Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5120 Gepost op: 09 februari 2013, 10:26:17 »
Voor dit weekend staat op het menu: capellini bolognese met verse selder en wortelen, ui, look, tomatensaus en sojagehakt.
Gekookte aardappelen, spruiten en witte veggie braadworst. Voor de spruiten wordt dikke koude currysaus en mosterd op tafel gezet.
Wat er zaterdag of zondag wordt gegeten is nog niet bepaald (we aten gisteren al pasta bij een Italiaan), en er kunnen zich altijd onvoorziene omstandigheden voordoen die ons buitenshuis lokken.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5121 Gepost op: 09 februari 2013, 20:33:10 »
Vanmiddag banh mi en vanavond eikenbladsla met lokale feta (die dus niet zo mag heten) en citroendressing, groentesoep met vermicelli, stukje brood, fruitsalade van sinaasappel en granaatappel. En een stukje idioot lekkere gemberchocola uit Duitsland.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5122 Gepost op: 09 februari 2013, 20:58:10 »
botersla met veel zoete tomaatjes en rode puntpaprika's, linzen, witte turkse kaas en pinda's. en nu aan de koffie verkeerd.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5123 Gepost op: 09 februari 2013, 21:52:15 »
Bloemkool-aardappelcurry met ei. Erbij basmatirijst en komkommer-radijsraita.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5124 Gepost op: 09 februari 2013, 21:58:27 »
Er kwam een vriendin eten, en ik maakte de overvolle groentetaart uit plenty. Die lukte niet helemaal goed, want de vulling wilde niet helemaal stollen. Ik denk volgende keer iets minder room en meer ei. Het was wel lekker. Erbij had ik nog een groene salade met vinaigrette.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5125 Gepost op: 10 februari 2013, 01:07:27 »
Rode ui/broccoli soep
Groetjes, Antje

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5126 Gepost op: 10 februari 2013, 14:29:27 »
Vrijdag: Rijsttafeltje met sambal goreng prei, sambal boontjes, gebakken tempé en tofu met satésaus.
zaterdag: Prut-met-stukjes door vriend, mie met nootjes en restjes groenten
vandaag: kaasfondue met lekker stokbrood en iets van groentjes (moet ik nog verzinnen)

Het restje rijsttafel had ik gisteren trouwens 's avonds laat nog opgegeten, wat is dat toch altijd lekker na een dagje in de koelkast te hebben gestaan  ;D

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5127 Gepost op: 10 februari 2013, 15:29:06 »
Vanavond het restje van de groentetaart, met erbij zoete aardappel uit de oven met tijm en knoflook.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5128 Gepost op: 10 februari 2013, 15:32:34 »
Toch weer de pompoen met pre. ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5129 Gepost op: 10 februari 2013, 17:25:04 »
Lasagna met prei en wortel
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5130 Gepost op: 10 februari 2013, 17:29:58 »
Çig köfte uit een doosje, kwam het tegen bij de Turk en móest het proberen. Als het wat wordt en de man vindt het ook lekker ga ik op zoek naar en recept om het helemaal zelf te maken. Erbij salade (sla, wortel, tomaatjes, komkommer), knoflooksaus, ajvar en dürüm

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5131 Gepost op: 10 februari 2013, 18:29:31 »
Welk merk is dat Jol?

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5132 Gepost op: 10 februari 2013, 18:46:21 »
Zelfgemaakte frietjes met kaasbitterballen (die ik expres iet gecheckt heb op gelatine, want er waren geen kaassoufles meer en dit was de enige andere in de frituur gooibare vega snack in de vriezer, de falaffel Can ah vind ik niet lekker, en de loempia's ook niet) erbij haricots vert
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5133 Gepost op: 10 februari 2013, 18:48:55 »
Geroosterde aardappels met wat olie en kruiden en geroosterde pastinaak, koolraap en flespompoen met honing, een vegaburger erbij.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5134 Gepost op: 10 februari 2013, 18:49:58 »
Çig köfte uit een doosje, kwam het tegen bij de Turk en móest het proberen. Als het wat wordt en de man vindt het ook lekker ga ik op zoek naar en recept om het helemaal zelf te maken.

Dat is van die rauwe toch? Dit is een lekkere vegaversie vind ik http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11495-linzenkoefte-in-slabladeren

@lijntje: jouw AH heeft niet van die kaasrolletjes? Ook vega en lekker (maar duur!).
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5135 Gepost op: 10 februari 2013, 19:18:32 »
Het is carnaval dus t snackschap was uhmmmm leeg haha, dus toen had meneer lijntje deE meegenomen. Meestal wil ik helemaal geen frituursnacks, liever goede vegaburger op broodje ofzo erbij, of ik paneer zelf champignons voor erbij. ( of ik laat pap kaaskroketten maken haha) Of de echt Vietnamese loempiaatjes van t kraampje voor de ah. Maar goed voor x waren ze wel erg lekker.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5136 Gepost op: 10 februari 2013, 20:34:28 »
Hier eiermie, gewokt met spinazie, ui, knoflook en zoetzure saus en ernaast nog wat broccoli.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5137 Gepost op: 10 februari 2013, 21:20:51 »
Welk merk is dat Jol?

Het merk is Buhara en het is wat mij betreft geen aanrader, het smaakte naar rauwe peulvruchten :-X. De linzen kwamen in poedervorm, dat moest met heet water gemengd worden en 10-15 minuten rusten. Nou was de vertaling erg slecht dus mogelijk was rustig laten koken beter geweest. Ik heb de köftes maar gebakken in een laag olie, dat werkte prima. De smaak verbeterde en ze kregen een lekker knapperige buitenkant. Ik vond ze wel heel erg zout. Dat viel niet zo op met veel sla en saus maar nee, een herhaling zit er niet in. Ik ga veel liever het recept waar Selly naar linkt uitproberen.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5138 Gepost op: 10 februari 2013, 22:04:39 »
Mie, mini paksoi, mini maïskolfjes, rode paprika, Quorn bami blokjes, cashewnootjes met Marq' citroensaus. De mini paksoi (van Jumbo) is wat mij betreft geen aanrader, er zit veel minder smaak aan en is het smaakt ook ietwat dradig ten opzichte van 'normale' grootte paksoi. De kant-en-klare meebak citroensaus is wel een echte aanrader, als je van gemakkelijk/snel en fris houdt.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5139 Gepost op: 11 februari 2013, 01:12:08 »
Pizza! Qua smaak perfect, de bodem minder zompig dan gevreesd (onze oven krijgt het niet meer voor elkaar een krokante bodem te produceren). Desondanks erg lekker. Ik herhaal nog maar mijn wens een echte pizzaoven te bezitten (elfjes, mochten jullie meeluisteren...)

Gisteren had K. weer een première, 'Nacht in Venedig' dit keer. Hij kreeg een snel in elkaar gedraaide portie Bandnudeln met kaassaus en gegrilde groente. Onze Oostenrijkse gast D.K. en ik aten een pilao van rijst, gele linzen, tomaat, ui en broccoli (komijn- en korianderzaad, fenegriek, kardemom, kruidnagel, knoflook pepertje, gember).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength