Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5380 Gepost op: 11 maart 2013, 19:25:28 »
Roseval aardappeltjes uit de oven met pesto. Salade van gegrilde aubergine en paprika, seitanburger.
En ik heb bij de toko japanse mayo gekocht (kewpie) die ga ik ook proeven bij de aardappeltjes.
Dat klinkt als een goed menu! Heb jij de seitanburger zelf gemaakt?
Oven Rosevalletjes zijn ook lekker met mayo-harissa (wat precies is wat het hier zegt, mayonaise met een beetje harrisa) saus.
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5381 Gepost op: 11 maart 2013, 19:58:14 »
Het restje kaassaus van gister wordt gerecylced in een aardappelovenschotel. Erbij in kerrie gebakken prei en een bonenburger. Toe stoofpeertjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5382 Gepost op: 11 maart 2013, 20:45:46 »
Paddestoel-kaasburgertjes met uien-mosterdsaus, gestoomde broccoli en gekookte aardappels. Was lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5383 Gepost op: 12 maart 2013, 06:19:06 »
Eergisteren bij familie spaghetti, gisteren gehaktovenschotel met pastinaakpuree. Straks geroosterde ovengroenten met een burger.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5384 Gepost op: 12 maart 2013, 12:06:17 »
Roseval aardappeltjes uit de oven met pesto. Salade van gegrilde aubergine en paprika, seitanburger.
En ik heb bij de toko japanse mayo gekocht (kewpie) die ga ik ook proeven bij de aardappeltjes.
Dat klinkt als een goed menu! Heb jij de seitanburger zelf gemaakt?
Oven Rosevalletjes zijn ook lekker met mayo-harissa (wat precies is wat het hier zegt, mayonaise met een beetje harrisa) saus.

Niet zelfgemaakt, deze was van Alberts, gekocht bij Veggie4U.
Wel een erg lekkere burger vond ik, ze hebben ze met kaas en met chili.
Die mayo met harissa is inderdaad lekker, heb ik ook weleens gedaan. Ik vond de kewpie japanse mayo echt heerlijk trouwens. Wel erg duur.

On topic: vanavond een curry met aubergine, champignons en kokosmelk. Zilvervliesrijst erbij.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5385 Gepost op: 12 maart 2013, 16:40:55 »
Ik vond de kewpie japanse mayo echt heerlijk trouwens. Wel erg duur.

Eens! Ik troost mezelf door k&k mayo aan te lengen met wat Japanse azijn. Niet hetzelfde maar best ok.

Vanavond wordt het aardperensoep met knoflookcroutons.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5386 Gepost op: 12 maart 2013, 21:13:30 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, bestrooid met parmezaanse kaas. Erbij in witte balsamico gestoofde bloemkool, wortel en broccoli, op smaak gebracht met peper en nootmuskaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5387 Gepost op: 12 maart 2013, 21:25:56 »
Gister restje gado gado er erbij gebakken udonnoedels, misosoep en spinaziesalade met Japanse sesamdressing. Toe kiwiberries.
Vanavond gebakken portobella, frietjes, paprikasalade met olijven. Zo nog een mineola.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5388 Gepost op: 13 maart 2013, 09:04:10 »
Gisteren courgette gevuld met paprika en kaas uit te oven, bulgur en een filet 'chicken style'.
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5389 Gepost op: 13 maart 2013, 12:22:55 »

Citaat
On topic: vanavond een curry met aubergine, champignons en kokosmelk. Zilvervliesrijst erbij.

Vanavond deel 2 hiervan, met komkommersalade en ei. Voor de afwisseling met wilde rijst ipv zilvervlies.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5390 Gepost op: 13 maart 2013, 12:31:49 »
Gisteren borscht, maar dan met wit/roze bieten (die vast een naam hebben maar ik ben te lui om die op te zoeken) dus niet heel rood. Vanavond ga ik een stoofpotje maken met allerlei groenten en zelfgemaakte seitan.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5391 Gepost op: 13 maart 2013, 19:15:24 »
Een hartige pannenkoek, gevuld met ui, tomaat, courgette, geraspte kaas en een pepertje.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5392 Gepost op: 13 maart 2013, 19:41:31 »
Rijst, rode zoetzure saus, paksoi en paprika uit de wok en .... zelf gebakken cassave-kroepoek. En een lekker biertje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5393 Gepost op: 13 maart 2013, 20:31:40 »
uien-pissalariere en wortelsalade.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5394 Gepost op: 13 maart 2013, 21:00:25 »
Vandaag voor het eerst tempeh klaargemaakt.
In stukjes, met ui, knoflook, ketjap, bruine suiker, beetje water en citroen (wordt geloof ik ook hier ergens op de site genoemd). Die saus is wel lekker, maar aan de tempeh zelf moet ik nog een beetje wennen, smaakt toch wat muf, zeker in combinatie met de structuur. Misschien de volgende keer nog wat kleinere blokjes maken en dan meer vermengen met de rest van het eten (ipv met alleen rijst).
Erbij dus zilvervliesrijst en paksoi.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5395 Gepost op: 13 maart 2013, 21:08:22 »
Had je de tempeh in dat sausje gestoofd? Dan helpt eerst frituren/knapperig bakken in olie en dan in dat sausje stoven misschien.
Maar aan het smaakje moet je sowieso wennen ja, is wat droog-ig.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5396 Gepost op: 14 maart 2013, 00:30:24 »
tempeh
Tempeh heeft een wat zompige textuur (na invriezen en weer ontdooien vind ik de textuur trouwens beter), eerst knapperig bakken of frituren is inderdaad een goede tip. De smaak is nogal uitgesproken, maar wat die smaak precies is, daar lopen de meningen over uiteen. Ik vind tempeh iets vissigs hebben. De smaak 'verdoezel' ik graag met een goede marinade of ook een pindasaus (als vl33seters mogen marineren, mogen wij dat ook). Een absoluut succesrecept zijn Christiaans tempehribbetjes.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5397 Gepost op: 14 maart 2013, 10:45:42 »
Gisteren pompoensoep. De man had teveel creme fraiche in huis gehaald en het moest op, het kwam dus mooi uit dat er ook nog een flespompoen lag. Pompoen, ui, winterwortel, knoflook, geraspte gember, kruidenbouillonpoeder, ketoembar, djintan, chilivlokken, creme fraiche en gehakte verse koriander.
O ja, vooraf salade: fijngesneden botersla, blokjes pruimtomaat, plakjes komkommer, witte kaas, capuncijners met dressing van honing met mosterd.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5398 Gepost op: 14 maart 2013, 11:48:33 »
Dank voor de tips, Selly & Eelco! :)
Binnenkort een tweede poging, misschien wel die 'ribbetjes'.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5399 Gepost op: 14 maart 2013, 16:35:38 »
Salade van witte bonen, tomaat, olijven, ui, honing-mosterd-dilledressing en overheerlijke geitenfeta die ik vanmiddag op de boerderij heb gescoord. Erbij het restje rosevalvalaardappeltjes uit de oven met knoflook, piment en pul biber. En een klein knijpje kewpie mayo om te dippen. Als dat geen fusion is...