Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5420 Gepost op: 17 maart 2013, 14:26:55 »
een experimentje met ingelegde geelwortel en radijs.

Geslaagd?

Hier omeletsushi en tofuzakjessushi, zeewiersalade en rettichsalade, die 4 dingen vd Japanse winkel, en dan zelf gemaakt komkommersushi, umeboshisushi, komkommersalade en een soepje met tomaat en ui en vega dashi. Erbij dronken we yuzushochu.

Wauw, jullie hebben lekker gegeten!

Het experimentje was wel ok. Ik heb niet zoveel geelwortel gebruikt, want dan eet meneer Bast het niet (beetje bitter medicinaal smaakje). Ik heb het geraspt ipv julienne, wegens geen handschoenen. De rode kleur van de radijs trekt wel erg in de azijn, terwijl het geel een beetje tegenviel. Mijn Microplane is wel wat geel, ondanks snel afspoelen en ik heb ook weer wat op mijn vingers gekregen :-\

Vanavond de black buttery lentils van Anjum Anand uit Indian Food Made Easy, zowel aloo gobi en komkommer-kokos-dilleraita van Yamuna Devi's kookboek. Met basmatirijst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5421 Gepost op: 17 maart 2013, 17:05:55 »
Het experimentje was wel ok. Ik heb niet zoveel geelwortel gebruikt, want dan eet meneer Bast het niet (beetje bitter medicinaal smaakje). Ik heb het geraspt ipv julienne, wegens geen handschoenen. De rode kleur van de radijs trekt wel erg in de azijn, terwijl het geel een beetje tegenviel. Mijn Microplane is wel wat geel, ondanks snel afspoelen en ik heb ook weer wat op mijn vingers gekregen :-\

Vanavond de black buttery lentils van Anjum Anand uit Indian Food Made Easy, zowel aloo gobi en komkommer-kokos-dilleraita van Yamuna Devi's kookboek. Met basmatirijst.

Mm klinkt goed!

Hier rosevalaardappeltjes uit de oven met mosterdip, peren met geitenkaas, ook uit de oven en lauwe puylinzensalade met citroendressing.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5422 Gepost op: 18 maart 2013, 08:43:43 »
Gisteren sushi, pizza, roti, een stukje burrito en sla met guacamole. IJstaart met butterscotchsaus toe.
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5423 Gepost op: 18 maart 2013, 09:18:13 »
Gisteren sushi, pizza, roti, een stukje burrito en sla met guacamole. IJstaart met butterscotchsaus toe.

Is dat nou fusion?  :)

Vanavond eet ik witlofsalade met geitenfeta, walnoten, augurk, zongedroogde tomaatjes, ei en een dressing van mayo, mosterd, knoflook, dille, honing, olie en citroensap.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5424 Gepost op: 18 maart 2013, 09:20:46 »
Is dat nou fusion?  :)
Confusion. Of bezorgoverdaad, net hoe je het noemen wil.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5425 Gepost op: 18 maart 2013, 09:30:32 »
Wel lekker, soms is kiezen ook zo moeilijk  :D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5426 Gepost op: 18 maart 2013, 20:40:09 »
Rode kool met appeltjes (ook met anijs- en karwijzaad, jeneverbes, kaneelstokje en kruidnagel, scheutje balsamico, suiker). Erbij gebakken aardappelpartjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5427 Gepost op: 18 maart 2013, 21:10:04 »
Andijviestamppot met vega worstjes en piccalillies ed
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5428 Gepost op: 18 maart 2013, 21:27:50 »
Bonenburger gemaakt van bruine-, witte- en zwarte bonen en mais. Op een tortilla met sla en komkommer.
Want a sugarcube?

