Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 30 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5520 Gepost op: 30 maart 2013, 21:37:48 »
Bibimbap, met sushirijst, gamjachae bokkeum (gebakken aardappel en ui met sesamzaad), blokjes courgette (op smaak gebracht met chilipoeder, sesamolie, rijstazijn, suiker, zout, sojabonenpasta), geroerbakte bleekselder en een omelet.

http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstmenus/koreaanse-banchan#Gamjachae
http://www.vegatopia.com/vega/koken/ingredienten/12232-groente-van-de-week-bleekselderij

En op het vuur staat een pan minestrone-in-wording, met witte bonen, aardappel, pastaschelpjes, courgette en wortel.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5521 Gepost op: 31 maart 2013, 15:04:04 »
Gadogado van gisteren, met lekkere pindasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5522 Gepost op: 31 maart 2013, 17:28:31 »
Oe Koreaans en Indo :yummie:

Hier werd het gister Thais, tofu, cashewnoten en lenteui in oestersaus met jasmijnrijst. Toe was er een k&k bakje profiteroles.

Vandaag lasagne bolognese en knoflookroombrood. Toe appeltaartje met marsepein.
Sin chile, no tiene chiste!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5523 Gepost op: 31 maart 2013, 17:31:53 »
In oestersaus zit toch vis?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5524 Gepost op: 31 maart 2013, 18:38:10 »
Er is ook vega oestersaus in de handel (bij de toko).

Hier bruine rijst, gebakken courgette, ingelegde gember en Tivall nuggets met mosterd
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2013, 18:46:22 door Selly »
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5525 Gepost op: 31 maart 2013, 22:59:21 »
Samen met de zus gekookt deze namiddag, was zoals gewoonlijk weer erg gezellig. En lekker.
Eerst wat gekochte haptjes zoals gevulde pepertjes, hummus met toastjes, kaaskoekjes, wat tomaatjes.
Daarna de gecarameliseerde uientaart van Ottolenghi met een slaatje bij met gele en paarse worteltjes, rucola, spinazieblaadjes en heel veel kruiden, en een dressing met olie en wat aardbeienazijn.
Daarna een pastaovenschotel met vanonder een sausje met natgebakken paprika zoals Sam doet, maar dan ook met een boel tot karamel gebakken kerstomaatjes in verwerkt, daarop pasta gegoten, met witte kaassaus met veeeel mosterd en wat broccoli, afgedekt met wat schijfjes courgette, en ook zo in de oven. Het was improviseren, want mijn lasagnablaadjes waren op, maar het was toch zeer geslaagd.
Daarna nog amaretto parfait met kaneelsiroop, wat een gigantische hit was bij iedereen. Wel heel zoet, maar ik moet toegeven, ook erg lekker (ik ben niet zo voor zoet)
Daarna nog koffie met of zonder Irish of met een cognacje. Het was allemaal erg gezellig, mijn papa en zus en haar vriend waren er, maar ook de ouders van F. Zij hadden nog niet samen gezeten, maar het was heel gezellig, dus  :D

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5526 Gepost op: 31 maart 2013, 23:42:13 »
Gister risotto met gorgonzola en sjalotten zodat ik morgen van het restant balletjes kan bakken. Vandaag Grieks in Delft, Olympia. Eten vooral veel en voorspelbaar  :-\ met heel veel feta en knoflook.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5527 Gepost op: 01 april 2013, 08:28:21 »
Gisteren maakte ik een soort shepherd's pie met stukken snijboon (voordelen zijn dat die zelden een zware ekologische voetafdruk nalaten want Nederlands of Belgisch, gemakkelijk te bereiden zijn en lekker natuurlijk), wortel, flageolets, champignons, ui en look in een bouillon van tomatenpuree, witte wijn en room. Kruiden zoals marjolein, bonenkruid, oregano. Een laag aardappelpuree met gemalen emmenthal en parmigiano in, maar niet te veel.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5528 Gepost op: 01 april 2013, 09:32:32 »
Snijbonen komen hier juist bijna altijd uit Kenia of Egypte...

