Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #440 Gepost op: 15 augustus 2011, 07:39:30 »
Gisteren kwamen we moe thuis, dus was het fijn dat ik al eten had voorbereid: er was nog de helft van de gegrilde groenten van zaterdag over (pompoen (het is een natte zomer, dus er zijn nu al kleine pompoenen :cheer:), babybloemkool, courgette, paprika, ui, knoflook) en er staan nog negen potjes tomatensaus, dus we aten pasta met groenten en saus. Lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #441 Gepost op: 15 augustus 2011, 12:02:24 »
Gisteren aten we van de barbecue. Ik had bonenburgers op een broodje, wraps met courgette, kaas, gepofte aardappel met coleslaw kruiden en spiesjes met champignon, rode paprika, tomaat en vegaballetjes. Erbij was sla met tomaat, komkommer en geitenkaas. Toe hadden we banaan met chocolade.

Er zijn nogal wat bonenburgers over, dus die eet ik vanavond met sla en friet.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #442 Gepost op: 15 augustus 2011, 17:37:33 »
Gister een aloo matar met gele linzen en basmatirijst. Vanavond borlottibonen in tomatensaus met een ik-kan-niet-kiezen-tussen-salsa-en-guacamole en rijst.
Morgen Chinese fondue en woensdag een hapje onderweg. Iemand nog een leuke tip rondom CS Amsterdam?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #443 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:20:43 »
Vandaag een gele biet en een rode: deels met feta en ui in de oven, deels dun gesneden met verse mierikswortel. Morgen heb ik citroengras wat door de basmatirijst moet, ook weer een uitdaging.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #444 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:31:27 »
Eerst wat heerlijke zeekraal, daarna roti met groenten. K&K vd AH.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #445 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:58:55 »
Je wordt opgevoed met woorden. Woorden onder meer over voedsel: opvoeden, praten over eten.
De een zegt taartje, de ander gebakje, de een frikadel, de ander spreekt hardnekkig over frikandel (wat ik maar een raar woord vind). Ik kom uit de taartjes- en frikadellenstroom.
Vandaag tofufrikadel, van fijngeknepen tofu, geperste knoflook, gehakte dille, bouillonpoeder, wat kikkererwtenmeel en gemalen boekweitkorrels. O ja, een ei erbij. Daarbij aardappelpuree met knoflook en olijfolie en bloemkool. Ijsje toe.

Zag vandaag in de biowinkel Japanse bifun. Ha ha, de Japanners die geen hu kunnen zeggenen dus bifun tegen bihun (ofwel mihun) zeggen. Ze kunnen best hu zeggen, heb ik achterhaald, alleen denken ze dat dat niet zo is, want zo zijn ze opgevoed. Ik heb al eens beschreven hoe ik ze ontmaskerde.
Het is 15 augustus, de dag dat de Japanners in 1945 kapituleerden, WO II eindigde. Leve de tofufrikadel. Tohu, tahu, tahoe!

« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2011, 20:30:57 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #446 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:27:02 »
Morgen Chinese fondue

Vertel es meer?

Citaat
en woensdag een hapje onderweg. Iemand nog een leuke tip rondom CS Amsterdam?

A fusion, new Seasons.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #447 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:28:58 »
Gebakken aardappels met rozemarijn en knoflook, Goodbite chiliburger, appelmoes, komkommersalade met dille en tomatensalade met rucola en jalapenopeper. Toe pruimen en rode bessen.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2011, 20:39:01 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #448 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:51:35 »
Vandaag tofufrikadel, van fijngeknepen tofu, geperste knoflook, gehakte dille, bouillonpoeder, wat kikkererwtenmeel en gemalen boekweitkorrels. O ja, een ei erbij.
En dat dan uit de frituur? Ik heb me in mijn pre-vegetarische tijd nooit aan de frikandel durven wagen, maar deze lijkt me best lekker. Zouden we het recept mogen krijgen?