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5429 Gepost op: 18 maart 2013, 23:13:38 »
Gisteren:

's morgens (brunch): groenteloempia
's middags: pitta falafel
's avonds: durum falafel

Vanavond:

Salade van kleine rode bonen met geraspte wortel, fijngesneden champignons en tahinisaus. Daarbij gestoomde aardappels.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5430 Gepost op: 19 maart 2013, 09:02:16 »
Gisteren bietensoep en broodjes falafel. Vandaag stamppot andijvie met een kaasburger en een piccalilly-assorti.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5431 Gepost op: 19 maart 2013, 12:24:14 »
Ik heb deze in de marinade staan: Spicey miso tempeh
(moet toch eens gaan leren hoe jullie zo mooi linken naar een woord ipv de hele link erop te zetten)
Edit: is gelukt met dank aan Eelco  :)

Daarbij eet ik roergebakken aubergine en rijst gekookt in kokosmelk en bouillon.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2013, 14:07:59 door Miranda »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5432 Gepost op: 19 maart 2013, 14:27:01 »
Oh dat ziet er lekker uit!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5433 Gepost op: 19 maart 2013, 20:00:51 »
Spaghetti met tomatensaus, aubergine, courgette. Misschien zo nog een grapefruit.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5434 Gepost op: 19 maart 2013, 20:21:01 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5435 Gepost op: 19 maart 2013, 20:36:56 »
Home-made foe jong hai met champignons, paprika's en zilvervliesrijst.
Want a sugarcube?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5436 Gepost op: 19 maart 2013, 22:14:49 »
Soep met dumplings, bloemkool, rode peper, knoflook, gember, soja en tofu. Erbij knoflookroom-brood en toe een plakje cake met Frangelicomascarpone en cacao. Het was restjesavond.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5437 Gepost op: 20 maart 2013, 08:08:55 »
Erbij knoflookroom-brood

Oh, klinkt goed! Gekocht of gemaakt?

De spicey miso tempeh van gisteren was erg lekker!

Vanavond wraps met avjar, falafel, yoghurt-knoflooksaus en spitskoolsalade.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5438 Gepost op: 20 maart 2013, 17:30:13 »
Vanmiddag gegeten bij Ikea Anderlecht omdat ik daar toch was om opbergdozen te kopen.

Ik had niet echt zin in vegetarische gnocchi. Daar heb ik maar bio-tomatensoep genomen, een bord van het salade buffet, een broodje en een frisdrank. Alles samen voor 5,30€

Straks iets met tempé (die staat nu te marineren in sojasaus en rode wijn). Daarbij wellicht rijst, salade en wortelen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5439 Gepost op: 20 maart 2013, 18:03:14 »
Erbij knoflookroom-brood

Oh, klinkt goed! Gekocht of gemaakt?

Het brood, de knoflook en de room zijn gekocht en daarna samen gevoegd :P

Op een festival in Duitsland verbaasde ik me over de populariteit van dit knoflookbrood, echt rijen bij die tentjes. Dat bleek dus gewoon hartstikke lekker te zijn en als iedereen het eet valt het toch niet zo op ::) Recept wilde ze niet geven, dus ik heb het maar afgekeken. Wrijf wat verse en jonge knoflook (dus voordat je koopt even goed snuffelen. Hoe sterker en penetranter hoe ouder) helemaal fijn met een beetje zout. Aanlengen met wat ongeklopte room en goed door roeren. In Duitsland ging er wat paprikapoeder door heen volgens mij, maar hier drupte er wat chipotletabasco in met wat fijn geknipte peterselie. Dat smeer je uit over lekker brood (neem vooral niet te bruin brood) wat even de oven (hier ook met grill aan) in gaat totdat de room in het brood weg gezakt is en je een uitnodigende goudgele bovenkant hebt. Je kan het milder maken door de knoflookroom eerst even zachtjes te verwarmen, zodat het rauwe er meer af gaat.
Ze verkochten er ook een variant met kaas erover en ook met salami (maar ik heb geen idee hoe vegasalami in de oven doet) erbij. Dat ziet er zouit.

Vanavond wordt het casareccepasta met Boursinsaus en broccoli met een tomatenslaatje ernaast.