Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5000 Gepost op: 29 januari 2013, 22:05:22 »
Omdat ik gebotst had en mijn auto de auto van mams waarschijnlijk heb later overlijden, trakteerde vriendje me op mac.

Oei, jij bent hopelijk niet gebutst?
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5001 Gepost op: 29 januari 2013, 22:06:36 »
Nee, ik gelukkig niks!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5002 Gepost op: 29 januari 2013, 22:27:05 »
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5003 Gepost op: 29 januari 2013, 23:11:20 »
Ik maakte de bulghursalade na die ik een week geleden tegen kwam: bulghur, zoete aardappel, munt, peterselie, bosui, citroensap en feta, lekker! al had ik de zoete aardappel misschien iets te lang gekookt.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5004 Gepost op: 30 januari 2013, 08:19:04 »
Nee, ik gelukkig niks!

Fijn dat je nog heel bent!

Ik eet vanavond de sperziebonen-courgettesalade met tahindressing uit Veg!
Met erbij quinoa en falafelballetjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5005 Gepost op: 30 januari 2013, 18:16:41 »

Pas je op dat je zelf geen sperzieboon wordt  ;)? Ik heb er ook wel zin in, maar ik eet ze alleen in het seizoen (maar ik vlieg dan weer veel, dus wees niet bang dat ik milieuvriendelijk doe).
Hier jacket potato, aan tafel te vullen met een keuze aan zure room, cornichons, bieslook, kappertjes en geraspte kaas. Bietensoep met adzjika (van Maartje!) en geinige Britse toastjes met er op rabiolakaas. Mango toe, of morgen mango toe.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5006 Gepost op: 30 januari 2013, 20:23:46 »

Pas je op dat je zelf geen sperzieboon wordt  ;)? Ik heb er ook wel zin in, maar ik eet ze alleen in het seizoen (maar ik vlieg dan weer veel, dus wees niet bang dat ik milieuvriendelijk doe).
Hier jacket potato, aan tafel te vullen met een keuze aan zure room, cornichons, bieslook, kappertjes en geraspte kaas. Bietensoep met adzjika (van Maartje!) en geinige Britse toastjes met er op rabiolakaas. Mango toe, of morgen mango toe.

Ja, het is een beetje fout, ik weet het... Maar ik had er zo'n zin in. Dat in het seizoen eten is nog wel een aandachtspuntje voor me soms. Maar ooit zal het me lukken. Ben sowieso een laatbloeier hé, pas  op mijn 35ste vegetariër....

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5007 Gepost op: 30 januari 2013, 21:07:19 »

Pas je op dat je zelf geen sperzieboon wordt  ;)? Ik heb er ook wel zin in, maar ik eet ze alleen in het seizoen (maar ik vlieg dan weer veel, dus wees niet bang dat ik milieuvriendelijk doe).

Ja, het is een beetje fout, ik weet het... Maar ik had er zo'n zin in. Dat in het seizoen eten is nog wel een aandachtspuntje voor me soms. Maar ooit zal het me lukken. Ben sowieso een laatbloeier hé, pas  op mijn 35ste vegetariër....

Het valt mee hoe milieuonvriendelijk ze zijn: van Milieu Centraal krijgen ze een B, mits ze uit Marokko of Spanje komen. Keniaanse boontjes zijn heul erg fout;).
http://groentefruit.milieucentraal.nl/
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 21:10:38 door Hizikigrrrl »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5008 Gepost op: 30 januari 2013, 21:10:19 »
Kijk, en dáárom heb je dus een smartfoon nodig: dan kun je met de milieu-centraal-app in de supermarkt uitzoeken of je bloemkool mag kopen of limoenen, en welke paprika's het beste zijn ;)

Ik eet zo deze soep, die mij al tijden intrigeert, maar die ik nooit gemaakt had. Ik wilde hem zojuist eten tijdens een online seminar, maar ik heb een timing issue, dus de soep was nog niet klaar, dus ik ga hem zo voor de tv eten. (ik heb wel het hele recept gemaakt voor in mijn eentje, anders leek het in mijn ogen écht geen maaltijdsoep...)
Met boterhammen met hummus met koriander en limoen (want daar was het allemaal om begonnen, ik wilde iets eten waar lekkere verse boterhammen bij passen).
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5009 Gepost op: 30 januari 2013, 21:21:14 »
Kijk, en dáárom heb je dus een smartfoon nodig: dan kun je met de milieu-centraal-app in de supermarkt uitzoeken of je bloemkool mag kopen of limoenen, en welke paprika's het beste zijn ;)

maar hoe milieuvriendelijk is zo'n smartphone? Niet dat ik er dan geen wil ;D.

