Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5560 Gepost op: 04 april 2013, 20:28:15 »
Käsegemüsespätzle.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5561 Gepost op: 04 april 2013, 21:03:00 »
Vanavond roti met kerrie-aardappelen, gebakken zoet-pittige kikkererwten en sperziebonen. Toe wat Indiase zoetigheid als barfi en ladoo.
Mag ik jouw recept van roti? :)

:gossip: Die haal ik bij de winkel, althans de roti plaat.
De aardappelen gaan net onder de water, 1 flinke el Chan's of hindostaanse massala, wat gepelde knoflookteentjes en eventueel wat zout gaar koken. Soms ook wat selderijblad er op het laatst over, liefst met die dunne, knapperige steeltjes of koriander(steeltjes).(Of deze: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11508-surinaamse-kerrieaardappels, hard gekookte eieren in de kerrie zijn trouwens briljant als lunch op brood met wat madame Jeanette picalilly (indien te pittig, mengen met wat mayonaise), komijnekaas, plakjes komkommer en ingelegde zilveruitjes.) Sjalot, tomaat, knoflook en ketjap medja met rood pepertje zijn mijn standaardbasis voor ingeblikte kikkererwten (vaak ook met komijnzaad, korianderpoeder en soms ook tej patta (Indiaas 'laurierblad' van de kaneelboom)), maar vanavond experimentje met selderij, gember, piment en zwarte peper. Vaak ook met komijnzaad en koriander trouwens. Het wordt hier thuis gewaardeerd als de kikkererwten echt gebakken zijn, geeft iets meer bite en dan lijkt de sojasaus ook wat te karameliseren. De sperziebonen gaan ook met een sjalot, knoflook en soms ook wat tomaat met sambal brandal of badjak, eventueel ook een scheutje sojasaus. Of met wat sjalot, knoflook, verkruimeld bouillonpoeder en een scheutje oestersaus tot beetgaar bakken. Eet smakelijk!

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5562 Gepost op: 04 april 2013, 21:28:07 »
Dank je wel! Die gaat in de receptenmap om aankomende week uit te proberen. :) Ik laat weten hoe het is geworden!
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5563 Gepost op: 05 april 2013, 14:33:21 »
Oh, Bast, dat klinkt heerlijk! Ik ga die aardappeltjes binnenkort zeker ook proberen!

Vanavond witlofsalade en een beemster kaasburger, want die waren ook in de aanbieding bij c1000.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5564 Gepost op: 05 april 2013, 16:22:02 »
 :D Ben benieuwd!

Vanavond hier een pretpakket van Sharwoods voor Jalfrezi-chapatiwraps (Xenos). Op verzoek van mams, al ben ik stiekem ook wel benieuwd.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5565 Gepost op: 05 april 2013, 16:48:25 »
Gisteren overdrachtklusje op mijn oude werkplek waardoor ik om 22.00 uur 's avonds nog een maaltijdsalade naar binnen werkte op de hotelkamer. Beetje jammer ;) De andere kant was dan wel weer dat ik vanochtend kon aanschuiven bij een geheel biologisch ontbijt (Hotel Court Garden Den Haag). Lekker!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5566 Gepost op: 05 april 2013, 18:37:02 »
Aardperen à la Selly, gebakken aardappel in de schil met rozemarijn en knoflook, spinazie en een vallessburger. Erbij mosterdmayonaise.
Want a sugarcube?

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5567 Gepost op: 05 april 2013, 20:06:44 »
Speltpasta met saus van creme fraiche, champignons, ui, knoflook, salie en andere kruiden en gestoomde snijbonen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5568 Gepost op: 05 april 2013, 21:55:01 »
Gekookte aardappelen met een mosterdsausje. In citroensap en honing gestoofde wortelen met peterselie. Sellerieschnitzeltjes.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5569 Gepost op: 06 april 2013, 09:55:42 »
Gisteren at ik een vegaburger (geen spannende deze x maar een uit de winkel) met ingemaakte courgette (dat ga ik deze zomer 1000% zeker zelf doen, en heeeeeel veel) en tomaat en beetje veganaise die ik van vriendin kreeg.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5570 Gepost op: 06 april 2013, 14:36:53 »
Mijn zusje komt eten. Zij krijgt vooraf ravioli (recept volgt later  ;))
Daarna maak ik aardappeltjes met knoflook uit de oven, en de gegrilde aubergine met halloumi en munt uit 30 minuten vegetarisch van Rose Elliot. Die heb ik mezelf gisteren cadeau gedaan  ;D

