Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4420 Gepost op: 29 november 2012, 20:42:17 »
Ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool, begoten met een pittig mosterdsausje, bestrooid met geraspte kaas en nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4421 Gepost op: 29 november 2012, 21:46:02 »
Er kwam weer eens preitaart uit mijn vriezer.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4422 Gepost op: 30 november 2012, 08:35:49 »
Pureepatatjes

Nieuwsgierig, bedoel je hiermee puree?

Citaat
Maar goed dat ie mooi en lief is ;)

Ja, dat houd ik hem hier ook voor, zeker als hij afwast ;D

Gister te gesloopt om nog iets fatsoenlijks te doen in de keuken, dus we deelden een diepvriespizza en gebakken aardappels met groene kruidenmayo.

Vanavond wordt er voor me gekookt, dus dat is nog even een verrassing...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4423 Gepost op: 30 november 2012, 08:44:24 »
Woensdag maakte mijn zusje een prima hartige taart met broccoli, spinazie en geitenkaas.

Gisteren aten we boerenkoolstamppot (met een paar laatste aardperen erin gestampt), met vega spekjes, augurken en appelchutney.

Vandaag krijg ik bezoek, en er is een uit de kluiten gewassen courgette die op gaat moeten. Zo maar eens kijken.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4424 Gepost op: 30 november 2012, 12:48:42 »
Imam bayildi met baldorijst.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4425 Gepost op: 30 november 2012, 17:38:04 »
vandaag pizza, morgen boerenkool met de vegaworst van Ah en zondag wraps met allerlei groente, sausje, vega stukjes en cuacamole

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4426 Gepost op: 30 november 2012, 18:01:14 »

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4427 Gepost op: 30 november 2012, 18:44:57 »
Gisteren aten we boerenkoolstamppot (met een paar laatste aardperen erin gestampt), met vega spekjes, augurken en appelchutney.
Kun je dat recept van de boerenkoolstamppot (maar eigenlijk vooral van de appulchutney) voor mij uitschrijven? *kijkt extra lief*
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4428 Gepost op: 30 november 2012, 21:09:47 »
Wegens een gezamenlijke bakactie (ik hartig, hij zoet) pas laat gegeten. Wortelschijfjes, gestoomd in citroensap en honing met pepertje, rozemarijn en laurierblad. Erbij gebakken gnocchi met parmezaanse kaas.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4429 Gepost op: 01 december 2012, 17:57:15 »
Wij krijgen eters. Het plan was om het thema binnen de driehoek Berlijn-Yerevan-Cairo te houden, maar zelfs dat is niet echt gelukt. Ze krijgen khachapuri met tkmali van moesappels (dat blijkt prima te werken), imam bayildi (met adzjika) en een flan met geroosterde bloemkool en acamorzakaas. O, en bietensla met paprikarelish en dilleyoghurt.
Toe de mandarijn-granaatappelpavlova uit de kerst-Delicious (jammer dat het recept voor geen kant klopt). En voor daarna staan er nog superschattige mini-gevuldspeculaasjes in de oven.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4430 Gepost op: 01 december 2012, 18:12:21 »
Wij krijgen eters. Het plan was om het thema binnen de driehoek Berlijn-Yerevan-Cairo te houden, maar zelfs dat is niet echt gelukt. Ze krijgen khachapuri met tkmali van moesappels (dat blijkt prima te werken), imam bayildi (met adzjika) en een flan met geroosterde bloemkool en acamorzakaas. O, en bietensla met paprikarelish en dilleyoghurt.
Toe de mandarijn-granaatappelpavlova uit de kerst-Delicious (jammer dat het recept voor geen kant klopt). En voor daarna staan er nog superschattige mini-gevuldspeculaasjes in de oven.

