Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4360 Gepost op: 22 november 2012, 12:25:00 »
Gisteren eindelijk dat bietentaartje met brie dat al een hele tijd gepland was, gemaakt. 't Zag er mooi uit en was heel lekker, vooral de gegrilde biet (geen chioggia). Noten verbranden bij mij altijd in de oven dus die heb ik er pas uit de oven opgedaan en de volgende keer (want die gaat er zeker komen) ga ik een pittiger brie(achtige) gebruiken. Dit is een goede kandidaat voor een kerstmenu.

Vandaag gegrilde pompoen, waarschijnlijk in een salade met rucola, tomaatjes en geitenkaas.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4361 Gepost op: 22 november 2012, 19:12:24 »
Arbeidersstoofpotje met opgekookte polenta van gisteren.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4362 Gepost op: 22 november 2012, 19:33:56 »
Chili hawaii met rijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4363 Gepost op: 22 november 2012, 19:53:05 »
Kisir met bruine bulgur, ijsbergsla, gepoft bietje en een Tivall falafelburger (wegens aanbieding en nog nooit gegeten).
Sin chile, no tiene chiste!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4364 Gepost op: 22 november 2012, 21:41:26 »
Risotto met tomaat, prei, mozzarella, restje vegagehakt, en........................een restje gedroogde basilicum uit een potje :P
Want a sugarcube?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4365 Gepost op: 23 november 2012, 08:57:18 »
Gisteren Maoz falafel. Vandaag eet ik alleen dus maak ik wat met een restje pompoen, tortilla, en wellicht nog aardpeer.

Het werd tortilla met humus, pompoen, wat aardpeertjes en walnoten. Helemaal niet slecht. Vandaag een stamppot denk ik. Boerenkool of zuurkool.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4366 Gepost op: 23 november 2012, 10:59:21 »
Gisteren Flammkuchen gemaakt van wrap in de bakpan en dan bedekt met gebakken ui,tomaat, gersaspte kaas, knoflook en erbij bruine bonen bereid met gebakken ui, knoflook, wat Perzische gedroogde kruiden die ik twee jaar geleden in Isfahan op een markt kocht en wat gewreven lavendelbloem. Dunne kruidensoep (dille, koriander) met blokjes tofu, en dan nog mangga (jawel zo schreven de koloniale Nederlanders dat zeker honderd jaar en zo schreef men het ook in Den Haag) totdat er hier opeens de groenteboeren met hun mango aankwamen. Maar ja die schrijven ook voldaan anenas en manderijn en Harrycover en conferens peren. Zo kan ie wel weer.
Maar nu, nu we de Flammkuchen hier toch steeds vaker aantreffen: wat denken we ervan, vlamkoek? Of maar gewoon Vlamkoegen op z'n groenteboers? Onze Vlaamse vrienden hebben beslist wel een lucide oplossing.
Of ben ik nu unne ambetanterik (zag ik in de NRC, mooi gevonden, maar toch begrijp ik deze francofone infusen niet in een puritische gebied).

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4367 Gepost op: 23 november 2012, 19:05:05 »
Gister gebakken aardappels, bloemkool en een bio-kaasburger. Peer toe.
Vandaag spaghetti met tomatensaus en parmezaanse kaas, erbij een bakje met bloemkool en broccoli.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4368 Gepost op: 23 november 2012, 19:39:08 »
Aardappeltjes uit de oven met knoflook, tomaten-komkommersalade en een gehacktbal van de vegetarische slager. Nog niet eerder gehad, ongelooflijk hoe dat als echt gehakt smaakt zeg.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4369 Gepost op: 23 november 2012, 21:40:31 »
Vegetarische rijsttafel van de dorpschinees.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4370 Gepost op: 24 november 2012, 01:06:41 »
Maar nu, nu we de Flammkuchen hier toch steeds vaker aantreffen: wat denken we ervan, vlamkoek? Of maar gewoon Vlamkoegen op z'n groenteboers? Onze Vlaamse vrienden hebben beslist wel een lucide oplossing.
Of we volgen de Britten en noemen Flammkuchen een tarte flambée. Nee, laten we het maar bij vlamkoegen houden.

