Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4260 Gepost op: 11 november 2012, 12:54:18 »
Pizza met aardpeer en een beetje kaneelijs. Mmmm.

Pizza met kaneelijs???

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4261 Gepost op: 11 november 2012, 14:41:19 »
Ik at bij Niewied en kreeg: eerst bij de borrel zelfgemaakte bladerdeegknabbels met nigellazaad. Toen een cool saladetje met bietenpuree, appel en gave tempura van spinazie en zeekraal met erover wasabizout. Daarna een warm komkommerachtig soepje. Toen een spruiten/kastanje/pruimengerecht, veggie nepvlees uit Taiwan met Chinees vijfkruidenpoeder en gebakken rijst met petehbonen. Kaneelijs toe. Lekker!

Maar ik heb alleen de rijst en de Taiwanmock gemaakt. De rest, evenals het bedenken van het menu, komt op conto van mijn vrouw, Selly's moeder dus.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2012, 21:59:52 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4262 Gepost op: 11 november 2012, 16:40:52 »
Welke score op de Selly-schaal?

Ja hé, dat is meer jouw ding he?

Vanavond geroosterde peterseliewortel met citroenzest, gewone en paarse aardappeltjes, Tivall vegarookworst en stoofperen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4263 Gepost op: 11 november 2012, 17:32:57 »
Als lunch had ik net een tomatensalade en het kaasgehakt dat ik hier overal tegen kom o het forum. Dat maakte me nieuwsgierig, en tjee, wat is dat lekker!!

Deze van Joyce http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/10764-kaasgehakt-a-la-joyce? Die is lekker!  :hungry:
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4264 Gepost op: 11 november 2012, 20:10:39 »
In goed gezelschap genuttigd: pannenkoek met bospaddestoelen en amandelschaafsel. Erbij sla, zelfde als vrijdag.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.675
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4265 Gepost op: 11 november 2012, 21:00:09 »
Gisteren gasten te eten: geroosterde aardappeltjes met rozemarijn en pecorino, gegrilde pompoen (met een marinade van olijfolie, knoflook, pepertje, gemalen venkelzaad en nootmuskaat), mosterd-yoghurtsausje. Toe vanilleijs met pompoenpitten in karamel en een scheutje pompoenolie uit Stierkmarken.

Vandaag pizza - zeer krokant en lekker geworden.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4266 Gepost op: 11 november 2012, 22:06:15 »
Zaterdag taart als brunch.
's avonds sla met geroosterde pompoen,
toe koffie met taart (samen met de visite die we uitgenodigd hadden om taart te komen eten)

Vandaag restje stamp van vrijdag gegeten, toe taart met dessertwijn.
Bij de koffie het laatste stuk taart verdeeld.

Het was een heel lekkere taart met aan de binnenkant frambozen- en vanille room een aan de buitenkant chocola. Bovenop aardbeien, frambozen, bosbessen, aalbessen en druiven. Komt mooi uit dat ik zo van bessen houd  :D

Haha, en ik had me vrijdagavond voorgenomen het een beetje rustig aan te doen met eten dit weekend.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4267 Gepost op: 12 november 2012, 07:39:09 »
Ik at bij Niewied en kreeg: eerst bij de borrel zelfgemaakte bladerdeegknabbels met nigellazaad. Toen een cool saladetje met bietenpuree, appel en gave tempura van spinazie en zeekraal met erover wasabizout. Daarna een warm komkommerachtig soepje. Toen een spruiten/kastanje/pruimengerecht, veggie nepvlees uit Taiwan met Chinees vijfkruidenpoeder en gebakken rijst met petehbonen. Kaneelijs toe. Lekker!

Maar ik heb alleen de rijst en de Taiwanmock gemaakt. De rest, evenals het bedenken van het menu, komt op conto van mijn vrouw, Selly's moeder dus.

