Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5080 Gepost op: 05 februari 2013, 12:25:29 »
gisteren een snelle pasta met tomatensaus.
Zometeen een lekkere salade met kidneybonen, tomaatjes, mais en sla
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5081 Gepost op: 05 februari 2013, 12:49:21 »
Er staat al bietensoep klaar. Ik verheug me er nu al op!
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5082 Gepost op: 05 februari 2013, 13:05:52 »
Vragen aan heren  Karl en Eelco.
Zijn er Duitse/ Franse woorden voor andijvie en postelein en een Frans woord voor boerenkool?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5083 Gepost op: 05 februari 2013, 13:45:27 »
Postelein is pourpier, boerenkool is chou frisé en andijvie krijgt verschillende vertalingen: (chicorée) scarole voor andijvie met lange bladeren - dus "onze" stamppot-andijvie, chicorée frisée voor krulandijvie en ook endive (op afbeeldingen zie je deze endive dikwijls als ons witloof, in Nederland, dacht ik, Brussels lof genoemd? De verschillende varianten hebben gemeen dat het chicoreiplanten zijn.)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 14:51:16 door karl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5084 Gepost op: 05 februari 2013, 14:10:17 »
Vragen aan heren  Karl en Eelco.
Zijn er Duitse/ Franse woorden voor andijvie en postelein en een Frans woord voor boerenkool?
Andijvie heet in het Duits Endiviensalat en wordt dan ook vooral als 'sla' gegeten (maar erg populair is het niet, ook nauwelijks verkrijgbaar - jammer, want ik heb wel weer eens zin in andijviestamppot). Volgens Wikipedia heet postelein in het Duits Portulak, volgens Chefkoch is 'Postelein' ook gangbaar (slechts 28 recepten, dus ook niet populair).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5085 Gepost op: 05 februari 2013, 17:28:49 »
Die genoemde halloumi, waar koopt men dat in de regio Den Haag?

Wij hebben het ook bij de Ekoplaza in Delft! Wel duurder dan bij de Turk denk ik.

Bio? Dat is tof. Zou je misschien eens willen kijken of ie vega stremsel heeft volgens de verpakking en zo ja welk merk het is, dan kan ik die op de vega-kaaslijst zetten.

De halloumi bij de Ekoplaza is van Christis, de ingrediënten zijn in het duits vermeld, maar er staat dat het met microbactriëel stremsel is gemaakt. Kost wel 5,95 per 225 gram, is bio en komt uit Cyprus. Van schapen-, koe- en geitenmelk, als ik het goed heb onthouden.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5086 Gepost op: 05 februari 2013, 19:01:09 »
Bandnudeln met pompoensaus en gegrilde reepjes courgette.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5087 Gepost op: 05 februari 2013, 19:57:08 »
De halloumi bij de Ekoplaza is van Christis, de ingrediënten zijn in het duits vermeld, maar er staat dat het met microbactriëel stremsel is gemaakt. Kost wel 5,95 per 225 gram, is bio en komt uit Cyprus. Van schapen-, koe- en geitenmelk, als ik het goed heb onthouden.

:D tof, dank je voor het nakijken.

Hier aten we spaghetti met tomatensaus, aubergine, courgette en geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5088 Gepost op: 05 februari 2013, 19:59:19 »
Hier weer de halloumi-aardappelovenschotel van Nigella, gisteren restje Indisch van zondag.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5089 Gepost op: 05 februari 2013, 21:16:45 »
restje risotto omdat ik zoooo'n honger had toen ik thuiskwam en nog niemand was begonnen met koken en het er ook niet naar uitzag dat dat snel ging gebeuren. Zonet nog een heel klein beetje van de zuurkoolstamp gegeten, zat uiteindelijk behoorlijk vol van die risotto.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5090 Gepost op: 05 februari 2013, 22:04:47 »
Risotto vult goed, hé.

Zelf at ik aardappeltjes uit de oven, met zelfgemaakte appelmoes. Normaal lust ik echt niet zo graag appelmoes, dus ik maak het nooit klaar. Maar F. hier is er dol op, en we hadden nog veel appelen. Eerst ff de stukjes met een klein klontje en donkere kandijsuiker onder de grill met de aardappeltjes, zodat ze wat karameliseerden, dan met wat water in de microgolf en geplet. Zelfs ik vond het lekker om de patatjes erin te soppen. En F. heeft een nieuw lievelingetje. Met een snitsel van de Aldi erbij.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5091 Gepost op: 06 februari 2013, 01:18:12 »
Dat doet ut zeker, ik zit er ook altijd nét te vol van. Omdat het zo lekker is eet ik door ook al weet ik dat ik eigenlijk genoeg heb gehad. En tegen de tijd dat het signaal 'vol' van m'n maag m'n hersens bereikt heeft heb ik er alweer teveel van op  ::)

Gwennepen

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5092 Gepost op: 06 februari 2013, 05:54:15 »
Een ovenschotel van eerst geroerbakte prei, wortel, ui, bloemkool en broccoli met een beetje kerriepasta. Daarop eerst even gekookte witlof. Daarop zwarte peper uit de molen. Daarop vegan " kaas"saus met wat bosuiringetjes erdoor. Daarop paneermeel. Het was stiklekker. Ik liet het ook een vriend proeven die niet van gekookt lof houdt en verder ook niet vegan eet. En die was ook vol lof. ;D
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 05:57:06 door ~*~Gwennepen~*~ »

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5093 Gepost op: 06 februari 2013, 10:18:10 »
Vanavond ongeveer dit:
http://www.boodschappen.nl/recepten/rucolasalade-met-aubergine-en-gebakken-paddenstoelen/

Maar ik ga de aubergines grillen ipv frituren en gebruik ik het restje kropsla dat er nog ligt ipv rucola.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5094 Gepost op: 06 februari 2013, 11:11:23 »
Champignon-kokosmelksoep
Wortelstamppot met restje kaas uit de koelkast
Gebakken plakjes tofu met kruiden
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5095 Gepost op: 06 februari 2013, 13:12:59 »
Spaghetti Bolognese, met champignons ipv gehakt.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5096 Gepost op: 06 februari 2013, 16:33:41 »
Gratin dauphinois (zelfs heel traditioneel met een raapje erin!), een hele lading wortelsalade met kappertjes en limoen, Tivall nuggets. Sinaasappel toe al dan niet met een bolletje Grunschnabel frambozenijs.
,,,,فلافل

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5097 Gepost op: 06 februari 2013, 16:39:15 »
Gebakken gemarineerde tempeh in kokossaus met pinda's, courgette, paprika, sjalotjes en knoflook.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 16:46:11 door MarlaLouisa »

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5098 Gepost op: 06 februari 2013, 17:04:34 »
Sinaasappel toe al dan niet met een bolletje Grunschnabel frambozenijs.
Weet je wat dan lekker is? Sinaasappel dik schillen zodat het wit eraf is, in dikke plakken snijden, klein beetje (bruine) suiker erover en eventueel een eetlepel cointreau, en dan eventjes onder een loeihete grill. En dan serveren met het ijs...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5099 Gepost op: 06 februari 2013, 17:06:08 »
Sinaasappel toe al dan niet met een bolletje Grunschnabel frambozenijs.
Weet je wat dan lekker is? Sinaasappel dik schillen zodat het wit eraf is, in dikke plakken snijden, klein beetje (bruine) suiker erover en eventueel een eetlepel cointreau, en dan eventjes onder een loeihete grill. En dan serveren met het ijs...

Mmm! Als ik puf heb ga ik dat zeker doen, wat een leuke tip.
,,,,فلافل