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5571 Gepost op: 06 april 2013, 18:41:39 »
met ingemaakte courgette (dat ga ik deze zomer 1000% zeker zelf doen, en heeeeeel veel)

Yes, ingemaakte courgette! Heb ik ook nog staan van vorig jaar.

Ik at pasta met rode saus, vegagehakt van Tivall en wat broccoli en erwtjes.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2013, 19:05:29 door LL de Ling »

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5572 Gepost op: 06 april 2013, 20:57:09 »
Oudhollandse drie-eenheid van bietjes, aardappel en een vegaburger (manlief een bio-rundburger)
Want a sugarcube?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5573 Gepost op: 06 april 2013, 21:24:54 »
Leuke middag/avond gehad met Christiaan, met wie ik de verrassende tart tartin uit Plenty at en een biet-avocadosalade, ook van Ottolenghi.

Daarvoor nog roomboterbladerdeegflappen met kersenvulling. Uit blik ;D

http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/recipes/7653348/Yotam-Ottolenghis-surprise-tatin.html
http://www.ottolenghi.co.uk/recipes/beetroot-and-avocado-salad

Gisteren witte puntjes met Tivall knakworstjes, vrijdag pannenkoeken, een eerder deze week ook nog patat... het was een makkelijk weekje zullen we maar zeggen ::).
« Laatst bewerkt op: 06 april 2013, 21:27:18 door Hizikigrrrl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5574 Gepost op: 06 april 2013, 21:36:40 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes, bloemkool en venkel, begoten met een basilicum-schabzigerkleebechamelsausje, bestrooid met kaas.

Vanmiddag heb ik een geslaagde hummus in elkaar geknutseld, en sinds vanavond staan er twee potten witte kool met karwijzaad tot zuurkool te fermenteren (zie ook filmpje op de voorkant). Over vier à zeven dagen zou die klaar moeten zijn.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5575 Gepost op: 06 april 2013, 21:43:09 »
Gisteren shaorma (zelf gemaakt van quorn), vandaag tomatensoep met stokbrood, en ik heb raapstelenstampot vooruitgekookt, en tivall-spekjes gebakken voor erdoor, maar ik vind ze nogal stinken, denk dat ik ze apart ga invriezen, zodat ik ook kan besluiten om ze er niet doorheen te doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5576 Gepost op: 06 april 2013, 22:12:13 »
Hier ook Ottolenghi!

Wij hadden de knoflooktaart, de ratatouille en de bietensalade met sinaasappel en olijven. Lekker, maar ook een beetje gek: we waren met z'n drieën. Van de achtpersoonstaart had ik de bodem gehalveerd, maar de rest van de vulling bijna gelijk gehouden. Die was bijna op. Van de vierpersoons ratatouille, waar we ook flink van geschrokt hebben, was nog de helft over. Die Yotam weet niet helemaal wat wij eten, zeg maar...
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5577 Gepost op: 06 april 2013, 22:26:28 »
Die knoflooktaart ga ik ook snel een keer maken:).
Heb het boek trouwens gisteren besteld bij Amazon.co.uk, een aanbieding voor 15 GBP :D.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5578 Gepost op: 06 april 2013, 22:27:41 »
De laatste tijd ben ik erg verslaafd aan rucolastamppot. Met lente ui, tomaat, beetje zure room en wat kwark erdoor. Erbij een kaasburger van de Aldi. Heerlijk!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5579 Gepost op: 07 april 2013, 09:25:32 »
Die Yotam weet niet helemaal wat wij eten, zeg maar...

Het is ook een heel klein mannetje, maar ja, wat is nu de oorzaak en wat het gevolg?
,,,,فلافل