Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5240 Gepost op: 22 februari 2013, 08:09:20 »
Citaat
Gebakken gerookte tofu met de saus die hier staat lijkt me ook lekker, erbij gebakken spitskool met wat sojasaus en noedels of bruine rijst? Maar je hebt er wel zwarte, Chinese azijn voor nodig.

Vanavond eet ik dit! Maar de spitskool heb ik opgegeten dus het wordt chinese kool.

Het was lekker!

Vanavond broodje vegaburger met friet  :)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5241 Gepost op: 22 februari 2013, 16:50:53 »
Tja, in elk geval gerituurde geitenkaasjes. Ik wacht het maar af wat mijn vrouw verder maakt. Alle dagen prima.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Ed Raket

• **
  • 48
    • Hondenschool Doggz
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5242 Gepost op: 22 februari 2013, 18:16:15 »
Zelfgemaakte friet, met een kaas souffle achtig iets en een simpele salade... lekker!
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5243 Gepost op: 22 februari 2013, 21:26:43 »
Een hartige taart, gevuld met broccoli, paprika, champignons, sjalotje en een pepertje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5244 Gepost op: 22 februari 2013, 23:10:36 »
Gisteren op zijn Grieks; Griekse salade vegaballetjes in een Griekse tomatensaus en kr..... ehm..... rijstvormige pasta (hoe heette dat ook al weer?)
Als toetje ook nog een dessert gemaakt met griekse yoghurt, amandel en honing.

Vandaag het vegamenu van de ikea (ravioli, paddestoelen, spinazie, kaas) met een flesje rode wijn.
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5245 Gepost op: 22 februari 2013, 23:24:56 »
Deze bloemkool van een groot restje bloemkool van gisteren en een pita broodjes met opgebakken stukjes paprika, zongedroogde tomaatjes, olijf en harissa-mayo.
Groetjes, Antje

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5246 Gepost op: 22 februari 2013, 23:26:26 »
Ik had vanmiddag zin in brood en aioli en dat heb ik ook gegeten, en nu heb ik geen zin in eten, dus at ik net wat zilveruitjes.

Ik had salade bij de lunch, dus ik mag wel naar bed vanavond.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5247 Gepost op: 23 februari 2013, 13:27:41 »
Vanavond eet ik brood, dus at ik een salade als lunch. Met kropsla, paprika, komkommer, maïs, avocado, zongedroogde tomaten en kidneybonen.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5248 Gepost op: 23 februari 2013, 15:40:56 »
Ik denk dat ik lasagne maak, met een laagje spinazie, laagje tomaat en bechamelsaus. Ik vind het alleen nog een tikje saai, als geheel.  :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5249 Gepost op: 23 februari 2013, 16:57:19 »
Misschien gegrilde aubergine (zoals bij moussaka) erbij? *is 'verslaafd' aan aubergine*
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5250 Gepost op: 23 februari 2013, 17:04:29 »
Ik denk dat ik lasagne maak, met een laagje spinazie, laagje tomaat en bechamelsaus. Ik vind het alleen nog een tikje saai, als geheel.  :-\
Nee joh. Misschien nog knoflook, pepertje, nootmuskaat of zelfs een uitje toevoegen, maar verder niets meer aan doen.

Vanavond een prei-champignonquiche. Ik heb al heel lang geen prei meer gegegeten, bedenk ik ineens.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5251 Gepost op: 23 februari 2013, 18:51:19 »
Gister restje Japanse noedels met gebakken spruitjes en tofu, puylinzen/gemarineerde geitenkaassalade van Marqt, stukje brood met tzatzki en een halve Pompie gevuld met risotto (wat best lekker was, maar de andere pompies tot nog toe vond ik lekkerder). Toe frambozenijs dat ik eerder deze week toch niet at.

