wordt een blijver.

Oe, recept svp!

Hier spinaziequiche met kaas en pijnboompitjes. Erbij saai slaatje van voornamelijk rucola.
Sin chile, no tiene chiste!

Erin

Wat eten we vandaag?
« Reactie #564 Gepost op: 27 augustus 2011, 19:22:06 »
Jammie, wat een lekkere gerechten weer!

Net achter de kiezen: broccoli, alleen opgeleukt met wat olijfolie, citroensap, peper, zout, knoflook en zonnebloempitten. Daarbij een gerookt makreeltje, want ik eet zo af en toe wel een stukje vis... :bloos:

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #565 Gepost op: 27 augustus 2011, 19:45:30 »
Polenta met gebakken andijvie (met knoflook en een pepertje). Er voor nog een verse maiskolf met boter en zout. Sowhee.

* Christiaan zoekt alvast beschutting
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #566 Gepost op: 27 augustus 2011, 20:08:19 »
Heel slim, Chris;).

@Erin: over het algemeen melden de flexi's hier niet wat ze zoal aan beestjes gegeten hebben vandaag;).

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #567 Gepost op: 27 augustus 2011, 20:58:15 »
Je zal je maar net geregistreerd hebben als flexitarier met een allergie.

Word je allereerst vriendelijk doch dringend doorverwezen naar het Cafe om je voor te stellen, wordt de suggestie gedaan dat je een eigen allergiedraad aanmaakt en tot slot post je argeloos voor de eerste keer dat je een stukje v1s hebt gegeten om vervolgens daar een shitstorm mee te veroorzaken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #568 Gepost op: 27 augustus 2011, 21:18:51 »
Een wat?

Wat eten we vandaag?
« Reactie #569 Gepost op: 27 augustus 2011, 21:26:11 »
Een Irene.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #570 Gepost op: 27 augustus 2011, 21:26:28 »
Ja Chris, de meeste vegetariers laten hier ook achterwege wat voor viezigheid ze vandaag geproduceerd hebben. Uiteraard mag daarover weer wel gecommuniceerd worden in het daarvoor bedoelde draadje :P.

Ik at trouwens ijstaart. Misschien zo nog wat nuttigers.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #571 Gepost op: 28 augustus 2011, 01:23:54 »
Tja, Christiaan, het leven is onrechtvaardig. In de wat-eten-we-vandaag-draad worden nu eenmaal vl33s en v1s nu eenmaal niet erg op prijs gesteld (overigens zijn we onlangs wel bestempeld als een website met relaxte vegetariërs zonder zendingsdrang, dus zo erg zijn we blijkbaar niet).

Ik heb de afgelopen twee dagen in ieder geval erg Vegatopia-onwaardig gegeten (maar wel vegetarisch natuurlijk). Gisteren op het straatfestival in Hildesheim poffertjes met oranjelikeur, met als verlaat toetje ijs van onze favoriete ijssalon. Vandaag heb ik dan wel een ultradikke pannenkoek in elkaar geknutseld, met iets te veel groenten (ui, puntpaprika, champignons, verse salie en tijm, pepertje) en een bolletje mozzarella. En wonder boven wonder is de pannenkoek niet uit elkaar gevallen: na zo'n twintig minuten bakken op laag vuur was de bovenlaag vast genoeg voor een omkeermanoeuvre (weliswaar de watjes-methode: omkeren op een bord, maar toch).  Het resultaat was overigens wel erg lekker. Eind van de middag hebben we echter in Hannover nog een gefrituurde calzone margherita gescoord.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #572 Gepost op: 28 augustus 2011, 02:34:07 »
Ik at trouwens ijstaart. Misschien zo nog wat nuttigers.

En dat nuttigs werd geconsumeerd in de vorm van een Griekse groententaart, die helaas tegenviel.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #573 Gepost op: 28 augustus 2011, 03:26:23 »
Een wat?
Kom op, jij hebt vast ook wel eens verwezen naar The Urban Dictionary.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #574 Gepost op: 28 augustus 2011, 03:27:28 »
Tja, Christiaan, het leven is onrechtvaardig.
Kunnen we net zo goed met z'n allen weer vl33s en v1s gaan eten.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #575 Gepost op: 28 augustus 2011, 10:04:28 »
Ik maakte gisteren geroosterde-tomatensoep met een kloddertje adzjika erdoor (ik had basilicum gepland, maar die was verlept), met geroosterde groenten ernaast en foccacia en khachapuri. En wat lekkere kaasjes. En sticky toffee cake toe. En R had ook nog truffels gemaakt.
Ik dacht dat het veel te veel zou zijn, maar had buiten de eetlust van mijn vrienden gerekend; het was precies genoeg...
This is between me and the vegetable!

Erin

Wat eten we vandaag?
« Reactie #576 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:09:25 »
Heel slim, Chris;).

@Erin: over het algemeen melden de flexi's hier niet wat ze zoal aan beestjes gegeten hebben vandaag;).

Ja, ik zat ook al zwaar te twijfelen of ik dat wel moest vermelden hier. Ook al zie ik mijzelf niet als een flexi-tariër, als je v*s eet, ben je dat natuurlijk wel...oh well, zal het nooit meer doen!

Erin

Wat eten we vandaag?
« Reactie #577 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:10:22 »
Je zal je maar net geregistreerd hebben als flexitarier met een allergie.

Word je allereerst vriendelijk doch dringend doorverwezen naar het Cafe om je voor te stellen, wordt de suggestie gedaan dat je een eigen allergiedraad aanmaakt en tot slot post je argeloos voor de eerste keer dat je een stukje v1s hebt gegeten om vervolgens daar een shitstorm mee te veroorzaken.

Haha...geen daad van mij blijft onopgemerkt hier, wat is dat toch....   ;)

Chan Nguyen

Wat eten we vandaag?
« Reactie #578 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:03:25 »
Vandaag, Vegan wentel ( oude bruinbrood in beslag van bloem, water, suiker and amandels )
- avond maaltijd :gestoomde kousebank met tofu in zwarte soja bonnen saus

Fijn weekend allemaal.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #579 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:29:51 »
Tagliatelle met een paar verdwaalde boontjes uit het groentepakket, met courgetteslierten en roomsaus met citroen en munt, een salade van ijsbergsla (watersliertjes, eigenlijk, wat een deceptie) met komkommer, sjalot, stadsbalkoncherrytomaatjes, groene olijf, wortel, bieslook, peterselie, borinage en oostindische kers en een flinke scheut olijfolie, een half glaasje wijn, en zometeen Zwetschenkuchen toe.