L maakte gisteren ook een soort sheperd's pie, met een goed pittige onderkant onder lekker zachte puree. En chocoladepindakaaskoekjes toe.
This is between me and the vegetable!

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5529 Gepost op: 01 april 2013, 09:46:18 »
Snijbonen komen hier juist bijna altijd uit Kenia of Egypte...

Bij ons de groene boontjes en sluimerwten zeer dikwijls. Het was een alleenstaand marktkraam dat ik toevallig zag, de verkoper maakte marktverkopergrapjes want hij zei eerst dat ze uit zijn vrachtwagen kwamen en daarna pas dat ze uit België komen, tenzij in de Nieuwjaarsperiode wanneer de telers met vakantie zijn. Hij kan natuurlijk gezegd hebben wat ik wou horen, zo zijn die marktkramers wel. Je gaat het niet vragen om te horen dat het "echte Keniaanse" zijn...

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5530 Gepost op: 01 april 2013, 11:23:02 »
Gisteren eerst rond lunchtijd een high tea, gemaakt door mijn zusjes: kaas-uienbrood, sandwiches met guacamole en tomaat, spinaziesoep, capresequiche, miljonairstaart, muffins met honing en maanzaad, karamel-chocolade-notencrunch, witte chocoladetaart met frambozen. Heerlijk!

Avondeten was ook bij mijn familie, voorspelbaar als altijd: tuinbonen, gebakken aardappeltjes en een milner kaasburger.

Vanavond eet ik bij vrienden, ben benieuwd, zij vinden het erg ingewikkeld dat ik nu geen vlees meer eet.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5531 Gepost op: 01 april 2013, 13:33:59 »
Mmm, die high-tea klinkt heerlijk!

Snijbonen die nu uit België zouden komen, zal alleen uit de kas kunnen, maar ik betwijfel het. Duurt zeker met deze kou nog wel een paar maanden voordat boontjes etc uit deze regio komen, denk ik.

Vrijdag kwam een vriendin eten, lekker mexicaanse wraps gemaakt, met warme bonen in saus, sla, guacemole, graspte kaas en zure room.
Zaterdag prut-met-stukjes door vriend (want ik moest werken); pasta met blauwe kaas en groente
Gisteren lekker makkelijk hutspot met groenteballetjes. Met knolselderij erdoor, want over van de erwtensoep.
Vandaag indonesisch, zoet-zure tempé, sambal goreng prei, sambal boontjes en lalab tomaatjes met taugé (soort atjar)

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5532 Gepost op: 01 april 2013, 19:51:21 »
Wij hebben Roti besteld bij Suri Lounge, we schrijven als we het zo op hebben een recensie. We bestellen vrijwel nooit en ik ben benieuwd hoe het gaat smaken! ;)
« Laatst bewerkt op: 02 april 2013, 20:35:33 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5533 Gepost op: 01 april 2013, 20:00:50 »
De rest van het blok tofu, boontjes en rijst. Erbij saus van citroen, gember, ketjap en knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5534 Gepost op: 01 april 2013, 20:37:41 »
Een eclectische combinatie van een restje shepherd's pie, een restje lasagna, geroosterde aardappeltjes met dillemayonaise, gestoofde meiraapjes en een stukje gorgonzola.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5535 Gepost op: 01 april 2013, 22:32:45 »
Risottoballetjes, paprikasoep, salade met jonge tuinboontjes, erwtjes, munt en pecorino en spinazietaart.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5536 Gepost op: 01 april 2013, 23:41:48 »
Venkel, wortel en courgette in kruidige yoghurt. Erbij gebraden gnocchi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline SigridvW

• *
  • 10
    • mijn website
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5537 Gepost op: 02 april 2013, 00:31:02 »
Quiche met spinazie, uien, champignons en feta

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5538 Gepost op: 02 april 2013, 12:07:25 »
niks
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5539 Gepost op: 02 april 2013, 12:45:15 »
Is dat niet een beetje weinig? Wij eten andijviestamppot met groenteballetjes en een piccalilly-overvloed.