Wij aten rode kool (dat schattige kooltje van minder dan een kilogram bij de Rewe moest ik meenemen), gekruid met jeneverbes, kruidnagel en anijszaad (verleent een zekere lichtheid aan de massieve smaak van rode kool), rode balsamico en troebele appelsap (bij gebrek aan appels, die ik normaal gesproken pas op het laatst toevoeg, zodat je ze nog herkent). Erbij gebakken aardappelpartjes met knoflook en parmezaanse kaas - uiteraard van echte aardappelen.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4371 Gepost op: 24 november 2012, 12:06:13 »
gebakken aardappelpartjes van echte aardappelen.

waar anders van?

Gisteren dürüm met salade: rucola met wortelschijfjes, gesnipperde rode ui, beetje heel fijn gesneden spitskool, kikkererwten en tahindressing,
en smeersels: ajvar uit een pot, baba anoush van Maza en zelf gemaakt: roast butternut hummus en gepureerde biet (nog over van de bietentaartjes) met philadephia.

Vanavond Indische rijsttafel :yummie:,  ik verheug me.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4372 Gepost op: 24 november 2012, 12:54:55 »
.. en een gehacktbal van de vegetarische slager. Nog niet eerder gehad, ongelooflijk hoe dat als echt gehakt smaakt zeg.

;D Wij vonden het niet naar gehaktbal smaken (wel erg smakelijk), maar misschien zijn onze smaken wel anders geworden na wat jaartjes. ;D 
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4373 Gepost op: 24 november 2012, 13:02:11 »
gebakken aardappelpartjes van echte aardappelen.
waar anders van?
Er zijn mensen die denken dat aardappelpartjes in Avikozakken groeien  ;).

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4374 Gepost op: 24 november 2012, 16:36:53 »
Gister simpel minihamburgertjes gegeten met verschillende sausjes en dingetjes erbij.
Vandaag meer tijd en zin, dus het wordt Ethiopisch geinspireerde pompoenstoof, linzenprutje, iets met boerenkool, witte kaas en voor het gemak roti ipv enjera. Eens zien hoe de berbere van het Blauwe Huis is, want sinds mijn directe aanvoer uit Ethiopie en Eritrea is opgedroogd heb ik nog geen zin gehad zelf aan de slag te gaan...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4375 Gepost op: 24 november 2012, 17:09:44 »
 :) Wortelsoep met oud brood wat op moet.
Want a sugarcube?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4376 Gepost op: 24 november 2012, 17:42:06 »
 :roodmannetje:

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4377 Gepost op: 24 november 2012, 17:45:50 »
.. en een gehacktbal van de vegetarische slager. Nog niet eerder gehad, ongelooflijk hoe dat als echt gehakt smaakt zeg.

;D Wij vonden het niet naar gehaktbal smaken (wel erg smakelijk), maar misschien zijn onze smaken wel anders geworden na wat jaartjes. ;D 

Ik wel, en voor mij is de echte nog niet zo lang geleden. Hoe dan ook, ik vind het lekker!

Vandaag weer iets nieuws voor me, imam bayildi (schrijf ik het goed?). Staat in de oven lekker te ruiken. Veelbelovend dus!

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4378 Gepost op: 24 november 2012, 22:13:15 »
Vandaag een vegetarische Thanksgiving potluck bij een Amerikaanse die in Brussels woont. Er werd vriendelijk gevraagd om een gerechten in Thanksgiving stijl mee te brengen.

Zelf had ik coleslaw (witte kool, maïs, geraspte rode biet, mayo, room) en champignons in roomsaus meegebracht.

Verder was er 'veggie turkey', zoete wortelen, pompoenrisotto, 'stuffing' met kastanjes, nutroast, zoete aardappelsoep, linzensoep... en als dessert pumpkinpie, appeltaart, zoete aardappel-chocoladecake, zoete aardappel crumble met pecan... Eigenlijk te veel gegeten :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4379 Gepost op: 25 november 2012, 00:00:30 »
Gisteren tjaptjoi en bami besteld, vandaag heeft mijn broer koolraapfrittatta gemaakt. We aten hem met wat sla en sojayoghurt-gember-rode-ui-saus omdat veel dingen lekkerder zijn met saus.

We hebben koolrabirisotto vooruitgekookt, champignons en olijven ingemaakt, rode en gele bieten met wortels en sinaasappeldressing in de oven gedaan (het recept zoals het op het bietenpakket van AH staat) en van het kookvocht van de champignons nog snel even een potje bouillon gemaakt.
En we hebben boerenkoolchips gemaakt, maar die vonden we allebei niet lekker.
Supercalifragilisticexpialidocious!