Die http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12029-khachapuri- moet ik ook eens maken :kwijl:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4431 Gepost op: 02 december 2012, 00:04:15 »
Een zeer geslaagde fusilli bolognese.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4432 Gepost op: 02 december 2012, 00:30:25 »
Borrelhapjes. Champignons en olijven ingemaakt met honing, roggeflatbread met boerenkoolpesto, halve pitabroodjes met reuzenbonenhoumous en gebakken oesterzwammen, marsepeinen balletjes met walnoot en gekleurde suiker, de aubergine met rozenhangop van de voorpagina, couscous, aioli van de AH met stokbrood, en een spannende pakistaanse sojayoghurtsalade die wat scherp was in vergelijking met de rest, dus daar ga ik morgen meer van eten.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4433 Gepost op: 02 december 2012, 08:58:28 »
Het plan was om het thema binnen de driehoek Berlijn-Yerevan-Cairo te houden, maar zelfs dat is niet echt gelukt.

Uit historisch onderzoek blijkt dat werken met een geografische driehoek gedoemd is te mislukken, gebruik een as, succes gegarandeerd.

Maar jee wat klinkt dat lekker zeg! Maar wat is tkmali?
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4434 Gepost op: 02 december 2012, 08:59:21 »
Borrelhapjes. Champignons en olijven ingemaakt met honing, roggeflatbread met boerenkoolpesto, halve pitabroodjes met reuzenbonenhoumous en gebakken oesterzwammen, marsepeinen balletjes met walnoot en gekleurde suiker, de aubergine met rozenhangop van de voorpagina, couscous, aioli van de AH met stokbrood, en een spannende pakistaanse sojayoghurtsalade die wat scherp was in vergelijking met de rest, dus daar ga ik morgen meer van eten.

Hoei wat lekker allemaal.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4435 Gepost op: 02 december 2012, 14:20:04 »
Vrijdag pannenkoek met boerenmeisjes als late lunch, 's avonds pasta met tomatensaus en een salade. Vandaag zien we nog wel.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4436 Gepost op: 02 december 2012, 16:00:48 »
Het plan was om het thema binnen de driehoek Berlijn-Yerevan-Cairo te houden, maar zelfs dat is niet echt gelukt.

Uit historisch onderzoek blijkt dat werken met een geografische driehoek gedoemd is te mislukken, gebruik een as, succes gegarandeerd.

Maar jee wat klinkt dat lekker zeg! Maar wat is tkmali?
Zure-pruimensaus. Maar ik had hem, bij gebrek aan zure pruimen, met moesappels gemaakt. Werkt prima.
This is between me and the vegetable!

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4437 Gepost op: 02 december 2012, 16:34:37 »

Hoei wat lekker allemaal.
Zijn volgens mij heel veel vegatopiarecepten.

Maar die aubergine met rozenhangop van jou was echt superlekker. De aubergine is op, maar ik heb nog wat hangop, heb jij nog ideeën waar ik die nog meer op kan smeren?

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4438 Gepost op: 02 december 2012, 17:49:06 »
Het bietentaartje van de voorpagina staat in de oven. Wel met wat aanpassingen, want ik had niet alles in huis. Ik ben benieuwd; voor het eerst dat ik bietjes eet sinds mijn kleutertijd. Ze waren geel en rood (die van de AH groente van de maand), het zag er in ieder geval mooi uit :D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4439 Gepost op: 02 december 2012, 17:53:04 »
@Maartje: ah check, ik wist niet/had niet onthouden dat dat zo heette.
@Fem: Fijn dat je het lekker vond! Ik eet leftover-hangop meestal 'zo' op, of misschien als soort Grieks toetje eten: met wat lekkere vloeibare honing en walnoten? Tenzij er al pul biber door zit, of er toch veel zout door zit, dan misschien bij pita's met ook hummus erbij? Het is me niet helemaal duidelijk of je rozenhangop of plain hangop overhebt, plain is ie ook lekker met wat komijn erdoor bij falafel.

Ken je trouwens die rode koolsalade in het Joodse koelschap bij de AH Buitenveldert, die is zo ontzettend lekker (nu we het toch over dipjes hebben bedoel ik).

« Laatst bewerkt op: 02 december 2012, 17:55:15 door Selly »
,,,,فلافل