Hee, dit wist ik niet.  :D

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4268 Gepost op: 12 november 2012, 09:03:36 »
Als lunch had ik net een tomatensalade en het kaasgehakt dat ik hier overal tegen kom o het forum. Dat maakte me nieuwsgierig, en tjee, wat is dat lekker!!

Deze van Joyce http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/10764-kaasgehakt-a-la-joyce? Die is lekker!  :hungry:

Ja, die, jammie!

Gisteren bij mijn zusje lekkere misosoep met noedels en zoetzure groenten. Er was ook vis (kennelijk was mijn uitleg niet duidelijk genoeg) maar die was gelukkig apart.

Online LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4269 Gepost op: 12 november 2012, 11:34:32 »
Pizza met aardpeer en een beetje kaneelijs. Mmmm.

Pizza met kaneelijs???

Nee, het ijs was als toetje ;)
« Laatst bewerkt op: 12 november 2012, 16:54:55 door LL de Ling »

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4270 Gepost op: 12 november 2012, 14:04:02 »
Wortelsoep met broodjes kaas :)
Want a sugarcube?

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4271 Gepost op: 12 november 2012, 15:49:53 »
Vroeger, toen men nog Ansichtkaarten stuurde en de post nog werkte, stuurdeik iedereen dezlfde Ansichtkaart. Wisten de ontvangers toch niet van elkaar.
Vandaag hebben we twee gasten. Wie het onderstaande menu ziet en kijkt wat Selly eergisteren bij ons at, herkent de Ansichtkaartstrategie:

•   Tempura van zeekraal en wilde spinazie op een bordje met onder meer geroosterde paprika, puree van geroosterde biet, kruiden en bloemenhoning, gepaneerde en gebakken zijdetofu
•   Soep van venkel, komkommer, bloemkool
•   Crêpe gevuld met gebakken spitskool, een gerecht van kastanje, pruim en spruitjes, twee soorten Taiwanese plantaardige snijdsels in gember/ sherry/ tomatensaus
•   IJs met kletskop
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4272 Gepost op: 12 november 2012, 16:14:08 »
Linzensoep waarin ik ook boerenkool heb gestopt, waarvan je nu niet meer ziet dat ze eigenlijk een beetje verlept zijn.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4273 Gepost op: 12 november 2012, 16:51:50 »
Er komt iemand eten en die krijgt een maandags pastabordje: rigatone met venkel/aubergine/tomaat/paprikasaus en parmezaanse kaas. Eventueel nog sinaasappel met oranjebloesemwater en chocoladerasp toe.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4274 Gepost op: 12 november 2012, 18:21:02 »
Alle 2 geen tijd/zin om langs de winkel te gaan, dus eten met overschotjes deel 2.
Een biryani met gegrilde pompoen, op smaak gebracht met oa panch poron, verse curryblaadjes (uit de diepvries), marmite, uitje, al eens geproefd, heel erg lekker, nu nog enkele minuutjes wachten tot het ook met allerlei overschotjes in elkaar geflanst notengehakt uit de oven kan.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4275 Gepost op: 12 november 2012, 18:38:55 »
Wraps met pittige avjar, ui, paprika, komkommer, falafel en knoflook saus. Tomatensalade erbij.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4276 Gepost op: 12 november 2012, 20:29:20 »
Stoofpot van rode ui, knoflook, zoete aardappel, pastinaak, selderij, sojabrokjes, paddenstoelbouillon, tijm, zwarte peper, cranberry-wijn en cranberries.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.675
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4277 Gepost op: 12 november 2012, 20:54:47 »
 :roodmannetje:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4278 Gepost op: 13 november 2012, 01:08:19 »
Tofu met patak curry, rijst en worteltjes.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4279 Gepost op: 13 november 2012, 13:53:12 »
Als lunch risotto met pesto, doperwten en kerstomaatjes. Gewoon omdat het kan :P

Vanavond bulgursalade met sperziebonen, ui, linzen, vinaigrette en erbij een javaschijf.