Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4520 Gepost op: 11 december 2012, 19:26:09 »
Simpel pasta met kruidenroomkaas, champies en broccoli :)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4521 Gepost op: 11 december 2012, 19:34:31 »
Rijstnoedels met zoetzuur en beetje zout sausje, gele en groene paprika, prei, tomaat, rode peper en knoflook. Gehakte pinda's erover, want ik was vergeten een omelet erbij te bakken.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4522 Gepost op: 11 december 2012, 23:08:07 »
Na het succes van vorige week weer stoofperen!! ;) Met een vegetarische gehaktbal in rode uitjes jus en pomme duchese (diepvries/oven).
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4523 Gepost op: 12 december 2012, 07:57:55 »
Vanavond een recept uitproberen: tofu in een ovenschaal, overgieten met marinade en dan 3 kwartier in de oven roosteren.
Ben benieuwd.

Hoe was dat?

Dat was erg lekker. Ik had een marinade van sereh, knoflook, gember, sambal, sojasaus en sesamolie. Lekker zoet / pittig.

Vanavond wordt het een risotto, in ieder geval met champignons en geitenkaas, en dan nog iets groente-achtigs erbij natuurlijk. Ik denk een salade of zo.
« Laatst bewerkt op: 12 december 2012, 08:21:43 door Miranda »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4524 Gepost op: 12 december 2012, 09:25:24 »
Vanavond een recept uitproberen: tofu in een ovenschaal, overgieten met marinade en dan 3 kwartier in de oven roosteren.
Ben benieuwd.

Hoe was dat?

Dat was erg lekker. Ik had een marinade van sereh, knoflook, gember, sambal, sojasaus en sesamolie. Lekker zoet / pittig.

Leuk!

Hier vanavond een stoofpotje met seitan, ui, bruin bier, paprikapoeder, peterselie. Erbij geroosterde knolselderij met pittige mosterd en bruine rijst. Grapefruit toe.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4525 Gepost op: 12 december 2012, 12:20:45 »

Hier vanavond een stoofpotje met seitan, ui, bruin bier, paprikapoeder, peterselie. Erbij geroosterde knolselderij met pittige mosterd en bruine rijst. Grapefruit toe.

Ooooh, dat klinkt lekker!

'kerst'lasagne.  Saus van gezeefde tomaten met wat ui, dragon, knoflook. Andere saus van gepureerde broccoli met room. Laagjes maken met de lasagnebladen. Mozzarella bovenop  ;D
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4526 Gepost op: 12 december 2012, 12:47:46 »
Ik wil gestoofde prei eten, met kazige pasta.
This is between me and the vegetable!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4527 Gepost op: 12 december 2012, 18:12:08 »
patat met een salade erbij.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4528 Gepost op: 12 december 2012, 18:29:54 »
Rode kool met appel uit de diepvries (wel zelfgemaakt :angel:) met aardappels, burgertje (ik geloof iets van een zigunerschnitzel van Vivera?) en veel appelmoes (niet zelfgemaakt, wel bio)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4529 Gepost op: 12 december 2012, 22:35:18 »
Spruitjesstamppot met een tomatensausje en speltburgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4530 Gepost op: 13 december 2012, 09:41:54 »
Vanavond misosoepje met vega dumplings en zoetzure groentes (paprika, peultjes, taugé, lente-ui).

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4531 Gepost op: 13 december 2012, 13:45:52 »
Couscous gemengd met een mengsel van gebraden ui, rode paprika, venkel, knoflook, tomaat, rest gebakken tofu, slaatje van peer, venkel en peterseliewortel. Erwtensoep (spliterwten, selderieknol, stukje verse gember, knoflook, ui, prei en restje venkel plus een beetje tandoori masala).
Ontmoetten een kennis die nog nooit soep had gemaakt maar wel drie kinderen had grootgebracht. Ze vroeg zich af hoe je soep moest bereiden. En een andere kennis die een prachtige nieuwe keuken heeft maar zei dat ze geen enkel verstand had van koken en wat ze nou moest eten nu haar zoon met kerst kwam. Pakjes van de C1000 dacht ze.
Als ik dat zo hoor, wordt het tijd om, naast meer rekenen en taal, ook maar wat basisbegrippen koken te introduceren in het schoolcurriculum, zodat een basisschoolleerling in elk geval soep kan koken als ie van school komt. Tja.

« Laatst bewerkt op: 13 december 2012, 13:56:03 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4532 Gepost op: 13 december 2012, 13:53:37 »
Wij kregen op de middelbare school opdracht om linzensoep te maken, maar dat was voor godsdienstles omdat het in de bijbel voorkomt.

Gisteravond spaghettini met een kaassaus van de nieuwe Boursin (tomaat-bieslook) met doperwten (alweer). En vanavond rauwe andijviestamp met Tivall Rookworst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4533 Gepost op: 13 december 2012, 20:25:00 »
Champignon-uirisotto. Erbij spruitjes uit de wok.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4534 Gepost op: 13 december 2012, 23:03:32 »
Gisteren de patat toch maar niet gedaan, wel durum met baba ganoush en humus. Vandaag vanwege feest buiten de deur gegeten, ben nog aan het nagenieten van de überlekkere citroen meringue van Gusto.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4535 Gepost op: 14 december 2012, 09:53:54 »
Gisteren tagliatelle met zelfgemaakte pesto en gorgonzola, erbij veel verse roergebakken spinazie met pijnboompitjes.

Belangrijkste van pijnboompitjes roosteren: doe dit voor alle andere kooktaken. De pitjes blijven echt wel knapperig, en je kunt de helft ervan tijdens het koken opsnoepen met een glaasje witte wijn erbij  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4536 Gepost op: 14 december 2012, 16:29:50 »
Wij kregen op de middelbare school opdracht om linzensoep te maken, maar dat was voor godsdienstles omdat het in de bijbel voorkomt.

Mooi, waar de bijbel al niet goed voor is!
Beste groet,
NW

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4537 Gepost op: 14 december 2012, 16:34:03 »
Rode kool bereid: ui en knoflook in olijfolie braden, rode kool julienne gesneden, meebakken/-braden, een in partjes gesneden goudreinette erbij, fijngemaakte kruidnagel, zout, rode wijn, wat azijn, wat suiker en zout, stoven tot gaar.
Eern deel garyineren met kaas, ander deel in diepvries, want anders te veel. De kool woog ongeveer 1200 gram, schat ik, 12 N dus.
Ik geloof dat mijn vrouw Rösti erbij gaat serveren en, haar kennende, nog wel meer.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4538 Gepost op: 14 december 2012, 17:24:47 »
Voor het evenwicht na gisteren zal ik me vandaag maar beperken tot een gevulde salade (iets met peulvruchten).

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4539 Gepost op: 14 december 2012, 17:45:13 »
Gisteren: salade van witte bonen, witlof, geraspte kaas, knoflookpoeder, peper, zout en olijfolie. Daarbij couscous en geraspte wortel.

Vandaag: stoofpotje van savooiekool, ananas, pindakaas en een hoop kruiden waaronder knoflook, chili, gember en koriander. Daarbij bruine rijst. Dit is eigenlijk een recept dat in de begindagen van Vegatopia op de site stond en ik me nog goed genoeg herinnerde.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.