Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #500 Gepost op: 20 augustus 2011, 18:51:27 »
Mijn weledele excuses voor het klakkeloos neerplempen van mijn eetavonturen en het misbruiken van een Franse term. En ook mijn condoleances voor meneer Niewied.

Dankzij een donatie van zelfgeteelde courgettes, stooft er nu een vrolijke cocoscurry met geelwortel, koriander, komijn, venkel, gember, kardemom, handje doperwtjes, knoflook, ui en yoghurt. Erover cashewnoten en ernaast citroenrijst en pappadums met groene peper.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #501 Gepost op: 20 augustus 2011, 19:18:05 »
De enige fondue waarbij wél iets smelt is toch kaasfondue? Of gebeurde vleesfondue ooit met blokken reuzel of ossewit?

Ik heb net een fijne foccacia uit de oven gehaald, en als R er is eten we die op (nou ja, daar zijn L en ik al mee begonnen) met geroosterde-tomatensoep. Voor toe staat er kruidige pruimencrumble in de oven.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #502 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:08:35 »
De enige fondue waarbij wél iets smelt is toch kaasfondue? Of gebeurde vleesfondue ooit met blokken reuzel of ossewit?
Fondue in de zin dat je eten aan tafel in een pot met vloeistof gooit is overdrachtelijk van de kaasfondue, die ooit de enige fondue was. In China en Japan spreken ze pas recentelijk Frans.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #503 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:18:16 »
Om maar weer on-topic te zijn, wij hadden vanavond eindelijk weer eens curry. En wel een curry van wortel en appeltjes-gered-van-de-boom-van-de-buren - klein, een beetje beurs en lekker zurig. Met kokosmelk en een specerijenmix die ik ongeveer twee maanden geleden heb gemaakt (restje, nu op) een prima gerecht. K. beweert nog steeds geen fan te zijn van rijst, maar met een beetje kruidnagel en peper eet hij er ook lekker van. Erbij pappadums - die droog geroosterd toch echt lekkerder en lichter verteerbaar zijn dan gebakken in olie.
Ik had gisteren ook weer eens een curry. Niet van eigen fabrikaat, ik denk een smulwebrecept ofzo. Vandaag een barbecue. Falafelspiesjes, allerlei spul van de vegaslager, ik moest natuurlijk de tempehribbetjes weer maken, uiteraard ging er watermeloen en ananas boven de kolen en er was ook nog een paneerspiesje. Daarbij een pastasalade, een bulgursalade, de nodige rauwkost, stokbrood, nog wat stokbrood en nog maar eens een paar stokbroden, satehsaus, etc etc etc. En goed gezelschap natuurlijk. Alhoewel de mensen aan het andere tafeltje zich nogal misdroegen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #504 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:19:27 »
BBQ, met wat vrienden onder wie Christiaan.

We hadden op de BBQ watermeloen, tempehribbetjes, in Pataks vindaloopasta gemarineerde paneer, courgettes, kipspiesjes+braadworst+yakitori+schijf van de Vega Slager en toe verse ananas en een pakketje van banaan met een nep-Nuts. Verder tabouleh, pastasalade, smeersels, brood, sauzen, wijn, cider, bier, cola, bowl, etc. En na afloop nog een gezellig houtvuurtje!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #505 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:29:15 »
En na afloop nog een gezellig houtvuurtje!
Ja, dat, of een manier om je benen te ontharen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #506 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:34:06 »
En na afloop nog een gezellig houtvuurtje!
Ja, dat, of een manier om je benen te ontharen.

Waar een Ikea-kast al niet goed voor is :P.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #507 Gepost op: 21 augustus 2011, 06:29:21 »
De enige fondue waarbij wél iets smelt is toch kaasfondue?

Vergeet de chocoladefondue niet!

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #508 Gepost op: 21 augustus 2011, 11:36:11 »
Hoei, hoe kon dat me gebeuren?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #509 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:36:10 »
Oe, heb ik ook nog een apparaat voor, choco fondue :D

Frisse rijstsalade van het kliekje citroenrijst van gister, opgeleukt met tomaat, kleine komkommer, radijsloof, paar radijsjes, lenteuitje, flinke klodder mayo, lepel mierikswortel en zwarte peper.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #510 Gepost op: 21 augustus 2011, 16:42:48 »
heb net een stuk van de lekkerste meloen van de hele wereld op!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #511 Gepost op: 21 augustus 2011, 18:01:31 »
Je hebt ze vergeleken ;)

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #512 Gepost op: 21 augustus 2011, 18:53:39 »
Ik had vandaag risotto met spinazie, champignons en marcarpone.

Erin

Wat eten we vandaag?
« Reactie #513 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:03:15 »
Ik kan steeds maar geen lekker recept met andijvie bedenken/vinden.
Andijviestamppot vind ik erg lekker, maar het is nog maar augustus hé...toch al volop andijvie in de winkels
Iemand een zomers andijvie-idee?  ???

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #514 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:20:57 »
Ik kan steeds maar geen lekker recept met andijvie bedenken/vinden.
Andijviestamppot vind ik erg lekker, maar het is nog maar augustus hé...toch al volop andijvie in de winkels
Iemand een zomers andijvie-idee?  ???

Dit http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8538-italiaanse-wintersalade-met-gegrilde-andijvie is in de zomer ook erg lekker.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #515 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:46:13 »
Pasta met wat creme freche en parmezaanse kaas erdoor, en een knoflookje. Erbij gegrilde courgettes met dadel-vijg-azijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #516 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:55:22 »
L maakt een hartige taart met spinazie, champignons en bleu de Wolvega.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #517 Gepost op: 21 augustus 2011, 20:22:39 »
Andijviestamppot vind ik erg lekker, maar het is nog maar augustus hé..
Mag best in de zomer!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #518 Gepost op: 21 augustus 2011, 20:30:53 »
Wat eten Aiko, An Teater en Poek trouwens tegenwoordig?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #519 Gepost op: 21 augustus 2011, 20:40:23 »
Restjes vd BBQ van gisteren, en net heb ik nog wat hapjes gehad op Zutphen Culinair: iets van brie met cranberrymouse, pannetone met wat blauws (kaas, niet Indisch) en een toastje met taleggio en rode-uienchutney.