Wij hadden vanavond groenten met yoghurt met erbij aardappeltjes met mosterd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #449 Gepost op: 16 augustus 2011, 09:06:30 »
L pakte uit gisteren: neprundvlees in een indiaas geïnspireerd tomaten-uien-nigellasausje, witte rijst, gebakken andijvie en zelfgebakken mininaans. Toe crumble van een nectarine die al begon te schimmelen voor 'ie rijp was.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #450 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:55:03 »
Spaghetti met tomatensaus en wat geraspte kaas, salade van venkel/rode en wittekool/munt/peterselie en een limoenvinaigrette.
,,,,فلافل

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #451 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:19:22 »
Slastamp met feta en een eitje. Lekker simpel vandaag :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #452 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:32:26 »
Gisteren deelden (er was iemand vergeten onszelf uit te nodigen...) we met T.'s moeder wat gebakken aardappeltjes, spinazie met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en wat blauwe kaas. Toe ijs met aardbeiden.

Vandaag wil T. venkelrisotto maken. Geinspireerd op recept van de voorpagina.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #453 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:40:51 »
Er zijn nogal wat bonenburgers over, dus die eet ik vanavond met sla en friet.

En vanavond weer, maar in plaats van friet eet ik er nu aardappels uit de oven bij.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #454 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:06:09 »
Gisteren maakte ik er met aardappel, boontjes en een stadstomaat (munt, peterselie? er zat ook nog rode ui in mijn groentepakket) een stoofje van (met no-knead bread), en toen nog falafel er bij ook, en toen kon ik ook nog een pilavje maken vandaag.
Met bessen na, steeds.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #455 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:10:33 »
Spaghetti bolognese. Toe peren-crumble ('en dat op een doordeweekse dag'  ::) ).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #456 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:54:56 »
Chinese fondue was lekker!
Geen echt Chinees fonduestel, gewoon kookplaatje op tafel met grote pan erop. We hadden een hot pot soup base uit een zakje, maar zoiets moet ook zelf te maken zijn. We hadden er in: tofustrikjes (lekker!), hele lekkere tofu van de toko, paksoi, verse shiitakes, 3 soorten dunne noedels (glasnoedels, spinazienoedels en tarwenoedels), krieltjes (moest van Bast, maar was wel lekker), meiraapje, gele paprika. Er waren ook visballetjes (weet niet meer of er echte of neppe garnalen inzaten), maar ik vond de geur alleen al weerzinwekkend, dus die heb ik niet genomen. Ik ben de taugé vergeten.
Als sausjes erbij hadden we een soort vieze mayonaise op basis van gefermenteerde tofu (ik kreeg er hetzelfde gezicht van als bij de veganistische Edammer), een sausje met sojasaus en pinda's en iets teveel Shaoshing rijstwijn en lekkere suriyakisaus.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #457 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:59:04 »
Dakhani paneer (paneer in tamarinde-kokoscurry) met basmatirijst. Verder nog wat superlekker zeekraal van de AH, waarvan ik eens geen enkel 'kraaltje' hoefde weg te gooien wegens taaiheid!

Recept Dakhani paneer: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11591-dakhani-paneer-paneer-in-tamarinde-kokoscurry

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #458 Gepost op: 17 augustus 2011, 09:07:08 »
L maakte blauwe hap gisteren!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #459 Gepost op: 17 augustus 2011, 10:07:43 »
Chinese fondue was lekker!
Geen echt Chinees fonduestel, gewoon kookplaatje op tafel met grote pan erop. We hadden een hot pot soup base uit een zakje, maar zoiets moet ook zelf te maken zijn. We hadden er in: tofustrikjes (lekker!), hele lekkere tofu van de toko, paksoi, verse shiitakes, 3 soorten dunne noedels (glasnoedels, spinazienoedels en tarwenoedels), krieltjes (moest van Bast, maar was wel lekker), meiraapje, gele paprika. Er waren ook visballetjes (weet niet meer of er echte of neppe garnalen inzaten), maar ik vond de geur alleen al weerzinwekkend, dus die heb ik niet genomen. Ik ben de taugé vergeten.
Als sausjes erbij hadden we een soort vieze mayonaise op basis van gefermenteerde tofu (ik kreeg er hetzelfde gezicht van als bij de veganistische Edammer), een sausje met sojasaus en pinda's en iets teveel Shaoshing rijstwijn en lekkere suriyakisaus.

Lekker zeg!
,,,,فلافل