Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4400 Gepost op: 27 november 2012, 20:49:54 »
Een snelle risotto met rode ui, tomaat, rozemarijn en een pepertje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4401 Gepost op: 27 november 2012, 21:45:15 »
Spruitjes met roomsaus, psychedelisch gekleurde rauwkost (geraspte rode biet, wortel en appel met olijfolie en ciderazijn), bonen in tomatensaus (blik). Daarbij volle rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4402 Gepost op: 27 november 2012, 23:19:23 »
Maak je dan drie keer eten? Wow!

:P Ben jij mal......dat doet de magnetron voor me.

Vandaag wederom kliekjes. Manlief had iets Surinaams, weet niet meer wat. Jongste dochter had broccoliesoep en een broodje gebakken ei. Oudste dochter had foe yong hai en ik at een nasi met tempéh en dingendiewelvakerdooreennasigaan.

Vriezer is weer een eindje leeg, er staan nog 4 kliekjes in :)
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4403 Gepost op: 28 november 2012, 12:23:08 »
Maandag: groentesoep met zelfgemaakt bouillon, wortel, ui, vermicelli. Erbij krop/wortelsla en een walnotenstokbroodje met la Fourrière chevre fermier.
Gisteren: macaroni met tomaat, paprikasaus, aubergine, ui en wat gerapste kaas.
Vandaag: boerenkoolstamppot (de 1e boerenkool dit najaar) met pittige knolselderij en vega hamburgertjes.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4404 Gepost op: 28 november 2012, 12:40:21 »
Ik heb nog een halve paprika, een bakje bimi en een stukje feta, dit moet allemaal op vanavond.
Denk dat ik iets van een pasta in elkaar draai met nog wat pesto erdoor ofzo.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4405 Gepost op: 28 november 2012, 12:48:07 »
Vandaag: boerenkoolstamppot (de 1e boerenkool dit najaar)
De eerste pas? Ik heb al ik-weet-niet-hoe-vaak boerenkool gegeten (bij de piccalilly).

Ik denk dat ik vanavond pompoensoep maak.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4406 Gepost op: 28 november 2012, 13:18:34 »
Vandaag: boerenkoolstamppot (de 1e boerenkool dit najaar)
De eerste pas? Ik heb al ik-weet-niet-hoe-vaak boerenkool gegeten (bij de piccalilly).

Ja idioot he. Ik heb wel heel veel piccalilly gegeten, maar bij andere stamppotten (en tosti's).
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4407 Gepost op: 28 november 2012, 14:06:49 »
maandag licht linzensoepje, gisteren broodje vegarookworst met koolsla en een gemixte salade. Had als lunch ook al een salade op dus aan rauwe groenten geen gebrek. Vandaag een curry van de stukken gegrilde pompoen die nog in de koelkast staan.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4408 Gepost op: 28 november 2012, 15:13:52 »
Gisteren een courgettesoep uit de vriezer van mijn schoonmoeder die we nog flink gepimpt hebben met veel kruiden, pepertje etc als voorgerecht. Hoofdgerecht een curry met aardpeer, tomaat, linzen en tofu met rijst. Toe zelfgemaakte gevulde pepernoten en speculaas.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4409 Gepost op: 28 november 2012, 15:15:23 »
Gisteren geroosterde aardappelen met rozemarijn, vega-worstjes en wortels.

Vandaag denk ik een salade met quinoa, mozzarella en tomaat en daarnaast nog een paar gestoomde worteltjes, die moeten op.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4410 Gepost op: 28 november 2012, 18:11:55 »
Normaal doe ik geen verzoek-koken, want "het is hier geen restaurant, hoor". Maar vandaag kwam de wens van dochter overeen met de mijne, dus pizza met paprika, courgette, champignons en kaas natuurlijk.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4411 Gepost op: 28 november 2012, 18:54:09 »
Friet.
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4412 Gepost op: 28 november 2012, 19:59:09 »
We eten pittige plaattaart met gehakt. Daarbij proberen we het gehakt van de Vegetarische Slager uit. Verder vulden we dit recept aan met een teen knoflook, een beetje kruiden en een restje eigen zongedroogde tomaat/olijf/gegrilde paprika tapenade. Het gerecht staat nu in de oven en ruikt alvast erg smakelijk.
Groetjes, Antje

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4413 Gepost op: 28 november 2012, 22:52:06 »
Curry van witte kool met maïs, kokosmelk en een hoop kruiden. Daarbij basmatirijst en vegaballetjes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4414 Gepost op: 29 november 2012, 01:34:39 »
Een vroeg ontbijt, want een vroege trein naar Berlijn voor een workshop bij de Online Educa Berlin. Na afloop van de workshop lunch in een poshy restaurant in de Budapester Strasse. De enige vegetarische optie was een 'fantasie van herfstgroenten' met quinoa, vermengd met granaatappel. Sinds wanneer is groene asperge een herfstgroente? Verder wat blaadjes sla, een creatie van champignon en Frischkäse, en wat andere liflafjes, wel mooi opgemaakt trouwens. Weet ik ook meteen weer waarom quinoa mij niet kan bekoren. De wachttijden waren ook poshy, ik moest al voor het dessert afscheid nemen. Maar aangezien ik normaal gesproken 'Nederlands' lunch kon ik de avondmaaltijd overslaan - en dit compenseren met toastjes met Finncrisp met brie, tomaat, paprika en pepertjes rond 'borreltijd'.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4415 Gepost op: 29 november 2012, 11:44:47 »
Van vier tot negen werken dus maar zien wat er geserveerd wordt. Was eerder voornamelijk pastaschotels: één met vlees, één met kaas, als groenten een grote salade met teveel olijfolie en tonijn... :nosmile: Tevoren wat volkorenbrood en een eigen salade eten zodat ik niet voortijdig omval. En iets van ontbijtkoek ofzo mee.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4416 Gepost op: 29 november 2012, 13:57:25 »
Het werd gisteren toch een balti curry met bimi, paprika en ui, met zilvervliesrijst.
Vanavond eet ik daarvan de rest, nu met naanbrood.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4417 Gepost op: 29 november 2012, 18:43:32 »
De vegetarische spekjes van de AH maar eens proberen, met pasta, room en champignons. Daarbij nog wat salade.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4418 Gepost op: 29 november 2012, 19:14:24 »
Er werd voor mij gekookt: gebakken aubergine/prei/groene paprika met zwarte bonensaus. Erbij tofu-filet en bruine rijst en een keur aan pickles en sambals.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4419 Gepost op: 29 november 2012, 20:26:08 »
Er werd ook voor mij gekookt... Pureepatatjes, met wat tomaat en een kaaskroket. Ik weet het, ik mag mij niet moeien met mijn kooknitwit in huis, maar toch. Heb zelf mijn tomaat mogen snijden en kruiden, en de kaaskroket heb ik er ook maar ingehangen omdat zijn tijdspanne niet klopte ::) Maar goed dat ie mooi en lief is ;)