Vanmiddag vrienden te lunchen: allerlei soorten brood met Godminster cheddar, brie, sinaasappelcurd en pittige schapenkaasdip, courgette/blauwekaassoep, salade met munt en citroendressing, vega mini-saucijzenbroodjes van Eef en Lien van Marqt, heel erg lekkere roomtruffels, ook van Marqt.

Vanavond teriyaki-champignons, Japanse rijst en een restje sla. En een roomtruffel toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5252 Gepost op: 23 februari 2013, 19:15:34 »
Nee joh. Misschien nog knoflook, pepertje, nootmuskaat of zelfs een uitje toevoegen, maar verder niets meer aan doen.

Vanavond een prei-champignonquiche. Ik heb al heel lang geen prei meer gegegeten, bedenk ik ineens.

Ik heb een ui door de spinazie gedaan, en veel oregano en wat wijn door de tomaten. En op het bord moest nog meer zout erbij. Ik had verse spinazie en deels verse tomaten gebruikt. Het was wel OK eigenlijk.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5253 Gepost op: 24 februari 2013, 10:45:08 »
Gisteravond boerenkool-zoete aardappel gratin via de voorpagina (vooraf al geborreld met hapjes, dus volstond als hoofdgerecht) en toe zelfgemaakte pudding met bosbessensaus.
Vanavond maar eens de groentekroket uitproberen.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5254 Gepost op: 24 februari 2013, 12:17:14 »
Op de zaterdagmarkt in Eindhoven, nu tijdelijk achterr het station, is een groenetnboer die onder meer oerbiet, paarse en gele wortel, truffelaardappelen en meer verkoopt. Kochten er paarse en gele wortel.
Mijn vrouw maakte een fraaie tapenade van rauwe paarse wortel, zwarte olijf, een restje brie, walnoten, olijfolie: alles in de mixer. Wow. Goede gekookte aardappel erbij, een salade, even geblancheerde en daarna in een beetje sesamolie gebakken sugar snaps, olijfolie van Meeuwig (Tertia bracht laatst weer flessen mee) en een in boter gebakken roereiomelet... HH Sven en Karl zouden er ook van smullen.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5255 Gepost op: 24 februari 2013, 12:44:18 »
Vanavond aardappel gnocchi met blauwekaassaus en walnoten, erbij een salade van rode kool, knolselderij, groene kruiden en griekse yoghurt. De aardappel gnocchi heb ik nog niet eerder zelf gemaakt, dus ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ik wat meer maak van de gnocchi en ze dan invries. Heeft iemand hier ervaring met gnocchi invriezen?
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2013, 12:52:18 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5256 Gepost op: 24 februari 2013, 12:58:08 »
Heeft iemand hier ervaring met gnocchi invriezen?

Nee, ben wel benieuwd wat het resultaat is, had eigenlijk nooit bedacht dat dat potentieel best wel een heel goed idee is.
,,,,فلافل

Offline Ed Raket

• **
  • 48
    • Hondenschool Doggz
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5257 Gepost op: 24 februari 2013, 16:22:27 »
Vanavond... pannenkoeken!  :D
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5258 Gepost op: 24 februari 2013, 18:50:15 »
De aardappel gnocchi heb ik nog niet eerder zelf gemaakt, dus ik ben heel benieuwd.
Brrrr... Dat was geen succes. Ga maar niet invriezen maar enkeltje prullenbak. Ik vond ze te glibberig en veel te laf van smaak. En heul veul werk. Zit nu lekker aan toastje met blauwe kaas ipv aan de gnocchi :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5259 Gepost op: 24 februari 2013, 20:37:22 »
Vanmiddag al wat gegeten omdat we vanavond een feestje hadden tijdens etenstijd: salade van gele biet, blauwe kaas en brie, raapsteeltjes en gegrild brood erbij.
Vanavond tijdens het feestje heerlijke bruschetta met tomaat, mozzarella en knoflook en Libanese dipjes zoals tzatziki, tomatendip en meer met Turks brood. En krakeling-pretzels.
,,,,فلافل