En voor wie het wil weten: bloemkool is het hele jaar door oké (A of B), de paprika's moeten uit Spanje of Israël komen (uit NL en Belgie zijn ze fout, want in verwarmde kassen geteeld. Zou dat ook voor de biopaprika's midden in de zomer gelden?) en een limoen is ook verantwoord!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5010 Gepost op: 30 januari 2013, 21:48:33 »
Die genoemde halloumi, waar koopt men dat in de regio Den Haag?
Hier gewone feta uit de oven, courgettes en pasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5011 Gepost op: 30 januari 2013, 21:52:36 »
Hier gewone feta uit de oven, courgettes en pasta.

Sommige supermarkten hebben het (C1000, soms Jumbo), maar Turkse groenteboeren hebben het vaker en die zijn goedkoper (kijk bij de yoghurt enzo). Goede kaaswinkels hebben het soms ook, maar daar is het erg duur.

Het is echt een zoute bakkaas. Heel erg lekker op de bbq in de zomer ook
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5012 Gepost op: 30 januari 2013, 22:01:49 »
Een spruitjesexperiment met melasse, balsamico, knoflook en een beetje chipotle, best wel lekker eigenlijk. Aardappels uit de oven en mozarellanuggets met rode pesto.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5013 Gepost op: 30 januari 2013, 22:03:30 »
Witlof met sojabrokken in tomatensaus. Daarbij couscous.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5014 Gepost op: 30 januari 2013, 22:04:35 »
Een pilao van basmatirijst, gele linzen, rode ui, wortel, pepertje en tomaat (plus knoflook, gember, komijn- en korianderzaad, groene en zwarte kardemom, kaneel en kurkuma). Erbij een klodder Turkse yoghurt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5015 Gepost op: 30 januari 2013, 22:31:48 »

maar hoe milieuvriendelijk is zo'n smartphone? Niet dat ik er dan geen wil ;D.

En voor wie het wil weten: bloemkool is het hele jaar door oké (A of B), de paprika's moeten uit Spanje of Israël komen (uit NL en Belgie zijn ze fout, want in verwarmde kassen geteeld. Zou dat ook voor de biopaprika's midden in de zomer gelden?) en een limoen is ook verantwoord!

ik weet het, ik had het echt gecontroleerd in de supermarkt. En die telefoon? Die doet het op groene stroom en Chinese kinderhandjes. En enge coltanmijnen, maar dat geldt dacht ik voor alle mobiele telefoons (-batterijen?)
This is between me and the vegetable!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5016 Gepost op: 30 januari 2013, 22:38:35 »
En enge coltanmijnen, maar dat geldt dacht ik voor alle mobiele telefoons (-batterijen?)

Voor (praktisch) alle elektronica. Waarom dat altijd per se met mobieltjes wordt geassocieerd is me nooit duidelijk geworden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5017 Gepost op: 31 januari 2013, 07:59:58 »

Jumbo in Leidschenhage heeft het in ieder geval.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5018 Gepost op: 31 januari 2013, 09:02:42 »
Ik at gisteren bij muppet omdat ik me niet zo lekker voelde, leek naar de drukke griek me geen goed idee.
Ze maakte spinazie Ravioli met champignonsaus en eikenbladsalade :D erg lekker
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5019 Gepost op: 31 januari 2013, 09:43:59 »
Vanavond eet ik bij mijn ouders, waarschijnlijk een soepje en een broodje kaas.
Dus met de lunch dan maar een couscoussalade met sjalot, feta, restje zongedroogde tomaten, restje paprika, restje sperziebonen.
Een vinaigrette erbij van dille-citroenmosterd, een drupje honing, olijfolie en balsamico.