Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #520 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:23:17 »
Bulgur met komijn- en venkelzaad; gele linzen in pikante tomatensaus; schijfjes wortel en rettich met een tahin-tamarinde-citroensapsausje; daslook-groenteballetjes; schijfjes komkommer; Turkse yoghurt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #521 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:49:38 »
Wat eten Aiko, An Teater en Poek trouwens tegenwoordig?

Gisteren tofu, paprika en kidneybonen met Patak's kruidenpasta en mihoen. Vandaag vierde mijn moeder haar verjaardag en had kippensoep en broodjes: ik at alleen het laatste. Morgen waarschijnlijk brood met veggievlees.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #522 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:52:26 »
Jaardag dochter,zoals ik al gisteren schreef. Dit werd het:   

Gegratineerde rode kool en voorts:
•   Komkommer-courgettesoep
•   Artisjok,caponate, raita, gefrituurde banaan en aardappel
•    taart

Heer Christiaan: Tja, overdrachtelijke gesmolten zaken; ik kan er geen chocola(fondu) van maken. Het is gewoon een verkeerde naam  die bouillon met vulling fondu noemen. In Maleisië zeggen ze steam boat tegen dit gerecht. Die metafoor snap ik.
 Gefeliciteerd met uw moeder.

Nabrander: Dat overdrachtelijke van de fondu op soep met dingetjes kan zijn: je vorkt in beide gevallen wat uit een pot.
Zoiets. Maar wel ver gezocht.  :D

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2011, 09:34:54 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #523 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:00:44 »
Slastamppot met vega worstjes en sperziebonen erbij. Toe zijn er nog aardbeien en blauwe bessen.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #524 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:01:29 »
Spaghetti met room en citroensap met broccoli.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #525 Gepost op: 22 augustus 2011, 18:43:46 »
Geen verse groenten behalve wat ui in huis, dus pasta met rode saus uit een potje en wat grada padano. Om het goed te maken iets met druiven dat ik nog moet bekokstoven als dessert. We hebben druiven uit de huisbaas zijn tuin gekregen, en sommige zijn mierzoet, terwijl andere heel zuur zijn, dus ik moet nog een manier vinden om ze te homogeniseren zodat ze niet slecht worden...

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #526 Gepost op: 22 augustus 2011, 19:28:57 »
Mme Greet: Geen verse groenten behalve wat ui in huis, dus pasta met rode saus uit een potje en wat grada padano. Om het goed te maken iets met druiven... Een kokkin naar mijn hart.  ;)
Hier resten, want morgen een poos in Duitsland. Gebakken witlof overgoten met honing-soyasaus, rest caponata, aardappel, koolblad gevuld met kaas, ijsje toe.
So long.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #527 Gepost op: 22 augustus 2011, 19:41:17 »
U komt hier toch wel terug, heer Niewied?

Ik at groentesoep, zuurdesembrood en sla met eigen cherrytomaatjes. Toe had ik druiven.

Morgen falafel?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #528 Gepost op: 22 augustus 2011, 19:46:02 »
Bent u mij aan het uitlachen, heer niewied? ;) Veel plezier in Duitsland, in elk geval, en fijne culinaire ervaringen toegewenst ook :)
Ik denk dat ik voor het half zongedroogd tomaateffect bij de druiven ga gaan. In een niet-voorverwarmde oven ze zachtjes laten slinken ofzoiets. We zien wel hoe ze uitdraaien, en naargelang mijn kookfut en de zoetheid van het geheel komt er lekker bitter chocolade ijs van carte d'or bij, of misschien een tweede kookexperiment dat ik al lang eens wil uitproberen: een sabayon.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #529 Gepost op: 22 augustus 2011, 21:29:30 »
Bent u mij aan het uitlachen, heer niewied? ;) Veel plezier in Duitsland, in elk geval, en fijne culinaire ervaringen toegewenst ook :)
Ik denk dat ik voor het half zongedroogd tomaateffect bij de druiven ga gaan. In een niet-voorverwarmde oven ze zachtjes laten slinken ofzoiets. We zien wel hoe ze uitdraaien, en naargelang mijn kookfut en de zoetheid van het geheel komt er lekker bitter chocolade ijs van carte d'or bij, of misschien een tweede kookexperiment dat ik al lang eens wil uitproberen: een sabayon.
Of op een taartbodem?
Hier omelet, broccoli, rijst met wat citroengras en heerlijke rode saus met veel gember en knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #530 Gepost op: 22 augustus 2011, 22:31:51 »
L maakte een aangenaam stevige soep met snijbiet, kikkererwten en linzen. En meer. En kaas en basilicum erbovenop.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #531 Gepost op: 23 augustus 2011, 07:29:25 »
Linzensalade en peachcobbler.

Erin

Wat eten we vandaag?
« Reactie #532 Gepost op: 23 augustus 2011, 10:41:31 »
Ik kan steeds maar geen lekker recept met andijvie bedenken/vinden.
Andijviestamppot vind ik erg lekker, maar het is nog maar augustus hé...toch al volop andijvie in de winkels
Iemand een zomers andijvie-idee?  ???

Dit http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8538-italiaanse-wintersalade-met-gegrilde-andijvie is in de zomer ook erg lekker.

Daar kan ik wel wat mee, thnx! :cheer:

Online karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #533 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:41:17 »
Pompoen, er zijn vele gerechten voor, maar het blijft pompoen. In een 11.11.11 (Vlaamse Noord-Zuidbeweging) wereldkeuken-kookboek een "Chileens" recept ervoor.
Zullen dan vooral de kruiden (komijn en chilipoeder) zijn die bij de gestoofde ui en knoflook worden gevoegd. Daarbij tomatenblokjes in sap, blokjes gekookte pompoen en wat kookvocht ervan en witte bonen (ja, bonen zijn ook een Chileens ingrediënt). Dat alles over spaghetti.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #534 Gepost op: 23 augustus 2011, 15:52:13 »
Ik heb nog een restje slastamp met geraspte mierikswortel van gisteren over. Ik weet nog niet of ik er vegaballetjes of weer een spiegelei bij ga eten.
Ik heb helemaal geen fruit meer. Wel 2 citroenen die op moeten, dus wellicht ga ik zo een cake bakken (citroenen zijn fruit, dus wordt de cake vanzelf gezond). Ik zou ook zo even naar de groenteturk kunnen voor fruit.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #535 Gepost op: 23 augustus 2011, 15:57:02 »
Gisteren een pasta met een ratjetoe van groenten die nog opmoesten. En feta.

Vandaag: aardappeltjes, met vegaballetjes en iets met de groenten uit het pakket dat er deze week weer is. Er is nog ijs toe voor dat ultieme zomergevoel  :P

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #536 Gepost op: 23 augustus 2011, 17:49:43 »
Tomatensoep met brood.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #537 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:09:39 »
Soep met prei en courgette en ik heb nog room staan, ik denk dat ik toe poffertjes bak.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #538 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:31:27 »
Rijst met tempeh, cashewnoten en broccoli in kokosmelk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #539 Gepost op: 23 augustus 2011, 19:36:21 »
Gebakken aardappels, bloemkool, vega burgertjes en appelmoes.
,,,,فلافل